Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miestä velvoittaa hoitamaan lapsia mun sairauslomalla?

Vierailija
21.03.2021 |

Olen sairauslomalla ja mun on todella vaikea liikkua. Miehellä on etätyöpakko mutta käy salaa toimistolla töissä koska kotona on lapset ja kotityöt. Itse tein etää lähes vuoden joten tiedän että se kyllä onnistuu.

Lapset on jo koululaisia mutta erityslapsia. Olen jotenkin pärjännyt tähän asti mutta kunto heikkenee ilmeisesti sen takia kun rasitan itseäni liikaa. Mies ei suostu jäämään kotiin enkä pysty nyt antamaan lapsille sitä hoitoa mitä tarvitsevat. Heikon kunnon takia ei ajatustaan toimi. Onko vinkkejä tilanteeseen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänet että myös etätöissä pitää tehdä töitä.

Ymmärtänet, että ap on tilanteessa, jossa kumpikin vanhempi tekee etätöitä?

Isä tekee etätyönsä muualla mutta äiti kotioloissa, samalla muusta perheestä huolehtien.

Vierailija
22/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste tätä touhua. Miehesi kuuluu auttaa, olet sairaana ja hänellä on vastuu. Yksinkertaista.

Ihan näin työnantajana olen sitä mieltä, että etätyöläinen tekee töitä, ei ole minun maksamallani palkalla kotiapulainen ja lastenhoitaja. Jos tilanne on ap:n kertoma, niin palkatonta vapaata kyllä annetaan. Pärjääkö ap:n perhe ilman tuloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa (n. 10 vuotta sitten) olimme tilanteessa, jossa vaimo oli saikulla, emme saaneet ykskaks kotiapua kaupungilta ja mun piti jäädä hoitamaan sairastunutta lasta. Työnantaja maksoi palkan, koska olin se vanhempi, joka jäi hoitamaan sairastunutta lasta. Vaimon työnantajalta vain todistus, että hän on sairauslomalla, eikä samalla kykene hoitamaan sairastunutta alle kouluikäistä.

Vierailija
24/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi lakkaat hoitamasta kotia. Sanot miehelle, että hänkin pystyy, kun sinäkin pystyt. Lupaa hänelle jatkossa, että et enää huolehdi hänestä, kun hän on heikko. Kaikki, mitä miehesi eteen teet, lakkaa toimimasta.

On toki persoonakysymys, mutta minä aikanaan tein vastaavanlaisessa tilanteessa niin, että sitten kun hän sairastui, niin lähdin ”työmatkalle” ja jätin lapset hänen seuraksi. Olisko toisena päivänä, kun hän soitti ja tajusi mistä oli kyse. Miehet ei ymmärrä, ennen kuin itse kokevat samaa. Se on putkiaivoisuuden huonoin puoli.

Itse suosin käyttää samoja ilmaisuja, mitä hänkin käyttää. Etäilin ennen koronaa pari päivää (auto huollossa) ja kotiin tullessa mies ihmetteli kotona ollutta sotkua, vaikka olin ”koko päivän kotona”. Kun mies oli lasten kanssa kotona ja tulin töistä, niin sanoin ihan samoilla sanoilla, että ”Miksi täällä on sekaista, vaikka olet ollut koko päivän kotona”. Kyllä muutaman kerran jälkeen oppii miettimään sanojaan ja tekojaan.

Vierailija
25/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste tätä touhua. Miehesi kuuluu auttaa, olet sairaana ja hänellä on vastuu. Yksinkertaista.

Ihan näin työnantajana olen sitä mieltä, että etätyöläinen tekee töitä, ei ole minun maksamallani palkalla kotiapulainen ja lastenhoitaja. Jos tilanne on ap:n kertoma, niin palkatonta vapaata kyllä annetaan. Pärjääkö ap:n perhe ilman tuloja?

Ihan noin työnantajalle tiedoksi, että Suomessa on sattumoisin ollut kuluneen vuoden sikana paljonkin tilanteita, joissa vanhemmat tekevät etätöitä ja perheen pienet lapset ja koululaiset pyörii niin ikään kotona etäkoulussa, karanteenissa ym. Onko sinulla paljonkin työntekijöitä palkattomalla vapaalla? Entä kuinka ehdoton olet, saako etäpäivän aikana esim lämmittää lounaan itselleen ja perheelleen vai pitääkö lounas järjestää mallilla veturinkuljettajat?

Vierailija
26/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä, että lasten isästä puhutaan aina miehenä. Isä ei ole edes saanut mahdollisuutta, mutta nyt kun se sopii sinun itsekkäisiin tarpeisiin kaivat hänet esille, jostain taka-alalta ja odotat että asiat muuttuu yhdessä yössä?

Vierailija
27/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys saadaan äidin armosta kirjoitti:

Ärsyttää tämä, että lasten isästä puhutaan aina miehenä. Isä ei ole edes saanut mahdollisuutta, mutta nyt kun se sopii sinun itsekkäisiin tarpeisiin kaivat hänet esille, jostain taka-alalta ja odotat että asiat muuttuu yhdessä yössä?

Eipä tuossa isästä voi puhua, jos mies pakenee kaikkea siihen liittyvää vastuuta.

Todella todellisuudesta vieraantunutta höpinää, jos kuvittelee, että naiset ehdoin tahdoin haluavat kantaa kaiken vastuun lapsista. Kuvitteletko, että nainen tulee väliin, jos mies yrittää pestä kakkapeppua, auttaa läksyissä, antaa välipalaa lapsille yms. Itsekäs tässä on mies, ei nainen.

Vierailija
28/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät ole päiväkodissa?

Eihän heidän kuulu normityöpäivinäkään olla kotona jos teet töitä.

Vierailija
29/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luit aloituksen, tiedät että lapset ovat koulua käyviä erityislapsia.

Vierailija
30/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luit aloituksen, tiedät että lapset ovat koulua käyviä erityislapsia.

Erityisen tuen päätöksellä olevilla lapsilla ei ole etäkoulua. 

Vierailija
31/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset on koulussa päivisin? Miten niin mies ei muka voisi tehdä töitä kotona sillä aikaa? Ja kotitöitä ei sairaslomalla oleva tee, mies tekee ne iltaisin töidensä jälkeen niinkuin normaalit työssä käyvät ihmiset. Ei niitä ole etäpäivän aikana pakko tehdä. Pystyisitkö sinä olemaan lasten kanssa edes sitä muutamaa tuntia iltapäivällä kun he tulevat koulusta ja miehellä on vielä työpäivä kesken? Tottakai miehelta voi ja pitää vaatia tuossa tilanteessa suurempaa vastuunottoa perheestä ja ajansäästön vuoksi on järkevintä tehdä etänä työt!

Vierailija
32/32 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös erityislapsetkin käy koulua? Siinä ajassa mies voi tehdä etätöitä ja kun lapset tulevat koulusta niin keskittyy sitten koton ja lapsiin.

Jos vaimon sairasloma jatkuu pitkään niin perhe sitten hoitaa lapsille kotiin hoitajan tai muuta kotiapua jos mies on niin avuton kotihommissa.

Jeesus mitä avuttomuutta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan