Parisuhteen jatko uskottomuuden jälkeen?
Haluaisin kuulla kommentteja sellaisilta, jotka ovat pystyneet jatkamaan parisuhdetta vielä uskottomuuskriisin jälkeen. Ja etenkin, jos suhde on sen jälkeen muuttunut paremmaksi. Minkä avulla selvisitte jatkamaan? Kauanko kesti luottamuksen palautumisessa? Edellyttikö uusia parisuhteen sääntöjä / käytäntöjä?
Jos olit petetty osapuoli, niin mikä asia pettämisessä oli vaikein käsitellä? Miten pääsit yli? Miten pystyit hyväksymään, että puolisosi on valehdellut? Koitko häpeää? Romahtiko itsetuntosi?
Jos olit pettänyt osapuoli, miten käsittelit syyllisyytesi, katumuksesi tms, jos niitä oli? Oliko kumppanin tuska helppo ottaa vastaan? Puhuitko lopulta totta kumppanillesi esim sivusuhteen laadusta, kestosta ja siihen liittyneistä tunteista? Oliko sinulla kumppania kohtaa rakkautta jäljellä vai pitikö se muodostaa uudelleen? Mikä sai sinut pettämään? Mikä sai sinut lopettamaan pettämisen?
Kannattiko suhteen jatko? Ja minkä ajan kuluttua pystyit tämän toteamaan?
Kommentit (72)
Opiskeluaikainen poikaystävä petti yhden toisen opiskelijan kanssa ja jatkoi sitten seurustelua hänen kanssaan. Oli vielä kaiken lisäksi todella töykeä. Jouduin aivan kauheaan tilanteeseen. En tiedä miten hän pystyy elämään itsensä kanssa. Oli kai isältään "oppinut", isänsä oli tehnyt samantyylisen tempun nuorena. Olisin juossut lujaa pois jos olisin tiennyt millainen tyyppi on kyseessä.
Meillä meni niin että minä petin ensin ja mies sitten kostoksi. Ei tosin seksipettämistä. Mutta joka tapauksessa siinä kohtaa "tilit oli tasan" ja kumpikaan ei enää voinut toista syyttää.
"Puhuitko lopulta totta kumppanillesi esim sivusuhteen laadusta, kestosta ja siihen liittyneistä tunteista?"
Luuletko että puoliso kestäisi kuulla totuuden vieraan miehen "osaamisesta"?
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni niin että minä petin ensin ja mies sitten kostoksi. Ei tosin seksipettämistä. Mutta joka tapauksessa siinä kohtaa "tilit oli tasan" ja kumpikaan ei enää voinut toista syyttää.
Ei se oikeasti ihan noin mene. Pettäminen on pettämistä ja joka tekee sen ensin on syyllinen.
Puolison pettämisen jälkeen kovasti yritettiin. Käytiin vuosi terapiassakin asian takia. Ei se tapahtunut kuitenkaan pyyhkiydy koskaan pois ja en mä loppujen lopuksi vain yksinkertaisesti kyennyt jatkamaan suhdetta. Se asia olisi painanut mua koko loppuelämän. Pettäminen on niin perustavanlaatuinen rikos parisuhteessa, että sille ei ole vertaista. Tahtoa oli kovasti jatkaa ja järki sanoi, että kannattaa jatkaa. Mutta ei se yksinkertaisesti vain onnistunut, sillä tapahtunut on tapahtunutta. Se ei millään terapialla tai vastaavalla muuksi voi muuttua.
Mikä ihmeen parisuhteen jatko pettämisen jälkeen?
Jotain fantasiajuttuja? Cuck hommia?
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä päästäsi sekaisin jos luulet tuon tekevän tilisit tasoiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen parisuhteen jatko pettämisen jälkeen?
Jotain fantasiajuttuja? Cuck hommia?
Kai se on vähän eri asia jos on lapsia ja yhteinen asuntolaina, ehkä jopa yhteinen työpaikka.
Muuten tietysti ero vaan heti.
Minä olen ollut ns. kolmas pyörä parin vuoden ajan, en enää. Mies sanoi, ettei rakasta vaimoaan kuten pitäisi, vaan sisarellisesti, eikä halunnut häntä enää seksuaalisesti. Minä olin sitten se jännittävä seksikumppani. Rakastuttiin kait toisiimme vähän, mutta mies meni lopulta "takaisin" perheensä vuoksi. On siis varmaan lukemattomia eri syitä pettämiseen. Mikä lopulta merkitsee on kahden väliset tunteet ja millainen rakkaus on, halutaanko olla yhdessä ja onko yhdessä hyvä olla. Jossakin asuu siis petetty aviovaimo, joka ei tiedä miehensä syrjähypystä mitään. Ja täällä on sydämensä särkenyt toinen nainen. Mikä siis on oikein ja ketä petettiin? Saimpa nyt kerrottua täällä. Terveisiä Hanna-Marialle.
Olipa hyvin sanottu kyllä se kalvaa sisintä koko elämän.
Miehen on pakko arvostaa naistaan ja horoilun seurauksena se ei ole mahdollista. Se näkyy sitten monessa joka päiväisessä asiassa ja tekee kaikesta vaikeampaa. Miehet ei muutenkaan pidä naista parempana mitä enemmän fwb menneisyydestä löytyy niin pettäminen on ymmärrettävästi pahin turnoff. Ei sitä voi vahingossa housuja riisua.
Itse en jatkanut avoliittoa sen jälkeen kun toinen nainen soitti ja kertoi pettävänsä avomieheni kanssa minua. En jäänyt vellomaan. Hankin asunnon ja pakkasin kamppeeni. Jätin sormukseni ja avaimet keittiön työtasolle ja muutin pois.
Ex meni muutti yhteen naisen kanssa ja alle vuosi sen jälkeen etsi minut käsiinsä kertoen järkyttyneenä yllättyneensä naisensa rysän päältä toisen miehen kanssa kun hänellä tuli työtapaturman vuoksi aikataulumuutos. Sanoin hänelle, että hän on itse aikuisena miehenä naisensa valinnut ja minulle on turha tulla itkemään asiasta. Ex oli loukkaantunut, koska ei saanutkaan haluamaansa empatiaa minulta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jatkanut avoliittoa sen jälkeen kun toinen nainen soitti ja kertoi pettävänsä avomieheni kanssa minua. En jäänyt vellomaan. Hankin asunnon ja pakkasin kamppeeni. Jätin sormukseni ja avaimet keittiön työtasolle ja muutin pois.
Ex meni muutti yhteen naisen kanssa ja alle vuosi sen jälkeen etsi minut käsiinsä kertoen järkyttyneenä yllättyneensä naisensa rysän päältä toisen miehen kanssa kun hänellä tuli työtapaturman vuoksi aikataulumuutos. Sanoin hänelle, että hän on itse aikuisena miehenä naisensa valinnut ja minulle on turha tulla itkemään asiasta. Ex oli loukkaantunut, koska ei saanutkaan haluamaansa empatiaa minulta.
Keskenkasvuinen, narsistinen mieslapsi. Hyvä, että pääsit eroon.
Suhde ei koskaan palautunut ennalleen ja erottiin lopulta, aivan liian pitkän (vuosien) yrittämisen jälkeen. Käytiin terapiassa ja puhuttiin varmaan satoja tunteja, itkettiin ja riideltiin. Kaikki tunneskaalat siinä käytiin läpi. Luottamus ei vaan palautunut ja mies ei voinut antaa anteeksi vaikka niin itselleen ja minulle kymmeniä kertoja lupasi, varmaan yritti myös tosissaan ainakin ajoittain. Puoliso ei olisi halunnut erota millään.
Meillä minä siis petin pitkän etääntyneen suhteen jälkeen (ei mikään selitys, tiedän mutta molemmat olimme tätä mieltä) ja ikäväksi asian teki se että meillä oli lapsia ja pitkä yhteinen historia, jotka teki eropäätöksestä todella tuskallisen. Välillä jos asiaa oikein miettii niin syyllisyys ja jopa itse-inho on kyllä todella suurta, en jotenkin osannut pysäyttää sitä toiseen ihastumista ja rakastumista. Avioliitto oli lopussa mutta se olisi pitänyt lopettaa eri tavalla.
Nyt asiat on hyvin kaikilla osapuolilla, erosimme ja löysimme aikanaan uudet puolisot. Lapset voivat hyvin ja yhteishuoltajuus on toiminut aina saumattomasti. Sen tiedän että en koskaan tule tekemään kenellekään enää näin, lisäksi uusi puoliso aikanaan pettänyt ja tullut petetyksi niin meillä on erittäin hyvä näkemys siitä miten tässä suhteessa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee miten kammottavia h*oria naiset ovat.
Mistä päättelet että nämä pettäjät on ollut naisia?
kh'hab gekhaft satis, di kleyne tyates tsvishn di fis.
Vierailija kirjoitti:
kh'hab gekhaft satis, di kleyne tyates tsvishn di fis.
Tämä on niin totta. Olisit ap ollut varovaisempi ja uskonut mummon neuvoja.
👍