Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poski turvonnut, menenkö ma hammaslääkäriin vai terv.keskukseen?

Vierailija
21.03.2021 |

Kävin viikonloppuna valittamassa päivystyksessä, eivät laskeneet sisään, kriteerit ei riittäneet. Pärjään kuulemma hyvin maanantaihin. Sanoivat, ole maanantaina yhteydessä puhelimitse oman kuntasi päivystykseen.

En todellakaan ole itse minkään alan lääkäri, en tiedä johtuuko tämä hampaista vai poskesta: onhan siellä sylkirauhaset ja mitä muuta.

Kumpaan siis menisin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosi sitten olen hammastarkastuksessa käynyt. Minulla ei ole enää viisaudenhampaita eikä ole myöskään juurihoidettuja hampaita, joten.. Ap

Vierailija
2/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile onko ikenessä sillä puolella ylimääräisiä paiseita. Jos on, viivyttelemättä tarkistuttamaan. Voi olla mätää ja ikävät seuraukset.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ma ilost itke , sure, huokaa...

sanoia Ekka Leikka

Vierailija
4/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin menisin itse. Poski harvemmin turpoaa muusta kuin suun sisäisestä syystä. 

Vierailija
5/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivystykseen jompaan kumpaan. Itsellä oli otettu alle kuukausi sitten röntgenkuva hampaista eikä näkynyt mitään vikaa, mutta hammas meni poistoon ja antibioottikuuri.

Vierailija
6/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile onko ikenessä sillä puolella ylimääräisiä paiseita. Jos on, viivyttelemättä tarkistuttamaan. Voi olla mätää ja ikävät seuraukset.,

Ei siellä mitään tunnu.

Vierailija
7/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkirauhaset eivät ole poskessa. Hammaslääkärissä tutkitaan koko suu, ei vain hampaita. Itse menisin sinne ensin. Sieltä ohjaavat muualle, jos on tarvetta. Jos mitenkään talous antaa myöten, niin yksityiselle. Saa paremmin hoitoa. 

Vierailija
8/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitat terveyskeskukseen ja kysyt sieltä.

Vierailija
9/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäriin menisin itse. Poski harvemmin turpoaa muusta kuin suun sisäisestä syystä. 

Joo taidan mennä hammaslekuriin. En ymmärrä, etten viikonloppuna päässyt, vaan joudun ma asti odottelemaan tän kanssa. Meni viikonlopun suunnitelmat ja menee maanantain työpäivä. Ap

Vierailija
10/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ma iloitse, en sure, huokaa;

olis se oikea sitaatti

Vierailija
11/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylkirauhaset eivät ole poskessa. Hammaslääkärissä tutkitaan koko suu, ei vain hampaita. Itse menisin sinne ensin. Sieltä ohjaavat muualle, jos on tarvetta. Jos mitenkään talous antaa myöten, niin yksityiselle. Saa paremmin hoitoa. 

Ok, näin teen. Nyt ei ole varaa yksityiseen, olen opiskelija. Ap

Vierailija
12/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ma iloitse, en sure, huokaa;

olis se oikea sitaatti

?? Mee pois tästä ketjusta. Ap

Vierailija
13/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, näin teen. Nyt ei ole varaa yksityiseen, olen opiskelija. Ap

Sitten YTHS:lle. Jos siis korkeakouluopiskelija olet. Se on useilla paikkakunnilla Mehiläisen järjestämä. 

Vierailija
14/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin hammaslääkäriin, pääsin heti jonon ohi ja sanoivat että se otetaan aina erittäin vakavasti (koska hammastulehdus voi lähteä sydämeen). Ien avattiin ja mätä otettiin pois, sekä vahva antibioottikuuri. Suun sisällä en nähnyt mitään, mutta tosiaan ulkoa näki että poski on turvonnut.

Vierailija
15/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta kyllä sillä toinen puoli naamasta ja poski turpoaa. Itse menin tuolloin muistaakseni hml ensin. Pääsi nopeampaa ja osas heti sanoa johtuuko hampaista vai ei. Sitten helppo sanoa päivystykseenkin ett joo tarkistettu on jo!

Jos meet toisinpäin niin jonotat ehkä kauemmin ha saattavat lähettää sut hml......

Niin ja mulla syy oli kaksi tulehtunutta sylkirauhasta.

Onko sulla muuten kipua suun sisäpuolella, esim hampaiden ja kielen välissä jos tunnustelet...? Tai korvassa? Entä leuassa?

Vierailija
16/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hammaslääkäripäivystykseen?

Onko sulla kuumetta?

Vierailija
17/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta, se voi olla selluliittikin, antibioottihoitoa nopeasti vaativa.

Vierailija
18/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuumetta, se voi olla selluliittikin, antibioottihoitoa nopeasti vaativa.

Eilen illalla oli 37.5c. Ap

Vierailija
19/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin hammaslääkäriin, pääsin heti jonon ohi ja sanoivat että se otetaan aina erittäin vakavasti (koska hammastulehdus voi lähteä sydämeen). Ien avattiin ja mätä otettiin pois, sekä vahva antibioottikuuri. Suun sisällä en nähnyt mitään, mutta tosiaan ulkoa näki että poski on turvonnut.

Minä en aikoinaan viitsinyt mennä hammaslääkäripäivystykseen viikonloppuna kun poski oli turvoksissa, koska netissä luki, että vain puolikuollut saa mennä. Menin vasta maanantaina ja sain moitteet, kun en ollut mennyt jo viikonloppuna.

Vierailija
20/28 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä oli sylkirauhastulehdus. Poski kipeänä ja vaikea edes avata suuta. Antibioottikuuri. Tosin piti käydä ensin koronatestissä, jonne pääsi heti ja tuloksenkin sai samana päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi