Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahoinvointia vihreästä teestä. Join eilen vihreää teetä ja vartin päästä tuli hirveä olo ja oksensin.

Vierailija
24.03.2021 |

Onko kellään vastaavaa? Mistä johtuu?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En voi juoda ollenkaan vihreää teetä, kun oksennan. Se pahoinvointi on todella voimakasta, hyi olkoon kun muistelenkin. Käsittääkseni johtuu vihreän teen sisältämistä tanniineista, joku viisaampi voi varmaan kertoa tarkemmin.

Vierailija
2/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuli ihan kylmä hiki ja aivan kamala olo :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä oksentaa jo siitä jos toinen edes leikillään yökkäilee niin että kuulen sen. Et otas näistä selvää

Vierailija
4/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kuvotus koska annoin sen pussin hautua liian kauan. Tiedän tunteesi!

Vierailija
5/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin taannoin vain piipahtamassa naapurilla kylässä ja join siellä vihreää teetä. Parin tunnin päästä alkoi ihan huimata ja kuvottaa, muistutti merisairautta.

Olen juonut vihreää teetä vain kylässä ja muutaman kerran. En ole yhtään taipuvainen oksu-tautiin tai huippaamiseen, mutta ne harvat kerrat kun on huimannut, on tapahtunut vihreän teen juonnin jälkeen.

Miten se voi niin voimakkaasti vaikuttaa?

Yhtä kaikki, en aio enää juoda sitä.

Vierailija
6/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarin morsianta ja muita varmoja merkkejä niin ei ole näitä ongelmia

Vierailija
7/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuuma vesi?

En tiedä mutts en pysty minäkään sitä juomaan. Alkaa kuvottamaan ja tulee huono olo.

Ei se mitään ihmisten juomaa näytä olevan.

Vierailija
8/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko syönyt monivitamiinia esim.multivitaa ennen sitä? Jostain syystä ei sovi yhteen vihreän teen kanssa. Minuakin alkaa oksettaa tuo kombo. Kumpikaan erikseen (eri päivinä syötynä / juotuna) ei tee pahaa oloa.

Vierailija
9/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vahvaksi keitetty, eikä kannata juoda tyhjään vatsaan. Kaikille tulee vahvasta vihreästä teestä sellainen reaktio. Tutustukaa haudutusohjeisiin (ei ikinä kiehuvaa vettä vihreän teen kanssa).

Vierailija
10/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitko vihreää teetä tyhjään vatsaan? Minulle tulee siitä silloin oksettava olo, ei muuten.

Vierailija
11/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ihan kamala kuvotus jos aamulla juon tyhjään mahaan vettä.

Vierailija
12/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanniinit tai katekiinit. En pysty juomaan tyhjään vatsaan.

Oikeanlainen haudutus helpottaa, mutta juon silti vihreää teetä vain harvoin. Pidän kyllä mausta.

Vierailija
13/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vihreä tee aiheuta sitä, mutta muutaman kerran musta tee ja appelsiini -yhdistelmä aamulla ovat aiheuttaneet oksentamisen ja kylmän hien.  

Ei enää niitä yhdistelmänä.

14/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttais siltä, että olet allerginen vihreälle teelle. Mulla käy kamomillateen kans sama. Ja vehnänorasmehulle (olen allerginen vehnälle).

Vierailija
15/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. En voi juoda ollenkaan vihreää teetä, kun oksennan. Se pahoinvointi on todella voimakasta, hyi olkoon kun muistelenkin. Käsittääkseni johtuu vihreän teen sisältämistä tanniineista, joku viisaampi voi varmaan kertoa tarkemmin.

Minä en voi juoda ollenkaan mitään, kun oksennan. Input ei toimi, kun output on käynnissä.

Vierailija
16/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini. Vihreässä teessä on enemmän kofeiinia kuin kahvissa.

Vierailija
17/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanniinit? Kestätkö punaviiniä? Siinäkin on.

Kokeile jääteetä, siis niitä valmiita mitä kaupoista löytyy, yleensä mehuhyllystä. Kaverini ei kestä teetä eikä punaviiniä, mutta kestää jääteetä.

Vierailija
18/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjään vatsaan juotuna mikä tahansa tee tekee mulla saman. Pahinta on tyhjään vatsaan tee + raaka hedelmä tai vihannes, omena, porkkana tms.

Rakastan teetä mutta juon aina niin että syön jotain ennen teetä. 

Vierailija
19/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyhjä vatsa on se syy ja ongelma tässä!

Vierailija
20/32 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini. Vihreässä teessä on enemmän kofeiinia kuin kahvissa.

Niin on, kuivapainosta. Mutta sitä ei päädy teestä valmistettavaan juomaan niin paljoa kuin kahvissa.