Pakko kertoa tänne kokemuksia myös Tarjoustalosta!
Tästä on jo aikaa, mutta kuitenkin. Maksoin ostoksiani Tarjoustalon kassalla pankkikortilla. Myyjältä loppui kuittipaperi ja hän rupesi sitä siinä vaihtamaan. Kerkesin antaa myyjälle kuitenkin jo korttini ja hän laski sen alas eteensä. Kuitin sain hetken päästä, mutta korttini jäi siihen myyjälle. En tajunnutkaan sen jäämistä, kun oli se kuitti hässäkkä, vaikka eipä tajunnut myyjäkään sitä kuitin kanssa antaa.
Illalla puhelimeni soi ja Tarjoustalon joku myymäläpäällikkö soitti minulle ja kysyi: olenko kenties asioinut kysesessä liikkeessä ja olenko hukannut jotain? Hetken mietittyäni tajusin, että korttinihan on hukassa. Tämä pomo sanoi palauttavansa korttini takaisin pankkiin, koska hän ei voi olla varma henkilöllisyydestäni. Saman nimisiä on kuulemma useita. Tällöin minä olisin siis joutunut maksamaan pankille korttini katoamisesta. Pyysin kuitenkin, että saisin hakea korttini itse, koska mielestäni syy ei ollut minun vaan myyjän. Jonkun aikaa juteltuamme tämä pomo suostui siihen ja pyysi minua heti korttia hakemaan. Otin vielä kuitinkin tositteeksi, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Saavuttuani paikalle tämä kyseinen henkilö aika veemäisesti ojensi kortin minulle ja käski pitämään jatkossa parempaa huolta korteista. Jäin aivan suu auki ja aajttelin, että en enää ikinä asioi kyseisessä liikkeessä. Tuli jotenkin nöyryyttävä olo...
Toinen vastaava tapaus sattui minulle Stockmannilla. Ostin alakerran karkkikaupasta karkkia ja myyjältä loppui myös kuittipaperi. Taas pankkikorttini jäi myyjälle ja sain takaisin pelkän kuitin. Menin seuraavaksi Arnoldsille ja tilasin ihania donitseja laatikollisen ja maksun koittaessa, huomasin pankkikorttini hävinneen. Soitin siltä istuimelta Stokkalle ja kysyin jäikö korttini sinne. Myyjä muisti minut ja oli äärimmäisen pahoillaan, kun oli unohtanut antaa kortin minulle. Hän oli jopa kuuluttanut minua! Hain korttini kassalta ja lisäksi myyjä antoi minulle 8 euron arvoisen lahjakortin kahvilaan hyvitykseksi hänen mokastaan. Pikkasen on eriarvoista toimintaa riippuen missä asioi....
Kommentit (6)
niin aika puupää olet kun muista pyytää sitä takaisin. Ja myyjän vika ....
itsekään kun vähän väliä korttinsa unohtaa..
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että Tarjoustalon tyyppi ei olisi saanut syyttää asiakasta kortin jäämisestä ainakaan päin naamaa..
ja onhan se hyvä, että pidetään huolta siitä, että on oikea omistaja. Et varmaan itsekään olisi halunnut korttisi joutuvan jollekin vieraalle ihmiselle. Minusta tekivät oikein. Olisit tyytyväinen, että huolehtivat turvallisuudesta.
Kun itse olin kaupassa töissä, kävi vastaavanlainen tapaus, asiakas jätti kortin kassalle.
Soitin heti Luottokuntaan ja ilmoitin, että jos asiakas heille soittaa kuollettaakseen kortin, niin täältä löytyy kassakaapista.
Asiakas tulikin muutaman tunnin kuluttua korttiaan hakemaan, eikä kyllä käynyt mielessä ruveta häntä syyllistämään kortin hävittämisestä.
Palvelua sekin on, miten autetaan asiakasta erikoistilanteissa ja näissä tilanteissa todellinen osaaminen mitataan!
Mutta voisi ap:kin vähän parempaa huolta pitää korteistaan. En tajua kuinka voi olla huomaamatta sen ettei saa kortiaan takaisin.
Laitoin sinne asiakaspalautettakin ja pyysin yhteydenottoa, mutta eipä kuulunut vastausta. Sinne puljuun en kyllä enää astu. Stokkalta vain hyviä kokemuksia.