Miksi nelikymppiset vielä puhuu meidän mökistä, kun ne puhuu vanhempiensa mökistä?
Kommentit (10)
kun minulla on ihan oikeasti oma mökki, mutta se on vanhempieni mökin vieressä, äitini omistamalla tontilla?
asioita voi tarkastella myös henkisellä tasolla, ei vain materialistisella.
että huomenna lähdetään mummin, ukin, enon ja isin mökille. Mieluummin sanon 5-vuotiaalle vain, että mennään meidän mökille.
joku oikeesti, että " meidän mökille" tms?? Kyllä minä ainakin puhuisin, että mennään mökille. Meillä vaan ei ole mökkiä, eikä vanhemmillakaan, joten ei ole paljon sinne menemistä.
jos joku kysyy, missä mökkimme sijaitsee niin kerron sijainnin. En ala siinä vaiheessa selvittelemään, että kyseinen mökki sijaitsee samalla tontilla kun vanhempieni mökki ja tontti kuuluu vanhemmilleni.
Käsitän koko tontin mökiksi vaikka olemmekin sen oman mökin sinne rakentaneet. Samaisella tontilla olen lapsuuden kesät viettänyt - tosin siinä vanhempieni mökissä.
Siksi siis " meidän" . Kukaan ei satu olemaan niin innokas mökkeilijä, että haluaisi viettää sellaisessa kuukausikaupalla aikaa, siksi yhteismökki on tosi kiva ratkaisu. Sukumme on pieni ja tiivis muutenkin.
Mökin kunnossapidon kannalta on kiva myös, että siitä pitää useampi seurue huolta.
jos mentäisiin minun vanhempieni omistamalle mökille (sellaista ei siis ole) niin sitten varmaan sanoisin meidän mökille.
ei pelkästään vanhempieni mökki. Meilläkin on mökillä oma rakennus ja itse asiassa osa maa-alueestakin on meidän. Päärakennus ja suurin osa maasta on kuitenkin edelleen vanhemmillani.
Taatusti menemme jatkossakin " meidän mökille"
Ei tullut pösilö-ap:lle mieleen, että puhutaanhan sitä meidän kodistakin, kun puhutaan lapsuudenkodista. Jos on perheellä aina ollut mökki, niin onhan se ollut myös perheen lasten kesänviettopaikka.
Vitsi mikä uuno-nipo!