Kokemuksia ensimmäisestä lapsesta 35+ -vuotiaana...
...kun miehellä ei omia lapsia ja tunnettu vasta vähän aikaa?
Kommentit (24)
Mun ystävä sai ensimmäisen ja ainoan lapsensa 38-vuotiaana. Tuli muuten todella nopeasti raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä sai ensimmäisen ja ainoan lapsensa 38-vuotiaana. Tuli muuten todella nopeasti raskaaksi.
Kuinka kauan olivat seurustelleet tai olleet naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat seurustelleet 17 vuotta. En nyt muista, kuinka kauan olivat olleet naimisissa.
Lähipiirissäni on pari, joka sai ekan lapsen aika tuoreena parina kun ikää oli 37 ja 45 ja parin vuoden päästä toisen. Kaikki muu tuntuu olevan helppoa paitsi vapaa-ajan vähyys kun on totuttu itselliseen elämään eikä siihen, että lapset on koko ajan siinä mukana (ja puoliso).
Omien ystävien lapset tuppaa olemaan 10-20 vuotiaita, se on vähän hankalaa. Lasten ystävien vanhemmat on tietty osa paljonkin nuorempia. Ei nyt sentään vielä vaariksi ole 49v miestä päiväkodilla kutsuttu..
Oltiin vuoden kuluttua tapaamisesta naimisissa, ja päätettiin tehdä lapsi. Oltiin molemmat 38. Toinen lapsi syntyi kun oltiin 40. Ilmeisesti molemmilla suotuisat geenit, koska molemmat raskaudet alkoivat ekasta yrityskierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat seurustelleet 17 vuotta. En nyt muista, kuinka kauan olivat olleet naimisissa.
Voisit puhua minusta. Just samat speksit.
Miksi ap sanoo ”miehellä ei omia lapsia”? Naisellako on?
Ehdinkö saada 5 lasta, jos aloitan 35v?
Isovanhemmat on innokkaita, mutta eivät enää jaksa niin paljon kuin kuvittelevat (75+). Ihan puhki hoitopäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni on pari, joka sai ekan lapsen aika tuoreena parina kun ikää oli 37 ja 45 ja parin vuoden päästä toisen. Kaikki muu tuntuu olevan helppoa paitsi vapaa-ajan vähyys kun on totuttu itselliseen elämään eikä siihen, että lapset on koko ajan siinä mukana (ja puoliso).
Tuossa ylempänä kerroin ystävästäni, ja kyllä heilläkin, ehkä hänen miehellään enemmän, on jonkin verran vaikeuksia elämänmuutoksessa. Mutta ennen kuin joku alkaa nillittää tästä, niin kyllä heillä nimenomaan pariskunnan miesosapuoli oli innokkaampi lasten hankkimisen suhteen ja poti vauvakuumetta pitkään ennen kuin nainen lämpeni ajatukselle. Mutta ei se silti tarkoita sitä, että kaikki menisi helposti. Kaikilla meillä on omat kasvukipumme elämässä. Älkäämme siis tuomitko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska juttu :) Toivottavasti sinullakin on ystävä, joka oli hirveän iloinen, kun sait lapsen (ja surullinen siitä, että koronan takia ette voi nähdä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituisesti sanottu. Kenen kanssa ajattelit lapsen sitten tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Puhuin ensimmäisestä lapsesta ja täsmensin, ettei miehelläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista, mutta ei todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada vaikka 10 lasta joka vuosi jos olet mies
Se on niin ihmisestä kiinni, eikä niinkään iästä välttämättä, miten suhtautuu vanhempana siihen, että lapsi vie sen "oman" ajan. Lähipiirissäni on niitä, jotka on koko ajan lasten kanssa ja se on heille parasta elämää ja sitten on niitä, jotka kellottavat puolisoiden omaa aikaa ja joille loma lasten kanssa ei ole lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se mahdollista, mutta ei todennäköistä.
Sanoisin aloittajalle, että ei kannata haaveilla viidestä. Haaveile kahdesta. Ei kannata tehdä lapsia pienellä ikäerolla vain sen takia, että ehtisi tehdä mahdollisimman monta. Se on rankkaa sekä sinun kehollesi, parisuhteelle että niille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Omien ystävien lapset tuppaa olemaan 10-20 vuotiaita, se on vähän hankalaa. Lasten ystävien vanhemmat on tietty osa paljonkin nuorempia. Ei nyt sentään vielä vaariksi ole 49v miestä päiväkodilla kutsuttu..
Lapsen luokalla erään tytön isä oli selvästi seuraavalla kierroksella. Luulin, että on tytön isoisä. Olen ikionnellinen, etten koskaan möläyttänyt, että kuinka kiva, kun isovanhemmat noutavat lapsiaan iltapäiväkerhosta.
Mun lähipiirissä on vähän iäkkäämmät vanhemmat, joiden eka lapsi oli vaikea koko ekan vuoden, mutta uskalsivat onneksi tehdä kolmen vuoden päästä sisaruksen, joka olikin sitten maailman helpoin vauva. Olivat kyllä sitä mieltä, että onneksi niin päin, jos helpon jälkeen olisi tullut vaikea, olisi ollut raskaampaa. Nyt on ollut helpompaa kuin mihin varautuivat.
No ei teillä ole varaa pidempäänkään odottaa. Voi olla, ettei lasta tule vaikka aloittaisitte tänään yrittämisen.