Onko parempi ilmoittaa lähtevänsä töistä lain sallimalla parin viikon varoitusajalla, vai ilmoittaa esim. kuukausi etukäteen?
Kun kuukausi etukäteen olisi varmaan kohteliaampi, mutta esimiehissä on pari vähän ikävämpää ihmistä, jotka varmaankin käyttävät viimeisen kuukauden piinaamiseen, maanitteluun ja haukkumiseen, jos heille ilmoittaa kuukauden etukäteen.
Kommentit (24)
Olet kuollut ankka heti sen jälkeen kun ilmoitat erostasi, eli 2 viikkoa ennen ja piste.
Ei se työnantajakaan ilmoita sinulle ennen aikojaan, mikäli aikoo irtisanoa.
Eikä ainakaan auttele sinua missään asiassa.
Jos ilmoittelet kovin paljon etuajassa, niin sinulle ei voida antaa mitään luottamuksellista tietoa
jota varmaankin tarvitset töissäsi.
Sinulta tullaan estämään pääsy tiedostoihin, koska olet kenties menossa kilpailijalle.
Itse ilmoitin kuukautta etukäteen kesälomien takia. Mitään hyötyä siitä ei ollut vaikka olin luvannut perehdyttää seuraajan, niin tehtävilleni jatkajaa ryhdyttiin miettimään pari päivää ennen viimeistä työpäivää. En sitten perehdyttänyt ketään, enkä antanut tekemiäni ohjeistuksia kuin esimiehelleni.
Irtisanomisen yhteydessä sanottiin etten ole korvaamaton. Puoli vuotta soittivat takaisin töihin, kun hommat eivät toimineetkaan.
Minä mielestäni reiluna tyyppinä kerroin lokakuun lopussa, että suunnittelen muuttavani jouluna ja lopettavani sitä ennen työt. No siihen mulle vastattiin, että viimeinen työpäivä on sitten 15.11. Viimeisen kuukauden ennen muuttoa olin siis ilman töitä. Eli ei olisi kannattanut olla reilu ainakaan tässä mun tapauksessa.
Työpaikka ei ollut mikään kiva. Olin liian sinisilmäinen, kun luulin että hoitamalla hommat omalta osaltaan hyvin loppuun voisi silti lähteä paremmalla mielellä muualle.