Naapuri suuttui minulle kun autoin hänen tytärtään
Naapurissani asuu siis noin 30v nainen ja ehkä 10v tyttö.Tänään tyttö istui rapussa kun tulin kotiin ja kysyin tytöltä että onko joku hätänä.Tyttö sanoi että avaimet olivat jääneet sisälle ja äiti on töissä.Puhelintakaan tytöllä ei ollut mukana joten sanoin että mennään minun luo soittamaan äidille ja juomaan vettä kun tyttö oli janoissaan.No, nyt naapuri on vihainen kun olin päästänyt tytön asuntooni!Olen siis mies ehkä tämä vaikuttaa asiaan.Paha mieli tuli.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tämmöstä se on nykyaikana kiitos femakoiden. Mittään ei uskalla tehä, ei ees auttoo toisia.
N40
Tarkoititkohan, että pedojen vika?
Mitä tasa-arvo tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöstä se on nykyaikana kiitos femakoiden. Mittään ei uskalla tehä, ei ees auttoo toisia.
N40
Oliko sekin kuopiolainen rakennnusmies lastenraiskari, joka ajoi pari kertaa päiväkodin ohi osoitetta etsiessään?
P r o v o tai ei, niin ensinnäkään ei kannata missään tapauksessa tuoda vierasta lasta kotiisi noin, ellei ole joku hengenhätä, jossa se on aivan välttämätöntä. Nykyäänhän on myös ihmisillä yleensä kännykkä mukana, ja voi soittaa sillä, tai odottaa, kunnes tulee joku muu, jolla kännykkä on. Ja toisekseen, ei myöskään kannata mennä liian lähelle vierasta lasta ulkonakaan. Itse joskus kysyn esim. kadulla, kun on pieni lapsi yksin, että onko isä tai äiti lähellä, mutta en mene niin lähelle, että joku voisi tulkita minun koskevan lapseen. Jokin aika sitten oli kadun varrella talon ulko-oven ulkopuolella lapsi - muistaakseni poika - joka yritti useamman kerran hypätä yltääkseen ovisummeriin. Kysyin, tarvitseeko hän apua (olisin voinut painaa summeria, jos hän olisi halunnut), kun hän näytti olevan yksin, mutta en mennyt aivan lähelle. Melkein saman tien ovelle ilmestyi myös ilmeisesti autonsa juuri parkkeerannut mies, joka tuntui mulkoilevan minua epäluuloisesti (toki nykyään ymmärrettävää, koska on kaikenlaisia hörhöjäkin vapaalla jalalla). Olin tosin vaimoni kanssa liikkeellä, josta ehkä ulkopuolinen saattaisi päätellä, etten täytä tyypillisen pahantekijän todennäköisimpiä tuntomerkkejä? Joka tapauksessa on hyvä auttaa, mutta lasten tapauksessa kannattaa olla varovainen, ettei tule väärinkäsityksiä. Tietty välimatka kannattaa pitää, ellei sitten ole pakko koskea esim. tyrehdyttääkseen verenvuodon onnettomuuden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Oliko sekin kuopiolainen rakennnusmies lastenraiskari, joka ajoi pari kertaa päiväkodin ohi osoitetta etsiessään?
Täh? Se liittyy tähän ja tasa-arvoon vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
AP. Suomessa ei kannata auttaa ketään, saa vaa vihasen katseen ja aiheettomia syytteitä.
Tottakai kannattaa auttaa, mutta esim. lasten ja heihin verrattavien kanssa kannattaa olla varovainen väärinkäsitysten välttämiseksi. Ei silti ole oikein suorastaan etsiä tekosyitä ollakseen auttamatta lähimmäisiä.
Varovainen pitää tietysti olla, mutta mietinpä vaan kuinka moni lapsi jää ilman apua ja alttiiksi oikeille hyväksikäyttäjille, kun kunnialliset aikuiset eivät uskalla mennä auttamaan?
jos aloittaja olisi nainen, vastaukset olisivat täysin toisenlaisia.
tässä nähdään viha miehiä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ois kannattanut olla tytön kanssa siinä rappukäytävässä ja soittaa sun kännykästä siinä äidille. Toki sitten oisit voinut käydä kotona hakemassa lasin vettä, ettei tytön tarvitse olla janoissaan. Näin korona-aikana ihmiset ovat vielä enemmän hermoheikkoja vieraiden luo menemisestä, mutta tietysti tossa voi miettiä, että luuliko äiti sun olevan namusetä...
Mistä äidin puhelinnumero olisi saatu?
Mies Keski-Euroopassa kirjoitti:
P r o v o tai ei, niin ensinnäkään ei kannata missään tapauksessa tuoda vierasta lasta kotiisi noin, ellei ole joku hengenhätä, jossa se on aivan välttämätöntä. Nykyäänhän on myös ihmisillä yleensä kännykkä mukana, ja voi soittaa sillä, tai odottaa, kunnes tulee joku muu, jolla kännykkä on. Ja toisekseen, ei myöskään kannata mennä liian lähelle vierasta lasta ulkonakaan. Itse joskus kysyn esim. kadulla, kun on pieni lapsi yksin, että onko isä tai äiti lähellä, mutta en mene niin lähelle, että joku voisi tulkita minun koskevan lapseen. Jokin aika sitten oli kadun varrella talon ulko-oven ulkopuolella lapsi - muistaakseni poika - joka yritti useamman kerran hypätä yltääkseen ovisummeriin. Kysyin, tarvitseeko hän apua (olisin voinut painaa summeria, jos hän olisi halunnut), kun hän näytti olevan yksin, mutta en mennyt aivan lähelle. Melkein saman tien ovelle ilmestyi myös ilmeisesti autonsa juuri parkkeerannut mies, joka tuntui mulkoilevan minua epäluuloisesti (toki nykyään ymmärrettävää, koska on kaikenlaisia hörhöjäkin vapaalla jalalla). Olin tosin vaimoni kanssa liikkeellä, josta ehkä ulkopuolinen saattaisi päätellä, etten täytä tyypillisen pahantekijän todennäköisimpiä tuntomerkkejä? Joka tapauksessa on hyvä auttaa, mutta lasten tapauksessa kannattaa olla varovainen, ettei tule väärinkäsityksiä. Tietty välimatka kannattaa pitää, ellei sitten ole pakko koskea esim. tyrehdyttääkseen verenvuodon onnettomuuden jälkeen.
Tää oli täyttä asiaa.
Halusimme tai emme, elämme maailmassa jossa varsinkin yksin kulkevat aikuiset miehet saavat osakseen suuria epäilyksiä, vaikka yrittäisivät vilpittömästi vain auttaa. :(
Itse pyörryin 12-vuotiaana koulumatkalla, melko syrjäisellä hiekkatiellä. Minut löysi kesku-ikäinen mies, joka oli ulkoiluttamassa koiraansa ja asui lähistöllä. Siihen aikaan kännykät eivät olleet vielä niin yleisiä, että kaikilla olisi sellaiset. Mies vei minut kotiinsa ja soitti apua.
Vanhempani olivat kiitollisia, eikä kellekään tullut mieleenkään alkaa haukkua miestä. Nykyään taitais valitettavasti olla toisin.....
N36
Tässähän nyt oli kuitenkin kyseessä naapuri, siis todennäköisesti edes naamatuttu ihminen, eikä mikään vieras setämies.
teillä palstan "tunnistelijoilla" ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa