Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva flunssa. Mikä avuksi?

Ärsyttää
23.03.2021 |

Oon ollu nyt joulukuusta asti n. Joka toinen viikko flunssassa, korona testejä kertyny joku kymmenen ja enää eivät ees ottanu testiin ku viime kerrasta viikko.

Mulla ei oo varaa saikutella tämmösen pienen tukkosen olon ja pienen lämpöilyn takia. Mikä avuksi? Mitä tää voi olla?

Vähän väliä mulla on oireettomia päiviä ja hetikun palaan normi elämään, niin oireet tulevat takasin... tää on tänä korona aikana tosi raskasta, kun pitää hirveästi miettiä voinko mennä kauppaan tai voinko mennä töihin. Nyt eivät ottaneet edes sinne testiin kun olen käynyt viimeksi viikko sit sunnuntaina.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu... Päättelin itse seuraavan ketjureaktion: mulla on kilpirauhaslääkettä säädetty kauan eikä oikein osu kohdalleen. Nyt ollut liikatoiminnan oireita ja samaan aikaan aina flunssainen olo voimistuu. Tutkin asiaa ja liikatoiminnalla on refluksioireet yleisiä, eli maha toimii turhankin tehokkaasti ja on hapokas ja se happo nousee kurkkuun. Happo ärsyttää kurkkua ja saa yskimään. Yskän mukana hapot nousee vielä ylemmäs nenään asti ja ärsyttää nenäonteloita ja räkää erittyy. Olisiko sullakin refluksia?

Vierailija
2/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu... Päättelin itse seuraavan ketjureaktion: mulla on kilpirauhaslääkettä säädetty kauan eikä oikein osu kohdalleen. Nyt ollut liikatoiminnan oireita ja samaan aikaan aina flunssainen olo voimistuu. Tutkin asiaa ja liikatoiminnalla on refluksioireet yleisiä, eli maha toimii turhankin tehokkaasti ja on hapokas ja se happo nousee kurkkuun. Happo ärsyttää kurkkua ja saa yskimään. Yskän mukana hapot nousee vielä ylemmäs nenään asti ja ärsyttää nenäonteloita ja räkää erittyy. Olisiko sullakin refluksia?

Itse asiassa on! Viimeisen vuoden aikana närästys on pahentunut hirveästi, refluksia mulla ei koskaan oo todettu, mut ajoittaisesta närästyksestä olen kärsinyt kyllä monta vuotta. Nyt ollut ehkä viimeisen puoli vuotta pahempana.

Mulla ei lääkityksiä ole päällä, muutakun minipillerit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on! Viimeisen vuoden aikana närästys on pahentunut hirveästi, refluksia mulla ei koskaan oo todettu, mut ajoittaisesta närästyksestä olen kärsinyt kyllä monta vuotta. Nyt ollut ehkä viimeisen puoli vuotta pahempana.

Mulla ei lääkityksiä ole päällä, muutakun minipillerit

Ei oo totta, jes, kerrankin pystyin auttamaan jotakuta! Kokeile ottaa ennen nukkumaanmenoa rennie ja katso miltä huomenna tuntuu. Mulla rennie auttaa iltapäivään asti ja illalla taas pahenee. Sitä ei kannata syödä pitkään, mutta kokeilla voi miten olo muuttuu.

Vierailija
4/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin kuitenkin huomiselle koronatestiajan varuilta, kun oon kuitenkin töissä ja kaupassa käynyt vaikka viimesinmästä testistä on viikko ja 2pv... tänä aikana ei voi olla liian varovainen

Vierailija
5/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, olen 99,9% varma että johtuu stressistä. Koetko olevasi stressaantunut, miten nukut, jaksatko töiden jälkeen tehdä mitään jne?

Vierailija
6/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla, olen 99,9% varma että johtuu stressistä. Koetko olevasi stressaantunut, miten nukut, jaksatko töiden jälkeen tehdä mitään jne?

Koen että mun vireystila on ollut matala jo pitkään. En oo jaksanut urheilla ja syön miten sattuu ja koko aika olen väsynyt. Toki osittain johtuu siitä että oon 4 kuukautta ollut on offina kipeä.

Stressiä on ollut koulu/työpaikan suhteen sekä paniikkihäiriö on tullut uutena kuvioihin.

Vierailija
7/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen että mun vireystila on ollut matala jo pitkään. En oo jaksanut urheilla ja syön miten sattuu ja koko aika olen väsynyt. Toki osittain johtuu siitä että oon 4 kuukautta ollut on offina kipeä.

Stressiä on ollut koulu/työpaikan suhteen sekä paniikkihäiriö on tullut uutena kuvioihin.

Stressi aiheuttaa noita mainitsemiasi sekä jatkuvaa sairastelua. Uskon että sinunkin sairastelukierre katkeaisi jos voisit pitää taukoa velvollisuuksista tai vähentää niitä.

Vierailija
8/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja, stressi voi aiheuttaa myös närästystä ja vatsavaivoja sekä kilpirauhasen toimintahäiriöitä ilman että kyse on varsinaisesti kilpirauhasen viasta.

Vierailija
9/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollaisen tilanteen aiheutti nieluun pesiytynyt streptokokki. Lähti antibiooteilla. Samalla piti testata perheenjäsenetkin, mieheni paljastui nieluviljelyssä oireettomaksi kantajaksi. Suosittelen siis, että hakeudut nieluviljelyyn.

Vierailija
10/10 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuollaisen tilanteen aiheutti nieluun pesiytynyt streptokokki. Lähti antibiooteilla. Samalla piti testata perheenjäsenetkin, mieheni paljastui nieluviljelyssä oireettomaksi kantajaksi. Suosittelen siis, että hakeudut nieluviljelyyn.

Miulla on onneksi perjantaina työterveyslääkärille aika! Toivotaan et koronatesti tulos tulee ennen sitä. Hän epäili et vois olla pitkittynyt poskiontelontulehdus.

On muuten paskaa olla kipeänä näinä aikoina. Vsrsinkin kun tätä jatkunut 4kk. Joulukuusta asti. Koronatestejä kertynyt tänä aikana kymmenkunta.