Kokemuksia ensimmäisestä lapsesta 35+ -vuotiaana...
...kun miehellä ei omia lapsia ja tunnettu vasta vähän aikaa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ystävien lapset tuppaa olemaan 10-20 vuotiaita, se on vähän hankalaa. Lasten ystävien vanhemmat on tietty osa paljonkin nuorempia. Ei nyt sentään vielä vaariksi ole 49v miestä päiväkodilla kutsuttu..
Lapsen luokalla erään tytön isä oli selvästi seuraavalla kierroksella. Luulin, että on tytön isoisä. Olen ikionnellinen, etten koskaan möläyttänyt, että kuinka kiva, kun isovanhemmat noutavat lapsiaan iltapäiväkerhosta.
Mun 49v veljeni on kyllä ensimmäisellä kierroksella, vaikka hänellä onkin 1v lapsi.
No en tarkoittanut, että 49 -vuotias olisi ilmiselvä kakkoskierroksella oleva. Osa voi näyttää helposti 40 -vuotiaalta. Kyseinen isä oli kyllä selvästi yli 49 -vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ystävien lapset tuppaa olemaan 10-20 vuotiaita, se on vähän hankalaa. Lasten ystävien vanhemmat on tietty osa paljonkin nuorempia. Ei nyt sentään vielä vaariksi ole 49v miestä päiväkodilla kutsuttu..
Lapsen luokalla erään tytön isä oli selvästi seuraavalla kierroksella. Luulin, että on tytön isoisä. Olen ikionnellinen, etten koskaan möläyttänyt, että kuinka kiva, kun isovanhemmat noutavat lapsiaan iltapäiväkerhosta.
Mun 49v veljeni on kyllä ensimmäisellä kierroksella, vaikka hänellä onkin 1v lapsi.
No en tarkoittanut, että 49 -vuotias olisi ilmiselvä kakkoskierroksella oleva. Osa voi näyttää helposti 40 -vuotiaalta. Kyseinen isä oli kyllä selvästi yli 49 -vuotias.
Ja minä taas tarkoitin että 70v mieskin voi olla ekalla kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin ihmisestä kiinni, eikä niinkään iästä välttämättä, miten suhtautuu vanhempana siihen, että lapsi vie sen "oman" ajan. Lähipiirissäni on niitä, jotka on koko ajan lasten kanssa ja se on heille parasta elämää ja sitten on niitä, jotka kellottavat puolisoiden omaa aikaa ja joille loma lasten kanssa ei ole lomaa.
Ja riippuu myös lapsista. Lähipiirini lapset riehuvat 24/7 ja tappelevat koko ajan. Koko ajan pitää vahtia ja käskyttää ja käytöstavat hukassa. Heidän hoitaminen käy työstä. Miesystäväni lapset ovat rauhallisia ja kohteliaita, eivät juokse ja riehu koko aikaa. Heidän kanssaan vietetty yhteinen aika on ihanaa ja tykkään todella touhuta heidän kanssaan. Riippuu kasvatuksesta ja/sekä että lapsen temperamenttipiirteistä, sairauksista yms. miten raskasta aikaa lapsivaihe on.