Mitä eroa on miesten partahöylällä ja naisten ihokarvahöylällä?
Paitsi että toinen on sininen ja toinen punainen?
Kommentit (30)
Miesten höylät on parempia ja naisten kalliimpia.
Terien määrä ja muotoilu, jossain 2e kerttiksissä ei ole mitään eroa.
Miesten höylät on karkealle parralle. Naisten höylät aroille paikoille hennomman karvan ajoon. Miesten siis tehokkaampia. Mutu tieto.
Miesten höylät terävämpiä, kai se liittyy siihe "karskimpaan ihoon" ja karvoitukseen mukama, niin olen ainakin ymmärtänyt muiden puheista. Sen takia monet naiset käyttää miesten höyliä
Ei ole itse höylävarsissa paljon eroa. Terissä voi hieman olla, mutta todella vähän. Höylävarret ovat erilaisia vain siksi että niitä myytäisiin enemmän kun saman perheen miehet ja naiset eivät voi käyttää samaa.
Ainakin niissä, mitä mä käytän, on se höyläosa isompi.
Vierailija kirjoitti:
Terien määrä ja muotoilu, jossain 2e kerttiksissä ei ole mitään eroa.
Naisillekin on nykyään viisiteräisiä.
Väri ja hinta. Jostain syystä kuulemma miesten höylä ei tarvitse varteen tukea mutta yhtäkkiä naiset on liian kömpelöitä ajamaan säärensä. Tästä kalliimpi hinta. Luulisi naaman olevan riskialttiimpi paikka. Jokatapauksessa ostan vain miesten höyliä niin en joudu maksamaan pinkkilisää.
Miesten höylät terävämpiä ja halvempia. Sama myös vaahdoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itse höylävarsissa paljon eroa. Terissä voi hieman olla, mutta todella vähän. Höylävarret ovat erilaisia vain siksi että niitä myytäisiin enemmän kun saman perheen miehet ja naiset eivät voi käyttää samaa.
Siis hä? Miksi höylävarsi ei voisi olla samanlainen sekä miehelle että naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Miesten höylät terävämpiä ja halvempia. Sama myös vaahdoissa.
Käyttääkö joku oikeasti jotain kallista naistenvaahtoa?
Olen lukenut jostain että terien (tai oikeammin höyläpään) kulmat ovat erilaiset johtuen siitä että toisella siivotaan nassua, toisella muita osia ruhossa. Varren kulma on eri johtuen käsien erilaisesta asennosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hä? Miksi höylävarsi ei voisi olla samanlainen sekä miehelle että naiselle?
No juuri siksi että niitä myytäisiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei voi käyttää punaista eikä nainen sinistä. Se on biologiaa.
Lakukissa kirjoitti:
Naisten höyliä myydään kalliimmalla. 🙄
Miksi te niitä sitten ostatte?
Kannattaa opetella käyttämään perinteistä partahöylää, johon saa irtoteriä. Ei tule tukeneeksi turhaa muovikulttuuria lainkaan. Parilla kympillä saa metallisen höylän, jossa terän ajosuojus, niin ei tule turhaan viipaloineeksi paloja nahasta, irtoterät maksaa muutaman kymmenen senttiä kappale. Luonto kiittää.
Naisten höyliä myydään kalliimmalla. 🙄