Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeakätinen mutta vasenjalkainen lapsi

Vierailija
23.03.2021 |

Onko muilla tällaisia lapsia? Olen miettinyt, olisiko oikeasti vasenkätinen mutta ehkä päiväkodissa tms. ohjattu käyttämään oikeaa kättä. Käsiala tosi huonoa eikä tykkää piirtää. Onko muuta keinoa selvittää, kun tuupata kynä vasempaan käteen ja katsoa, mitä tulee?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oikeakätinen on ”vasenjalkainen”.

Vierailija
2/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on vasenkätinen, mutta futarina oikeajalkainen. Ei päiväkodissa kätisyyksiin kajota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä aika usein mene ristiin?

Vierailija
4/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä kysyt vauva-palstalta että pitääskö lapselle antaa kynä vasempaan käteen? Et sitten oo uskaltanut ihan omin päin tyrkätä sitä kynää sille.

Tää oli erikoinen trolli.

Vierailija
5/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, oikeakätinen mutta lasken goofyna lumilaudalla

Vierailija
6/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman käden lapsi ojentaa, jos annat hänelle jotain?

Vierailija
7/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin pitää sählymailaa? Kummalla heittää palloa? Kummalla syö? Ja väliäkö sillä, kunhan saa tukea toimia omalla tyylillään

Vierailija
8/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuommoinen aikuinen enkä tiennyt, että siinä olisi jotain outoa :D

Olen selkeästi oikeakätinen, vasen jalka on huomattavasti vahvempi kuin oikea jalka. Vasen on ponnistava jalka ja tasapainokin on vasemmalla parempi yhdellä jalalla seistessä.

Vierailija
9/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan paska piirtämään

Vierailija
10/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä aika usein mene ristiin?

Useimmiten kyllä.

Itse en edes tiedä kumpijalkainen olen. Käsiä pystyn käyttämään hyvin tasaisesti. Oikealla kirjoitan pääsääntöisesti.

Vierailija
11/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis pieni jalkapallojuniori, jalkaisuuden näkee erittäin selkeästi. Netistä löytyy tutkimus, jonka mukaan se, että oikeakätinen on vasenjalkainen on hyvin harvinaista, olikohan se 3 % luokkaa? Pitänee vaan kai uskoa, että meillä asuu tällainen erikoisuus sitten. Suvussani on paljon vasenkätisyyttä. Jalkaisuudesta en osaa niin sanoa, kun eivät ole pelanneet futista, jossa se tulisi paremmin ilmi.

Kynää pitää oikealla, mutta käsialassa on jotain erikoista kyllä. On tottunut nyt käyttämään oikeaa kirjoittaessa, vasen on heikompi (olen siis kokeillut, kysyin lähinnä, onko muita tapoja todeta). 

Vierailija
12/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vasen jalka tekee?

Vierailija
13/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeakätinen mutta vasenjalkainen. Minulla on vasenkätinen isoveli, joten meillä on kyllä ollut kaikki vasenkätisten tavarat tarjolla, sakset jne. Ei varmasti ole pakotettu oikeakätiseksi.

Vierailija
14/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oikeakätinen ja vasenjalkainen luonnostani. Koulussa aina mm. hyppäsin korkeutta ja pituutta vasemmalla jalalla koska se oli paljon parempi. Kierrän myös ympyrää luontaisesti eri suuntaan kuin "tavalliset" oikeakätiset.

Vierailija
15/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalla jalalla potku on siis huomattavasti vahvempi, syöttää tarkemmin vasemmalla, kuljettaa palloa paremmin vasemmalla.  Ja jos siis saa valita itse, millä jalalla laukoo, laukoo aina vasemmalla. Valmennuksessa pyritään vahvistamaan oikeaa jalkaa.

ap

Vierailija
16/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen ja -jalkainen. Oikein äärioikeistolainen?

Vierailija
17/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeakätinen, vasen jalka on aina vahva jalka. Se on luontainen ponnistava jalka ja tukijalka. Se on kömpelömpi ja kankeampi ja usein hiukan lyhyempi kuin oikea jalka.

Oikea jalka on sironpi ja notkeampi, nopeampi mutta heikompi kuin vas. jalka. Sen tarkoitus on tehdä pitkä loikka.

yritäppä tehdä loikka niin, että ponnistaa oikealla jalalla. Ei onnistu kovin hyvin. oikea nilkka voi jopa nyrjähtää ja vasen kömpelö jalka ei lähde nuolimaiseen lentoon. (tyhmä kuin vasemman jalan saapas.)

Tämä jalkojen työnjako palveli esi-isiämme, kun he liikkuivat savannilla. He seisoivat paino tukijalalla kun ketterä jalka oli vapaana. sitten kun joku sapelihammastiikeri karjaisi lähellä, niin jalkojen työnjako oli selvä, se tuli automaattisena refleksinä: kankea mutta vahva jalka ponnisti automaattisesti ja ketterä jalka lähti kuin nuoli.

Jos kumpikin jalka olisi ollut yhtä kömpelö tai notkea, siinä olisi seonnut jalkoihinsa tai tullut syödyksi, kun kallista aikaa olisi kulunut siihen, että kummalla jalalla nyt ponnistaa.

Vierailija
18/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kätinen,oikea jalka, goofy, vas silmäinen.

Vierailija
19/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäys,golffia pelaan vasurina.

sulkista ,bilistä,molemmilla.

Vierailija
20/26 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oikeakätinen ja potkin palloa oikealla jalalla. Pituushypyssä ponnistan oikealla mutta korkeudessa vasemmalla.

ap