Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poski turvonnut, menenkö ma hammaslääkäriin vai terv.keskukseen?

Vierailija
21.03.2021 |

Kävin viikonloppuna valittamassa päivystyksessä, eivät laskeneet sisään, kriteerit ei riittäneet. Pärjään kuulemma hyvin maanantaihin. Sanoivat, ole maanantaina yhteydessä puhelimitse oman kuntasi päivystykseen.

En todellakaan ole itse minkään alan lääkäri, en tiedä johtuuko tämä hampaista vai poskesta: onhan siellä sylkirauhaset ja mitä muuta.

Kumpaan siis menisin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin hammaslääkäriin, pääsin heti jonon ohi ja sanoivat että se otetaan aina erittäin vakavasti (koska hammastulehdus voi lähteä sydämeen). Ien avattiin ja mätä otettiin pois, sekä vahva antibioottikuuri. Suun sisällä en nähnyt mitään, mutta tosiaan ulkoa näki että poski on turvonnut.

Minä en aikoinaan viitsinyt mennä hammaslääkäripäivystykseen viikonloppuna kun poski oli turvoksissa, koska netissä luki, että vain puolikuollut saa mennä. Menin vasta maanantaina ja sain moitteet, kun en ollut mennyt jo viikonloppuna.

Mulla oli tomera Justiina siinä triage-hoitajana ja ei laskenut, vaikka intin. Kuulemma piti ensin seurata huomiseen ja mennä su eli tänään uudestaan, jos pahenee. Ja muussa tapauksessa odottaa ma asti. Odotan nyt kiltisti ma asti, koska en jaksa, jos he taas käännyttävät tai alkavat valittaa, miksi tulin viikonloppuna kun pärjään maanantaille.. 

Vierailija
22/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porakoneen laulu korvissani,

päitten päällä spottivalo uus

tunnin tään on tuska omanani,

kessunsavuun piha verhouu.

En ma iloitse, en sure, huokaa;

suojalasein tummuus mulle tuokaa,

.. jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuumetta, se voi olla selluliittikin, antibioottihoitoa nopeasti vaativa.

Jos selluliitti paisuttaa kehon eri kohtia,

niin siihen auttaa liikunta ja keveämpi ruokavalio.

Vierailija
24/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuumetta, se voi olla selluliittikin, antibioottihoitoa nopeasti vaativa.

Jos selluliitti paisuttaa kehon eri kohtia,

niin siihen auttaa liikunta ja keveämpi ruokavalio.

https://klinik.fi/terveysinfo/selluliitti

Vierailija
25/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain akuuttiajan kun oli yhtäkkiä outo patti ikenessä, ei löytynyt mitään muuta syytä kuin aiemmin sairastettu flunssa, tutkittiin kaikki mahdollinen hammasjuurien toiminnasta lähtien. Meni sitten itsestään ohi, puhdistivat hyvin tarkkaan ikenet ja piti käyttää muutama päivä jotain bakteereja tappavaa suuvettä. 

Vierailija
26/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspäivystykseen heti. Itsellä kävi niin, että 3 päivää aiemmin kävin hammaslääkärissä, ei kuulemma mitään vikaa. Kunnes 3 päivän päästä naama turposi ja kaula. Hammas poistettiin ja 2 eri antibiootit. Ja hoitoon pääsi 3 tunnissa pääkaupunkiseudulla!

Vierailija
27/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita niin voit saada akuuttiajan kolmen kuukauden päähän hammaslääkäriin. Terveuskeskukseen ei nyt aikoja saa ollenkaan, ainakaan Viiskulmaan. Näin siis Helsingissä.

Vierailija
28/28 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin aamulla heti 7 jälkeen. Sain ajan iltapäivälle. Olo ja turvotus about sama kuin eilen. Toivottavasti jotain selviää ja hoituu.