Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita teet jotka EIVÄT ole ikäisillesi tyypillistä?

Vierailija
23.03.2021 |

Aloitan: Olen 20v ja silti mammapalstailen päivittäin.

Kommentit (1116)

Vierailija
881/1116 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atypical kirjoitti:

Olen kuuskymppinen äijä.

USEIMMAT ikäiseni kuuntelevat jotain kasariheviä ja suomipoppia, ei siinä ole mitåän epätyypillistä. Monella harmaapää äijällä on sähkökitara mancavessa.

Todella monet eivöt lue ollenkaan vaan pelaavat ja kataovat telkkaa

Minä kuuntelen mielelläni klassista, erityisesti renesanssia ja luen myös kaunokirjallisuutta, jopa antiikin näytelmiä luen. Minä olen siis se joka tekee ikäkaudelleni epätyypillisiä asioita.

Tämä. Ei todellakaan ole harvinaista että eläkeikäinen kuuntelee rockia. 70-o0- luvun rocksankarit ovat vanhuksia, samoin niitä kuunnelleet. Ja punkin pioneeritkin ovat jo eläkeiässä. Ei ole mitään ihmeellistä siinä että pelaat ja kuuntelet rockia tai kaupallista poppikanavaa, herätkää.

Vierailija
882/1116 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atypical kirjoitti:

Olen kuuskymppinen äijä.

USEIMMAT ikäiseni kuuntelevat jotain kasariheviä ja suomipoppia, ei siinä ole mitåän epätyypillistä. Monella harmaapää äijällä on sähkökitara mancavessa.

Minä kuuntelen mielelläni klassista, erityisesti renesanssia ja luen myös kaunokirjallisuutta, jopa antiikin näytelmiä luen. Minä olen siis se joka tekee ikäkaudelleni epätyypillisiä asioita.

Tämä. Ei todellakaan ole harvinaista että eläkeikäinen kuuntelee rockia. 70-o0- luvun rocksankarit ovat vanhuksia, samoin niitä kuunnelleet. Ja punkin pioneeritkin ovat jo eläkeiässä. Ei ole mitään ihmeellistä siinä että pelaat ja kuuntelet rockia tai kaupallista poppikanavaa, herätkää.

Uriah Heep on 60-luvun lopulla syntynyt bändi ja hyvin suosittuhan bändi se oli niihin aikoihin ja ollut myös esikuvana monille bändeille myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1116 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 75 vuotias ja osaan käyttää älypuhelinta ja läppäriä ongelmitta. Värjään myös harmaita hiuksia piiloon joten minulla on vielä pitkä brunette tukka.

Mun 87-vuotias anoppini tekee samaa, käyttää älypuhelinta, tablettia ja läppäriä :) 

Vierailija
884/1116 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atypical kirjoitti:

Olen kuuskymppinen äijä.

Uriah Heep on 60-luvun lopulla syntynyt bändi ja hyvin suosittuhan bändi se oli niihin aikoihin ja ollut myös esikuvana monille bändeille myös.

Juu juu, älkää nyt ihmeessä tarjotko epätyypilliseksi sitä että vaikka olette keski-ikäisiä niin kuuntelette radionovaa tai heviä, eikä siinäkään ole mitään ihmeteltävää että käytte rockfestareilla. Nykyajan eläkeikäiset on just heviä kuuntelevia harrikkajätkiä,

Jopa ensimmäiset vihreät, vanhimmat koijärvityypit ovat jo eläkeikäisiä.

Ja mitä kehuttavaa on siinä että pelaatte nettipelejä? Jos suunnittelette niitä vielä 60 vuotiaana niin sitten respect.

Vierailija
885/1116 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson Sinätuubapaska-videoita Youtubesta ja olen 40v. Huumorintajuni on kuitenkin alakoululaisen tasoa.

Vierailija
886/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti Sininen kirjoitti:

Olen 48v. ja kuuntelen konemusiikkia.

Ihan perus, olit nuori kun konemusa oli ekaa kertaa pinnalla. 

Vierailija
887/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51-vuotias nainen, teen arkistoinnissa töitä, olen hiljainen ja ujo. Ei miesystäviä tai lapsia. Kollegat eivät uskoisi että ostin kaksi vuotta sitten sähkökitaran ja opettelen parhaillaan soittamaan Metallicaa ja Sepulturaa.

Vierailija
888/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson Sinätuubapaska-videoita Youtubesta ja olen 40v. Huumorintajuni on kuitenkin alakoululaisen tasoa.

Mikä tässäkään on epätyypillistä? Luuletko, että muut nelikymppiset lopettivat youtuben katsomisen? Eiväthän sitä sen nuoremmat katsokaan.

Miksi tämä ketju on täynnä toinen toistaan tavallisempia asioita? Onko kyseessä joku kollektiivinen trollaus vai aivovammaisuus?

Vierailija
889/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51-vuotias nainen, teen arkistoinnissa töitä, olen hiljainen ja ujo. Ei miesystäviä tai lapsia. Kollegat eivät uskoisi että ostin kaksi vuotta sitten sähkökitaran ja opettelen parhaillaan soittamaan Metallicaa ja Sepulturaa.

Miksi ihmeessä eivät uskoisi?

Vierailija
890/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59-vuotias ja edelleen luen nuoruuteni suurta "rakkautta" eli Enid Blytonin kirjoja. Seikkailujen laakso on ihan paras. (Sen olen lukenut myös koulussa moneen moneen kertaan vuosien saatossa 3-luokkalaisille tai sitä vanhemmille ja kaikki kuuntelevat hiirenhiljaa, luku per päivä. Hiukan aluksi avaan kartalta missä Iso-Britannia, missä Keski-Eurooppa jne.)

Vierailija
891/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanhanaikaista kännykkää, ei ole älypuhelinta. Verkkopankissa käytän tunnuslukulistaa. Kuuntelen uutiset radiosta ja katson uutiset sekä elokuvat ja tv-sarjat suoraan telkkarista silloin kun ne kanavalla näkyvät. En katso siis sovelluksella enkä Areenasta tms. Jos keskustelen jonkun kanssa, en vilkuile tai raplaa samaan aikaan puhelintani, vaan keskityn sen hetkiseen keskusteluun. Pärjään ilman kirosanoja. Tatuoinnit loistavat poissaolollaan. Käytän suomea ilman englanninkielisiä fraaseja, kuten "nice to know". 

Vierailija
892/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä M50. Kaivan nenää ja syön räkää.

Vierailija
893/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn brassi sokeroinnissa n. kuuden viikon välein.

Vierailija
894/1116 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Restauroin wanhoja huonekaluja. Työpaja ja työkalut plus oppi hankittu kun siirryin eläkkeelle yli 10 v. sitten. Lisäksi kasvimaa, yrttitarha ja puutarha. Illalla luen klassikoita ja kirkkohistoriaa. N70¨plus.

Millä tavalla tuo on ikäisellesi epätyypillistä? Perus tee se itse-mummo. Av-palstailu ehkä sitten olisi vähän epätyypillistä.

Vierailija
895/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässäkään on epätyypillistä? Luuletko, että muut nelikymppiset lopettivat youtuben katsomisen? Eiväthän sitä sen nuoremmat katsokaan.

Miksi tämä ketju on täynnä toinen toistaan tavallisempia asioita? Onko kyseessä joku kollektiivinen trollaus vai aivovammaisuus?

Jokainenhan vastaa omista tekemisistään tähän ketjuun. Otsikossa lukee "mitä asioita teet", joten ihan keksimällä keksittyjä juttuja tähän ketjuun ei ole tarkoitus laittaa. Joku toinen voi kuvitella toisin että onko mikä kellekin tyypillistä. Tämä ketju on tarkoitettu verrattaen itseensä, kuin että laitettaisiin ihan ääri juttuja tekemisistä jotka eivät ole tyypillisiä itselleen.

Vierailija
896/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59-vuotias ja edelleen luen nuoruuteni suurta "rakkautta" eli Enid Blytonin kirjoja. Seikkailujen laakso on ihan paras. (Sen olen lukenut myös koulussa moneen moneen kertaan vuosien saatossa 3-luokkalaisille tai sitä vanhemmille ja kaikki kuuntelevat hiirenhiljaa, luku per päivä. Hiukan aluksi avaan kartalta missä Iso-Britannia, missä Keski-Eurooppa jne.)

Enid Blyton 🤮. En pystynyt lukemaan edes alakouluikäisenä Viisikko-kirjoja. Pelkkää kiiltokuvamaailmaa. Ikävää, jos olet opettajana tunnilla lukenut, mielestäni kuuntelijoiden aliarvioimista.

Vierailija
897/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten ikäiseni pitäisi käyttäytyä. Olen 45-vuotias. Tai ehkä tiedän, miten pitäisi, mutta en halua. Olen kiinnostunut kaikesta uudesta, esim. harmitti, kun en päässyt Dyyni-elokuvaa katsomaan teatteriin. Olin lukenut kirjat jo lapsena. Siskontyttöni oli käynyt, keskustelimme asiasta. Intoilen, kun tulee uusia kirjoja tai elokuvia. Olen melko kaikkiruokainen, pidän Marvel- ja DC-elokuvista ja fantasiaelokuvista- ja -kirjallisuudesta. En ymmärrä, miksi pitäisi ”aikuistua”. Käyn erilaisissa taidenäyttelyissä, seuraan kirjallisuus- ja elokuvamaailmaa. Tarkoittaako aikuisuus teidän mielestänne sitä, että pitäisi jumiutua johonkin tiettyyn muottiin? Mielestäni voi kiinnostua hyvin erilaisista asioista ja olla sellainen kuin on, mutta tottakai itsellänikin esim. moraalikäsitykset ovat tiukentuneet.

Vierailija
898/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi mitään, mitä ei voisi tehdä kaiken ikäisenä. Toki se riippuu terveydestä ja taloudellisesta tilanteesta.

Tietenkin voi. Jotkut asiat vain on tyypillisempiä tietyn ikäisille, esimerkiksi teinipopparin keikalla eturivissä kirkuminen on tyypillistä kouluikäisen toimintaa, harvemmin 50 vuotta täyttäneen.

Vai tarkoititko kenties, että omassa toiminnassasi et keksi mitään, joka ei olisi tyypillistä minkä ikäiselle tahansa 🙂. Erikoista.

Vierailija
899/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 vuotias heteromies, eronnut, asun velattomassa rivitalo asunnossa, ja käyn vakituisessa ansiotyössä. Käyn mm. kuntosalilla, lenkillä, kalastamassa, matkustelen, tapaan muitakin ihmisiä ja oikein jopa työelämän ulkopuolella... välillä käyn baarissa, ... Yms...

Taitaa olla harvinaista ja tosi extremeä edellä luetun perusteella?

En millään jaksaisi lukea ihan alusta asti kaikkea. Voitko avata hiukan, mikä näistä asioista on harvinaista ikäisellesi?

Vierailija
900/1116 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 48 mies. Nuorekas ja kukaan ei usko ikääni. Kolmekymppiset naiset haluaa seuraani ja ravintolassa olen haluttua seuraa (ennen isoa K:TA)

Kyllähän viisikymppisille on ihan tyypillistä, että on suuret luulot itsestään.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

No kun alkuperäinen kysymys oli, että mitä sellaista teet, jota ikäisesi eivät ehkä kovin tyypillisesti tee. Muut ovat kertoneet harrastuksistaan ja mielenkiinnoistaan, mutta tämä yksi viiskymppinen mies kertoi olevansa nuoren näköinen ja että kolmekymppiset naiset häntä baarissa vonkaa.

Siihen oli tuo näpäytys varmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme