Mitä tekisit jos olisit minä?
Olen tehnyt nyt n. kuukauden mittaisen kokeen. En ole kertonut miehelleni mitään kuulumisia tai muita asioita, ellei hän ole sitä kysynyt.
Itse olen kysynyt mieheltä miten meni töissä, tai muutenkin mitä mieltä jostain, ihan siis normi juttuja.
Tulos :
Mies ei ole kysynyt minulta kertaakaan mitä minulle kuuluu.
Olen puhunut, ja seinäkalenterissa on mm. pari menoa, terveysjuttuja, joita olen jännittänyt. Mennyt niihin ja ollut vaan sitten, miettien kiinnostaako miestä.
No eipä tunnu kiinnostavan.
Isänsä sairastaa vakavaa sairautta. Kun olemme käyneet hänen luonaan, ei kysele mitään häneltäkään jaarittelee omiaan.
Nyt olen huomioinut että hän puhuu kuin hänen työnsä ja vointinsa olisi niin ihmeellistä että siitä pitää kysymättäkin kertoa pitkät tarinat kaikille. Kuinka hänellä on vaikeaa ja raskasta.
Saa nähdä kauanko menee tässä "kokeessa" ennen kuin mies oikeesti kysyy yhtään mitään.
Kerran tulin töistäkin puolitoista tuntia työajan loppumisen jälkeen, mies istui sohvalla eikä kysynyt mitään. Kertoi vaan kuinka hänellä ollut kurja olo (oli silloin flunssassa). Itse olin jäänyt ylitöihin ja lohduttanut kuolevan ihmisen omaisia.
Sanoin valittavalle miehelle "voi voi" ja menin suihkuun ja nukkumaan. Asiaan ei sen koommin palattu.
Muilla samanlaisia puolisoita, miten jaksat??
Kommentit (23)
Ainakin tiedät nyt, että miestä ei kiinnosta. Jos otat asian puheeksi, niin käytös voi hetkeksi muuttua. Mutta aitoa kiinnostusta tuskin on. Mies on itsekeskeinen. Minä en ole koskaan näitä miehiä pidempään katsellut. Jos asia on sinulle ok, niin sitten se on.
Minä joskus kysyin, mitä kuuluu miten voit ja jaksat. Vastaus, onko tämä joku kuulustelu. Kyselyt loppui siihen. Etäsuhde, ei oltu nähty hetkeen.
olit lohduttanut ylitöissä kuolevan ihmisen omaisia? oletko joku hoitaja? eikö teillä ole vaitiolovelvollisuus? ei miehen kuulukaan udella sinun työasioita, kun sinun ei kuulu niitä kenellekään kertoa.
Vierailija kirjoitti:
olit lohduttanut ylitöissä kuolevan ihmisen omaisia? oletko joku hoitaja? eikö teillä ole vaitiolovelvollisuus? ei miehen kuulukaan udella sinun työasioita, kun sinun ei kuulu niitä kenellekään kertoa.
...ja oleellinen pointti metsästetty avauksesta...
Mies vaihtoon, oikeasti välittäviäkin on olemassa
Olen tehnyt saman testin miehelle xD
Minun mies ei puhu kyllä edes itsestään. Kysymyksiin vastaa lyhyesti hyvin tai huonosti. Jostain asiasta saattaa kertoa jopa lauseen tai kaksi. Sitten kun innostuu jostain asiasta saattaa selittää tunnin vaikka jotain teknistä asiaa mitä en ymmärrä yhtään, osaan vain tuijottaa ja nyökkäillä. Se riittää ja juttu vain jatkuu.
Minun mies ei minusta vain muista ja olettaa että kerron jos on jotain. Ja jossain vaiheessa varsinkin kun olen kovin surullinen tai käyttäydyn omituisesti mies tulee kysymään että onko joku vikana. Jos olen normaali, ei mies kysellyt. Sitten suutuin ja sanoin että kiinnostaako minun asiat sitä olenkaan. Nyt yrittää ja on oppinut että kysyy miten minulla on mennyt. Edelleen on kouluttamista, koska jos vastaan vaikka että näin koko yön painajaisia niin vastaus on " :( " eikä ota asiaa sen enempää esille.
Minusta tuntuu on vaan tosi epäsosiaalinen tapaus, vaikka hän on pidetty ja suosittu kaveri mies porukoissa. Ehkä ne sosiaaliset tapahtumat ovat vaan teknistä keskustelua, eikä tunteista puhumista
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt saman testin miehelle xD
Minun mies ei puhu kyllä edes itsestään. Kysymyksiin vastaa lyhyesti hyvin tai huonosti. Jostain asiasta saattaa kertoa jopa lauseen tai kaksi. Sitten kun innostuu jostain asiasta saattaa selittää tunnin vaikka jotain teknistä asiaa mitä en ymmärrä yhtään, osaan vain tuijottaa ja nyökkäillä. Se riittää ja juttu vain jatkuu.
Minun mies ei minusta vain muista ja olettaa että kerron jos on jotain. Ja jossain vaiheessa varsinkin kun olen kovin surullinen tai käyttäydyn omituisesti mies tulee kysymään että onko joku vikana. Jos olen normaali, ei mies kysellyt. Sitten suutuin ja sanoin että kiinnostaako minun asiat sitä olenkaan. Nyt yrittää ja on oppinut että kysyy miten minulla on mennyt. Edelleen on kouluttamista, koska jos vastaan vaikka että näin koko yön painajaisia niin vastaus on " :( " eikä ota asiaa sen enempää esille.
Minusta tuntuu on vaan tosi epäsosiaalinen tapaus, vaikka hän on pidetty ja suosittu kaveri mies porukoissa. Ehkä ne sosiaaliset tapahtumat ovat vaan teknistä keskustelua, eikä tunteista puhumista
Ei mun mies huomaa vaikka makaisin koko päivän halvauksen saaneena, oikeesti ainakin siltä tuntuu. Ei se kysele mitään onks kaikki ok, missään tilanteessa. Nyt alkoi vi**ttaa ihan kunnolla
Ap
Myöntäisin tehneeni virheen parin valinnassa.
Minusta voisi olla kiusallista jos mies kyselisi. Hänellä ei ole aavistustakaan mitä kaikkea minulle on nytkin pelkästään viimeisten puolen aikana tapahtunut. Jos hän tietäisi ja kyselisi ja seuraisi ja ehkä vieläpä huolestuisi, en ehtisi elää elämääni kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hölmö.Tuskin ap olisi kertonut miehelleen että" kyllä oli rankkaa kun sen Korhosen Pirkon omaisia lohdutin"Kyllä yleisellä tasolla voi työasioista puhua
Teetkö useinkin testejä ihmisillä? Itsellä ainakin nousee karvat pystyyn.
On aivan normaalia olla jumissa omiin tapoihin puhua elämästää, kertoa kuulumisia. Etenkin jos on väsynyt ja uupunut niin ei siinä paljon ympärillä olijoiden omat ongelmat jaksa kiinnostaa.
En vetäisi mitään johtopäätöksiä tämänkaltaisista testeistä.
Jos miehen tyyli sinua oikeasti häiritsee, niin keskustele hänen kanssaan, äläkä manipuloi tilannetta.
Antakaa miestenne jo olla rauhassa!Miehen maailma ei pyöri naisen ympärillä,.oikeasti ihania epäitsekkäitä rakastavia naisia on olemassa.Sivusuhteeseen ajautuneena huomasin tämän.Kakkonen on nyt ykkönen❤️
Vierailija kirjoitti:
On aivan normaalia olla jumissa omiin tapoihin puhua elämästää, kertoa kuulumisia. Etenkin jos on väsynyt ja uupunut niin ei siinä paljon ympärillä olijoiden omat ongelmat jaksa kiinnostaa.
Jos miehen tyyli sinua oikeasti häiritsee, niin keskustele hänen kanssaan, äläkä manipuloi tilannetta.
No en tee usein tällaisia testejä, tähän jotenkin heräsin ja ajauduin ja sitten ajattelin että jos ei kiinnosta kysyä ikinä mitään niin olkoot sitten. En minä väkisin ala asioitani kertomaan ihmiselle jotai ei kiinnosta.
Ja onko se sitten parempi jos kerron miehelle että haluan hänen kyselevän kuulumisiani ja mies sitten alkaa kyselemään koska "on pakko" vaikkei itsestään se luontaisesti tulisi.....
Ap
Ap. En pidä tuota kovin reiluna tapana. Miksi et kerro miehelle kuulumisiasi. Pitääkö odottaa että kysyy. Mitä ajattelisit, jos miehesi pitäisi sinusta kalenteria ja kertoisi tänne palstalle. Et taida itsekkään olla kummoinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tee usein tällaisia testejä, tähän jotenkin heräsin ja ajauduin ja sitten ajattelin että jos ei kiinnosta kysyä ikinä mitään niin olkoot sitten. En minä väkisin ala asioitani kertomaan ihmiselle jotai ei kiinnosta.
Ja onko se sitten parempi jos kerron miehelle että haluan hänen kyselevän kuulumisiani ja mies sitten alkaa kyselemään koska "on pakko" vaikkei itsestään se luontaisesti tulisi.....
Ap
Jospa vaan nyt kerrot miltä tuntuu, miten koet miehen käytöksen ja mitä toivot? Minä nostan aina kissan pöydälle. Sitten, jos mies EI osoita vieläkään kiinnostusta, sitä ei oikeasti kiinnosta. Ja jos osoittaa niin sittenhän se välittää. Alat kysäisemällä voitaisko vähän jutella ja siitä sitten ystävällisesti eteenpäin. Jos keskustelu jumiutuu, niin kokeilkaa jotain pariterapiaa tms.
Ottaisin eron miehestä ja tulisin nykyisen itseni luokse käymään.
Luepa ap HS:sta juttu "Ystävä ja perheenjäsen"
Ystäviin ei pideytä yhteyttä, ja kaikki paine seuranpidosta ja muusta sosiaalisesta kasautuu parisuhteeseen.
Ehdotan että hankit muitakin ystäviä kuin miehesi, ja kerrot oma-aloitteisesti miehellesi asioita itsestäsi, ja annat hänen reagoida niihin.
Toki saat erota, mutta tuleeko sitten joku sinulta kyselemään miten hoidot sujuu?
Onko rankkaa, miten voit ap?