Liikkumisrajoitukset ja erillään asuvat pariskunnat?
Onko tosiaan ymmärrettävä niin, että muualla asuvaa puolisoa ei saisi tavata? Samalla, kun lapset ovat koulussa, itse käy kaupassa jne... Kuulostaa järjettömältä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jo aiemmin on kerrottu ettei tule koskemaan erillään asuvia. Eikä sitä kukaan noudattaisikaan. Paitsi tietysti mammapalstalla jokainen.
Toisaalta eihän näissä korona-ajan jutuissa ole mitään järkeä. Itse käyn tällä hetkellä altistuneena töissä sairaalassa koska niin määrätty ylemmältä taholta. Kirurginen maski riittää potilaiden suojaksi.
Siis missä on aiemmin kerrottu? Lakiesitys on nyt jo aika yksityiskohtaisesti uutisissa. Ei siinä ole tuollaista kohtaa, eikä myöskään mitään kohtaa, jossa viitattaisiin johonkin aiemmin määriteltyyn poikkeukseen.
Ihanaa tämä kun mutuillaan ja tulkitaan asioita oman mielen mukaan, tai vaihtoehtoisesti pöyristytään ja valitetaan kun kiellot koskevatkin itseä. Tätä tämä nyt vain on. Kaikkien on kestettävä epänormaaleja ja epämukavia asioita, mutta ei tämä ikuisesti kestä.
Asun ulkomailla ja täällä kiellot ovat monta kuukautta koskeneet kaikkia, jotka eivät asu saman katon alla. Itse asun puolison kanssa, ilman olisin varmasti tullut hulluksi... mutta rajoituksia olisin kuitenkin kuuliaisesti noudattanut. Jokainen kontakti on kuitenkin riski koronan laajempaan leviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tajua, kenen maailma murenisi siitä, että ei saa kolmeen viikkoon tavata seurustelukumppania... Sitä hauskempi jälleennäkeminen sitten kiellon jälkeen. Saattaapi näkyä aikanaan syntyvyystilastoissakin.
Etätöitä tekevänä yksinasujana minulta viedään silloin se viimeinenkin kontakti. Normaalitilanteessa kolme viikkoa varmaan vielä menisikin, mutta näissä oloissa alkaisi kyllä elämänilo olla vähissä. Kuka sitä paitsi uskoo että nuo rajoitukset jäisi siihen kolmeen viikkoon.
Hähhäh!
terkuin mies
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti näin on. Varsinkin, jos kehtaavat asua vielä eri paikkakunnilla, silloin ei saa käydä edes kävelyllä, jos ulkoilu rajoitetaan omaan paikkakuntaan. Hallitus taitaa koostua pelkistä ydinperheistä ja yhdessä asuvista pariskunnista, joilla ei riitä ymmärrys yksinasuvia kohtaan.
Tätä olen ihmetellyt koko ajan. Kumppanini asuu eri paikkakunnalla.
Mökillä saa käydä, mutta elämänkumppania ei saa tavata!
Tietenkin saa tavata puolisoa.
Yksin saa liikkua, ja esim mökillä käynti on sallittu.
Rakenna niistä joku selitys, jos poliisi pysäyttää.
Varmaan muuttaakin saa, kirjat vuoroviikoin kummankin luo, niin saa liikkua yhdessä ja mennä "kotiin" tai "kakkosasunnolle".
Mikään ei estä tekemästä muuttoilmoitusta maistraattiin vaikka pari kertaa päivässä.
Jo aiemmin on kerrottu ettei tule koskemaan erillään asuvia. Eikä sitä kukaan noudattaisikaan. Paitsi tietysti mammapalstalla jokainen.
Toisaalta eihän näissä korona-ajan jutuissa ole mitään järkeä. Itse käyn tällä hetkellä altistuneena töissä sairaalassa koska niin määrätty ylemmältä taholta. Kirurginen maski riittää potilaiden suojaksi.