Mies teki taas aivan törkeästi, en jaksa
siis olen sanonut, että tiskikoneen alas tulee isot lautaset, no mitä luulette herran tehneen?
Kommentit (27)
Siis paimennat kumppania kuin lasta ja toinen ei osaa vielä. Onko se suhde pakollinen vai voiko asua erillään.
Miksi et ole älynnyt asua OMASSA KÄMPÄSSÄ koko parisuhteen ajan? Koska joku opetti sinulle lapsena, että "aito parisuhde" vaatii aina yhteiseen kämppään muuttamista, kotitöistä riitelemistä ja kaikkien arkipäivän mitättömien juttujen "jakamista kumppanin kanssa"?
Tämä oli yksi päivän testeistä, kaikki aloitin mies sitä ja mies tätä ja kylläpä kävi kalat tai sanoisinko siiderivalaat koukkuun, heh. Olen siis ap ja miesoletettu. Kaikki kelpaa, missä miehiä haukutaan, ajatelkaa nyt tätäkin provoani: lautasten sijoitus tiskikoneeseen, hahhah!
Ei, kyllä näin juuri tapahtuu, en usko, että olet provo
Taas sitä ihmettee. että mistä te löydätte ja näitä miehiänne ja mikä sai teidät muuttamaan yhteen???
Eli mikä oli ongelma? Mies ei tehnyt niin kuin sinä halusit, vaan teki asiat oman päänsä mukaan. Onko miehesi sinun palvelijasi vai kumppanisi? Onko kodissanne vain sinun säännöt ja tavat toimia? Kuinka monta kertaa päivässä ohjeistat ja komennat miestäsi? Entä kuinka usein hän ohjeistaa sinua?
Koska viimeksi olet kohdellut häntä aikuisena miehenä, eikä vain komenneltavana apulaisena?
Voin kuvitella teidän seksielämänne: Maanantaina annat hänelle ohjeeksi, että torstaina illalla kello 22:00 meillä on seksiä. Ja kello 21:30 on pestävä hampaat, käytävä suihkussa, laitettava pyykit kuivumaan ym. ym. Ja kun nämä kaikki on tehty, niin sitten pitää olla kalu valmiina kello 22:00.
Terapeutti sanois, että kyse on jostain syvemmästä. Harkitse eroa.
Onko ongelma se ettei lautaset puhdistu teidän koneen ylätasolla? Tai jokin muu käytännön ongelma, kuten rikkoutuvat astia. Silloin ymmärrän tuskasi.
Muussa tapauksessa kannattaa harkita terapiaa itselle.
Meillä ei ylätasolle edes mahdu isot lautaset, mutta mitä väliä, missä ne ovat, jos tulee puhdasta!
Juuri tuosta syystä eroaisin heti.
Itse erosin kun käytti valkoisia sukkia aina.
Lentokentälläkin.
Törkeän sikamaista.
Ihan piruillessa tuollaista tehdään. On hauskaa, kun jollakin alkaa keittämään pikkuasioista. Jos telkkarista ei tule mitään, niin wc-paperirullan ”väärin” laittamisella voi saada viihdykettä tylsään päivään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan piruillessa tuollaista tehdään. On hauskaa, kun jollakin alkaa keittämään pikkuasioista. Jos telkkarista ei tule mitään, niin wc-paperirullan ”väärin” laittamisella voi saada viihdykettä tylsään päivään.
Onneksi meillä osaa jokainen laittaa uuden rullan oikein, hermohan siinä menisi, jos joku laittaisi väärin.
Eihän silloin saa edes wc-paperia katkaistua.
Haha, en usko aloituksen olevan muuta kuin provo, sillä ei ne isot lautaset mahdu tiskikoneessa kuin alas. Eikai kukaan nyt niin tampio ole, että niitä aterintasolle laittaisi lappeelleen, eikä siihenkään montaa saisi mahtumaan :D.
Mun on kyllä pakko myöntää, että mua ärsyttää mieheni tapa täyttää tiskikonetta tai tapa ripustaa pyykkiä. Ärsyttää ja paljon! Olen kuitenkin periaatteessa kiitollinen hänen vaivannäöstään, enkä anna ärsytyksen näkyä, vaan kiitän kauniisti. Teen kumpaakin noin 9 kertaa 10, eli aika harvoin mieheni siivouspuoleen edes osallistuu.
Ja se mikä tuossa ärsyttää on se sekaisuus ja epäloogisuus. Astiat laittaa aivan sikin sokin, isot ja pienet lautaset, syvät lautaset, eri väriset lautaset ovat sattumanvaraisessa järjestyksessä (kuitenkin siellä alatasolla :D), lasit ja mukit ja erilaiset kulhot ovat seuraavalla tasolla ihan sikin sokin nekin. Samoin aterintasolla kaikki miten sattuu. Minähän tiskikonetta täyttäessä laitan samanmoiset astiat vierekkäin, niin tiskikone on nopea tyhjentää. Ei tarvitse plokkailla astioita yksi kerrallaan vaan saa vaikka tusinan Teema-lautasia kerralla käsiin laatikkoon. Mielestäni tiskikonetta täyttäessä aikaa ei mene juuri ollenkaan siihen, että laittaisi samanmoiset astiat vierekkäin.
Sama homma pyykkien ripustamisessa pyykkitelineelle. Laitan aina pojan vaatteet siivekkeelle ja tytön vaatteet toiselle, miehen vaatteet telineen takareunasta alkaen ja omat etureunasta. Yleensä laitan vielä eri vaatekappaleet vierekkäisille riveille. Ei suurikaan vaiva katsoa mihin minkäkin ripustaa, mutta kuivien pyykkien pois ottaminen on paljon nopeampaa kun ei tarvitse enää yhtään lajitella. Meillä ei ole telineen vieressä mitään viikkaustasoa, jolle neljä vaatepinoa mahtuisi, joten otan yhden henkilön vaatteet kerrallaan. Vielä kun teen vaatepinot niin, että housut on pinon alimmaisena, sitten paidat, alushousut ja sukat, niin kaappiin laittaminenkin on nopeaa. Mitenhän mieheni tämän hoitaisi? Veisi kaikki vaatteet olohuoneeseen kasaan ja jokainen kaivelisi sieltä omansa?
Niin, kyllä tuollainen ihan oikeasti ärsyttää. Sekasorto, suunnittelemattomuus, ennakoinnin puute (minä pyykkään ennen kuin puhtaat vaatteet loppuvat, mies vasta kun kaapissa on tyhjät hyllyt/pientä vaivannäköä kohdassa A, niin loput vaiheet ovat helpompia ja nopeampia). Tämä kyllä näkyy muissakin asioissa, ei vain pyykeissä ja tiskeissä.
Vaikka tuo saattaa kuulostaa hyvinkin pikkutarkalta ja siivoushullulta, niin ei, en ole mitenkään siivoushullu ja järjestelmällisyyden perikuva. En vain pysty ymmärtämään miehen logiikkaa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun asiasta missään avaudun, mutta ilmeisesti joillain muillakin on samoja ärsytyksiä?
Otin eron muijasta kun ei osaannut tehdä kunnon kahvia
vaan jotain litkua joka aamu.
Voileivät oli ok mutta kahvi ei.
JSS