Kuinka irtisanoa itsensä?
Sanon itseni irti työstäni huomenna, ja vähän jännittää. Irtisanomiseni tulee pomolle varmasti aikalailla yllätyksenä, koska mulle tarjottiin toista erittäin kiinnostavaa työpaikkaa aivan yllättäen ja en ollut itsekään ehtinyt miettiä asiaa vielä kovin paljoa. Mulla oli puolen vuoden koeaika, joka meni umpeen vasta kuukausi sitten ja kun pomon kanssa silloin keskustelin aiheesta niin tietenkin lupasin jatkaa. Mulla on hyvät ja epämuodolliset välit pomooni koska kyseessä on pieni firma, enkä oikein tiedä kuinka "syvällisesti" näitä irtisanomisen syitä pitäisi ruotia, vai pitäisikö vain sanoa, että irtisanon itseni, piste. Miten te muut olette tehneet?
Kommentit (6)
että olet saanut niin hyvän työtarjouksen että sun on valitettavasti sanottava itsesi nyt irti tästä työsuhteesta.
sanot nimenomaan että sait niin hyvän työtarjouksen että siitä ei voi kieltäytyä.
Toivottavasti sait neuvoteltua tuntuvan palkankorotuksen uudessa paikassa.
Olen vielä koeajalla nykyissä paikassani. Sain kumminkin mukavan työtarjouksen entisestä paikastani ja lähempää kotiani. Nyt pähkäilen miten kerron mahdollisen irtisanomiseni täällä.
olen samaa mieltä kuin 2. Sano ihmeessä suoraan, ja kerro myös syy!
Sitten vain allekirjoitat eropaperit. Irtisanominen on voimassa siitä päivästä lähtien kun ilmoitat asiasta, ja myös suullinen ilmoitus on laillisesti pätevä.
Koska koeaikasi on mennyt umpeen, sinuun pätee nyt irtisanomisaika, jka on tietääkseni 2 viikkoa - halutessasi voit lähteä vaikka heti, mutta hyvität sen maksamalla työnantajallesi kahden viikon palkkasi. Eli rahallakin siitä selviää.
Sinuna ottaisin enemmän selvää uudesta työnantajasta. Miksi hän haluaa juuri sinut, ja miksi se olisi sinulle kannattavaa? Muista että palkka ei aina ratkaise kaikkea.
Jos työ on määräaikainen sitä ei voi irtisanoa.