Tunnetteko rasittavia ihmisiä? Millaisia he ovat?
Minulle tulee mieleen eräs ihminen, joka ei kuuntele vaan papattaa koko ajan. Ja jos kertoo jotain, hän äännähtelee koko ajan päälle oi, voi, ai, ooh, siis liioittelee. Eihän kukaan ole oikeasti tuollainen. Ja sitten hän ei suostu kuuntelemaan mitään asiaa, mikä ei ole loistavasti, vaan kääntää asian loistavaksi, vaikka asia olisi huonosti. Tenttaa myöskin henkilökohtaisia asioita. Käy koko ajan ylikierroksilla kuin duracell-pupu ja puhelun jälkeen olen aivan uupunut.
Entä teillä?
Kommentit (44)
Jotkut ovat niin ikäviä että aina jää paha mieli kun hänet tapaa. Moni luulee olevansa enemmän kuin on.
Saman tyyppinen hlö kuin ap:llä.
Pölöttää koko ajan, puhuen omia asioitaan ja moneen kertaan.
Puhuu päälle, ei kuuntele yhtään.
Kerran jouduin viisi kertaa sanomaan yhden jutun kun ei kuunnellut.
Sen kanssa ei voi normaalisti keskustella.
Yltiöpositiiviset naminami ihmiset, joiden mielestä mitään negatiivista tai ikävää asiaa ei ole olemassakaan, kaikki on vain asenteesta kiinni, mistään ei saa sanoa mitään negatiivisuuteen viittaavaakaan, ei vaikka esimies olisi töissä työpaikkakiusaaja, ehei sekin on asenteesta kiinni.
Toinen ääripää on sitten äärinegatiiviset jotka eivät näe missään mitään hyvää, jos on hieno aurinkoinen päivä niin valitetaan kuumuudesta tai eipä se kauaa kestä, iloitset uudesta pyörästä ja vastine on varo vaan ettei sitä varasteta, ovat oikeita energiasyöppöjä molemmat ääripäät.
Vierailija kirjoitti:
Saman tyyppinen hlö kuin ap:llä.
Pölöttää koko ajan, puhuen omia asioitaan ja moneen kertaan.
Puhuu päälle, ei kuuntele yhtään.
Kerran jouduin viisi kertaa sanomaan yhden jutun kun ei kuunnellut.
Sen kanssa ei voi normaalisti keskustella.
Sitten kun näitä tuntee pidemmän aikaa, alkaa huomata että samat jutut vuosien takaa kerrotaan uudestaan ja uudestaan. Itselle tulee tyhmä oli, mutta sitten suututaan kun mainitaan että kuultu on kiitos tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisen, joka tarttuu jokaiseen pieneen virheeseen puheessa. Koko ajan kuuntelee korvat höröllä mitä puhut, ja tarttuu jokaiseen pieneen epäloogisuuteen, mitä puheessa teet. Tai alkaa tivata/kuulustella sinua jostain ihan epäolennaisesta asiasta kesken puheesi. Esim: "Siis miksi sä kävit tänäänkin kaupassa? Sähän just sanoit, että kävit eilenkin kaupassa. Eikös ne kaikki asiat kannattaisi hoitaa kerralla?" Joo, kannattaisi, mutta se asia ei nyt liity mitenkään siihen, mistä juuri nyt puhuttiin. 'Kokoajan pitää miettiä mitä puhut, ettei vaan sano jotain "väärää".
Kuulosta ihan eräältä ex työkaverilta joka oli duunaritöissä ylikoulutettuna maisterina, oli lukenut jotain humanistista alaa eikä työllistynyt muualle. Yritti varmaan päteä "alempiarvoisten" silmissä olemalla analyyttinen ja looginen, oikeasti ihan hemmetin ärsyttävä, ylimielinen ja laiska sekä huolimaton työntekijä.
Rasittavaa on se, jos joku tulee juttelemaan, mutta ei osaa sanoa mitään. Puhuu siis puuta heinää, suu käy koko ajan, mutta ei mitään oikeaa sisältöä.
Kyllä sen huomaa, jos toisella ei ole oikeasti asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavinta on jatkuva puhuminen, kovaan ääneen, samoja juttuja uudelleen ja uudelleen. Ja ne jutut koskee aina vain ja ainoastaan puhujaa itseään. Olisi vieläihan ok jos tämä ihminen olisikin tehnyt jotain mielenkiintoista ja kertomisen arvoista, mutta jutut on rataa ”tällaisia rupia oli päänahassa ja sitten tein niille sitä ja tätä blaa blaa ja viisi vuotta sitten varpaaseen tuli syylä ja sille tein niin ja näin....”. Tekisi mieli laittaa vastamelukuulokkeet korville.
Tämä on rasittavaa. Kertomukset kaiken lisäksi rönsyilee täysin sivupoluille, jolloin jäädään vielä pohtimaan kaikkea epäolennaista. Että olikohan silloin keskiviikko vai torstai, eikunjoo, oli se keskiviikko, ja oliko sen mun vanhan koulukaverin äidin nimi marja vai tarja, ja teinkö sinä päivänä makaronilaatikkoa vai lasagnea..
Huomasin ärsyyntyväni, kun eräs ihminen, joka yrittää levittää positiivista energiaa ympärilleen, päätyy aina kehumaan perhettään, asuntoaan ja elämäänsä.
Hänen ohjeensa elämän parantamiseksi on halata miestä tai lapsia. Jos niitä ei ole, siinä miettii onko tarkoituskin ärsyttää.
Kun näin vasta otsikon, tiesin heti, että vastaan tänne "kuuntelemattomat ihmiset ovat rasittavia".
Aloittaja olikin kirjoittanut samasta ilmiöstä.
Uskomatonta, kuinka jotkut voivat papattaa vuodesta vuoteen vain omista asioistaan eivätkä kuuntele eivätkä reagoi kuuntelijan puhumisyrityksiin. Moukat.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ääripää on sitten äärinegatiiviset jotka eivät näe missään mitään hyvää, jos on hieno aurinkoinen päivä niin valitetaan kuumuudesta tai eipä se kauaa kestä, iloitset uudesta pyörästä ja vastine on varo vaan ettei sitä varasteta, ovat oikeita energiasyöppöjä molemmat ääripäät.
Tällaiselle kun toivottaa HYVÄÄ huomenta, niin saa vastaukseksi tiuskahduksen: Tässä ei kyllä ole mitään hyvää!!!
Omassa lähipiirissä kolme eri rasittavaa persoonaa:
Henkilö 1: suuttuu aivan mitättömistä asioista, ja kuuluttaa isoon ääneen koko seurueelle, kuinka tumpelo joku on. Esimerkiksi joku tiskasi astiat vahingossa kissan ruokakupeille tarkoitetulla tiskiharjalla, koska ei tiennyt sellaisen olevan erikseen. Kauhea haukkuminen ja lyttääminen alkaa.
Kun suuttuu jostain, yleensä silloin kun hän on väärässä ja tämä pystytetään asiallisesti todistamaan, niin heittäytyy marttyyriksi ja katkaisee välit pitkäksi aikaa.
Henkilö 2: puhuu jatkuvasti itsestään tai eläimistään. Jos joku muu alkaa kertomaan jotain asiaa, tämä henkilö keskeyttää kiljumalla koiralleen, miten ihana ja hassu se on. Tai ihan vain alkaa puhumaan päälle omia asioitaan. Jos pystyy olemaan hiljaa, niin selaa puhelinta eikä kuuntele.
Henkilö 3: äärimmäisen negatiivinen ja epäilevä henkilö. Epäilen hänellä olevan jonkinlainen persoonallisuushäiriö. Ihan normi asioissa epäilee ihmisten tarkoitusperiä. Tulkitsee viattomat kysymykset v*ttuiluna häntä kohtaan ja jos joku katsoo liian pitkään niin hermostuu, että "mitä tuokin möllöttää". Itsehän tekee tätä tuijottamista estottomasti, koska "oikeus katsoa mitä haluaa". Osoittelee pimeällä taskulampulla toisten pihoille nähdäkseen mitä siellä on jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittava ihminen on sellainen joka ei kuolemaksikaan myönnä omia virheitään. Parhaassa tapauksessa syyttelee niistä muita. Se on pelkoa, tiedän.
Jatkan vielä esimerkillä: Tämä henkilö oli kämpillä pakkaamassa tavaroita ja minä odotin ulkona autossa. Hajotti yhden mulle kuuluvan tavaran (se on saatanan tumpelo vähän joka asiassa), niin syy oli minun kun piti pitää kiirettä että ehtii kyytiin.
Silloin vitutti hieman...
Minun mies on tällainen.
Mitä tahansa tapahtuu niin joidenkin ihme mutkien ja kiemuroiden kautta se on aina minun vikani.
Tiedän jo etukäteen kun joku ongelma, että Noniin, minähän tämänkin aiheutin.
Mieheni ei edes tiedosta sitä miten kääntää asian.
Olen joskus miettinyt mistä ihmisen luonteenpiirteestä se kertoo mutta en ole keksinyt selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittava ihminen on sellainen joka ei kuolemaksikaan myönnä omia virheitään. Parhaassa tapauksessa syyttelee niistä muita. Se on pelkoa, tiedän.
Jatkan vielä esimerkillä: Tämä henkilö oli kämpillä pakkaamassa tavaroita ja minä odotin ulkona autossa. Hajotti yhden mulle kuuluvan tavaran (se on saatanan tumpelo vähän joka asiassa), niin syy oli minun kun piti pitää kiirettä että ehtii kyytiin.
Silloin vitutti hieman...Minun mies on tällainen.
Mitä tahansa tapahtuu niin joidenkin ihme mutkien ja kiemuroiden kautta se on aina minun vikani.
Tiedän jo etukäteen kun joku ongelma, että Noniin, minähän tämänkin aiheutin.
Mieheni ei edes tiedosta sitä miten kääntää asian.
Olen joskus miettinyt mistä ihmisen luonteenpiirteestä se kertoo mutta en ole keksinyt selitystä.
Joo ja tämmöinen ihminen ilkkuu muiden typeryydelle, jos tekevät virheen. Ja ne muut kun tekee virheitä niin on aina myös heidän omaa syytään.
Esim. Keväällä hiekkatiet tahtovat olla peilijäässä. Henkilö x vierittää auto hiljaa eteenpäin, jotta pysyisi tiellä. Kuitenkin mutka ja kalteva tie valuttaa auton penkkaan.
Rasittava ihminen: VOI JEESUS MITEN TONTTU KUSKI PITÄÄ OLLA ETTÄ SIINÄ KOHDIN AJOI PENKKAAN.
Sitten kun tämä tapahtuu tälle henkilölle itselleen, niin jo oli tie kalteva ja liukas, ja varmaan jeesus hönkäisi sen auton pois tieltä. Hän teki tietysti kaiken oikein.
Liian vahvasti tunteilla suhtautuvat ihmiset vaikkapa, jos juna on sääolojen vuoksi myöhässä. TAi lento siirtyy jonkun tunnin, niin alkaa hirveä älämölö ja henkilökunnan haukkuminen. Siis sellaiset, jotka eivät kykene hahmottamaan oman napansa kautta miten sama vastoinkäyminen koskee siinä tilanteessa olevia muitakin. Myös korona-aika tuo tällaisia tapauksia vahvasti esille, joilta puuttuu kyky hahmottaa että koko maailman väestön on ihan samassa tilanteessa kuin tämä yksittäistapaus. Ei edes kannata selittää sellaisille mitään, vaan lähinnä tekisi mieli vetää turpiin saadakseen uikuttaja hiljaiseksi.
Maskittomat äidit ja isät. Lapset kasvaa aikuisiksi niin sitten vasta voivat päättää omasta terveyteen liittyvistä asioista.
Koen rasittavaksi yhden ihmisen, joka puhuu hyvin pinnallisista asioista. En jaksa jatkuvaa "samalla talkia". Hänen elämänsä on aika tylsää, kertoilee aikuisista lapsistaan ja omista töistään, sauvakävelylenkeistään jne. Viestittelee aina monta viestiä peräkkäin, enkä meinaa saada WhatsApp keskusteluja loppumaan.
Kaikki sellaiset ihmiset ovat rasittavia, joilla on tarkka ajatus, miten asioiden pitäää mennä, ja sitten neuvovat muita.
Mustamaalaajat, valmiiksi luodaan mielipide jostain ihmisestä, jos itse ei tule hänen kanssa toimeen.Sillä vieraalla ihmisellä on jo valmiina negatiivinen asenne vaikka ette olisi sanaakaan koskaan vaihtaneet, mustamaalaaja on ollut asialla.
Monologi-ihmiset