Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia siitä, kun kynnysmatto-ihminen on tajunnut roolinsa ja alkanut pitää puoliaan?

Vierailija
21.03.2021 |

Tuleeko heistä itsekkäitä hirmuja, kun alkavat kapinoida kaikkea sitä vastaan, mitä ovat aiemmin olleet (eli siis kynnysmattoja)? Tuntuu, että yksi lähipiirini ihminen on käynyt läpi tällaisen muutoksen. Alkanut syytellä muita hyväksikäyttäjiksi ja itsekkäiksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa herännyt kynnysmatto ja mua pidetään hirveen vaikeene kun sanon ei tai vastaan takaisin samalla mitalla jos joku koittaa alkaa pistää alas. En haasta riitaa jne mut en kyllä enää myöskään enää olemaan hiljaa ja hymyilemään silloin kun joku alkaa vähättelee ja arvostelee. Se on oikeesti musta käsittämätöntä miten he eivät oikeasti ymmärrä sitä että he ovat niitä ketkä oikeasti ovat vaikeita. Jos he eivät arvostele ja vähättele minua niin minä en myöskään heitä. Jos he taas tekevät niin niin minä vastaan samalla mitalla. Olen myös kertonut tämän joka ainoa kerta kun he ovat alkaneet syyllistämään vähättelemään jne ja kun olen vastannut takaisin ja he ovat tuominneet minut vaikeaksi?

Jos joku ihminen kerta toisensa jälkeen sanoo että minun toiminta vaikuttaa heissä tietyllä tavalla niin kyllä tajuaisin lopettaa toimintani jos se heidän reaktionsa ei toimi.

Aivan käsittämätöntä

Vierailija
22/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entä jos syytökset ovat ihan aiheellisia? Jos on ollut ns. kynnysmatto, niin ihan varmasti on ympärillä ollut myös itsekkäitä hyväksikäyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyväksikäyttäjiä ja muita ylikävelijöitä tietenkin harmittaa kovasti, että joku viimein voimaantuu ja sanoo ääneen, eli tuo näkyväksi sen miten ympärillä on käyttäydytty.

Vierailija
24/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konflikteja kyllä syntyy mutta ei kuten kuvaat. Ne syntyy siitä että ympärille on jäänyt häikäilemättömimmät hyväksikäyttäjät joille mikä vain kynnysmaton toive on täysin liikaa. Sen sijaan että ilahtuisivat että kiva että löysit rajasi syntyy silmitön raivo ja nujertaminen.

Vierailija
25/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, entä jos syytökset ovat ihan aiheellisia? Jos on ollut ns. kynnysmatto, niin ihan varmasti on ympärillä ollut myös itsekkäitä hyväksikäyttäjiä.

Itse olen miettinyt onko syytökset olleet aiheellisia vai ei. Käyn mielessäni aina syyt ja seuraukset läpi aika perinpohjaisesti ja mietin myöskin että syyttäisinkö toista ihmistä samoista asioista. Aina olen ollut tullut siihen tulokseen että en. Sitten kerron heille miten he itse ovat syyllisiä niihin asioihin mistä minua syyllistävät. Vielä kertaakaan he eivät ole puolustuksekseen osannut muuta sanoa kuin että olet vaikea ihminen tms.

Vierailija
26/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hyväksikäyttäjiä ja muita ylikävelijöitä tietenkin harmittaa kovasti, että joku viimein voimaantuu ja sanoo ääneen, eli tuo näkyväksi sen miten ympärillä on käyttäydytty.

Näin juuri. Se entinen kiltti saa "olet hankala" -ryöpyn niskaansa vain koska hänen voimaantumistaan ei siedetä. Yritetään väkipakolla pitää hänet vanhassa asemassa.

Vierailija
27/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani sanoisin, että se oli vähän pakko opetella. Ei siitä tule mitään, että jatkaa vaan kynnysmattona olemista loputtomiin. Kyllä minustakin tuli todella vihainen, kävin jopa jonkinlaisen ihmisvihavaiheen läpi, mutta se vihavaihe kesti muutaman vuoden ja nyt vaan olen sitten vanhempi ja viisaampi. Ei minun tarvitse enää olla vihainen kaikille. Tavallaan oli oma syyni kun suostuin aina kaikkeen enkä pitänyt puoleni. Jokaisen pitää ottaa itse itsestään vastuu.

Vierailija
28/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki joutuu kärsimään muita ja kaikkia. Ei voi mitään. Mutta kun joku tekee pahaa ei sitä voi hyväksyä mutta on hyvä jättää Jumalalle asia eikä yrittää itse ja yleensä jos alkaa kostaa jotain kärsii taas lisää itse.

Vierailija
29/29 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaan anteeksi kirjoitti:

Täällä kaikki joutuu kärsimään muita ja kaikkia. Ei voi mitään. Mutta kun joku tekee pahaa ei sitä voi hyväksyä mutta on hyvä jättää Jumalalle asia eikä yrittää itse ja yleensä jos alkaa kostaa jotain kärsii taas lisää itse.

Sehän tästä nyt vielä puuttuu että rajaton kynnysmatto vastuun ottamisen sijaan ulkoistaa sen ties minne. Jumala on yksi tapa pitää alistetut alistettuina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi