En tule ottamaan rokotetta.
En Asta Zenecaa, enkä muutakaan. Mulle riittää viranomaisten jatkuvasti muuttuvat höpöjutut.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette sitten ilmeisesti matkustele ennenkuin olette hetken viettäneet teholla koomassa ja putki kurkussa.
Kiitos kysymästä. Olen aktiivinen matkustaja. Ennen koronavirusta minulla oli tapana tehdä yli 10 ulkomaankeikkaa per vuosi. Keikat eivät olleet mitään ryyppyreissuja Tallinnaan vaan pidempiä ulkomaanmatkoja. Lähin kohde missä kävin, sijaitsee noin 2000 kilometrin päässä Helsingistä.
On huvittavaa nähdä, miten monet ihmiset yrittävät turhaan "pelotella" minua koronaviruksella. He eivät tajua, että olen ollut sairaalassa hengityskoneessa. Voin aivan hyvin mennä UUDESTAAN sinne hengityskoneeseen. Ei se mitään uutta ole. Been there, done that.
Tiesittekö muuten, että intubaatioputki vahingoittaa äänihuulia? Kun minut irrotettiin hengityskoneesta, en voinut puhua normaalisti. Ääni oli käheä ja vaimea, aivan kuin jollain keski-ikäisellä tupakkamiehellä.
Eli sun reissut on nyt reissattu? Mutta sehän on hyvä. Luonto kiittää.
On huvittavaa nähdä, miten monet ihmiset yrittävät turhaan "pelotella" minua rokotepassilla. He keksivät perättömiä väitteitä siitä, että rokotteen ottamatta jättäminen pilaa elämän. "Jos et piikkiä ota niin et saa töitä, et saa sairaanhoitoa, et saa matkustella..... plaa plaa plaa".
He eivät tajua, että EU:n ihmisoikeustuomioistuin on jo tehnyt päätöksen. EU-maiden kansalaisia (mukaan lukien suomalaiset) ei saa syrjiä sillä perusteella, että he kieltäytyvät rokotteesta. Maailman Terveysjärjestö (WHO) on mös ottanut kantaa rokotuksiin ja rokotepasseihin. WHO ilmoitti, että heidän mielestään " sähköinen rokotepassi ei saa olla edellytyksenä kansainväliselle matkailulle".
Kannttaa myös muistaa, että aktiivinen matkailija ehtii 10 vuoden aikana reissata enemmän kuin mitä tavllinen suomalaine reissaa koko elämänsä aikana. Aktiivinen matkailija ei siis mitenkään "kärsi" siitä, että lentoliikenne pysähtyy ja yhtiöt menevät konkurssiin. Aina löytyy muita tapoja matkustaa: kaukojunat, laivat, henkilöauto. Ensin kierretään lomareissulla läpi koko Suomi, sitten Ruotsi ja Norja. Seuraavaksi suunta Keski-Eurooppaan ja Välimeren maihin.
Jään mielenkiinnolla odottamaan, miten monen viranomaiset ryhtyvät rokotekiimassa määräämään typeriä sääntöjä. "Meille ei saa kukaan tulla käymään, jos ei ole rokotusta." Karu totuus on, että myös rikotuksen dsaanut ihminen voi sairastua koronaviruksen ja levittää sitä. Rokote ei estä koronavirustartuntaa. Se vain ennaltaehkäisee kaikkein vakavinta (tappavinta) tautimuotoa, joka nyt kiertää pitkin maailmaa. Kun virus kehittyy (mutaatiot) niin rokote on täysin tehoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki sen tulevat ottamaan, koska jos et ota olet eristetty. Ilman rokotusta et saa työpaikkaa, et pääse matkustamaan ja terveydenhuollossa ei tehdä lähes mitään ennenkuin olet ottanut rokotteen
Meinaatko että lääkärinvalaan lisätään kohta, jossa voidaan kieltäytyä auttamasta kaikkia joita ei ole rokotettu?
Lääkärit priorisoivat hoidettavat. Rokotteesta kieltäytyneet ovat toivottomia tapauksia, joihin ei kannata tehohoitopaikkoja tuhlata.
Tupakoitsijat ovat toivottomia tapauksia, joihin ei kannata tehohoitopaikkoja tuhlata. Jos ihminen on niin tyhmä, että myrkyttää omat keuhkonsa röökillä, hän ei ansaitse mitään hoitoa keuhkosairauksiin (keuhkosyöpä, koronavirus, yms).
Lääkärit priorisoivat potilaita. On täysin selvää, että tupakoitsijan keuhkot ovat saastuneet, joten heillä on hyvin huonot mahdollisuudet selvitä hengissä tehohoidosta. Heidän hoitoonsa ei kannata turhaan panostaa liikaa resursseja. Perusterve potilas (joka ei ole koskaan tupakoinut) selviää paljon todennäköisemmin hengissä ja kuntoutuu työkykyiseksi. Hän on pitänyt näppinsä irti röökistä ja suojellut omia keuhkojaan. Hänellä on massiivinen etulyöntiasema verrattuna tupakoitsijoihin.
Peruskoulussakin osa valitsi lukion, toinen ammattikoulun ja kolmas jäi kotiin makaamaan.
Ihmiset ovat erilaisia, erilaisista taustoista ja arvostavat erilaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette sitten ilmeisesti matkustele ennenkuin olette hetken viettäneet teholla koomassa ja putki kurkussa.
Kiitos kysymästä. Olen aktiivinen matkustaja. Ennen koronavirusta minulla oli tapana tehdä yli 10 ulkomaankeikkaa per vuosi. Keikat eivät olleet mitään ryyppyreissuja Tallinnaan vaan pidempiä ulkomaanmatkoja. Lähin kohde missä kävin, sijaitsee noin 2000 kilometrin päässä Helsingistä.
On huvittavaa nähdä, miten monet ihmiset yrittävät turhaan "pelotella" minua koronaviruksella. He eivät tajua, että olen ollut sairaalassa hengityskoneessa. Voin aivan hyvin mennä UUDESTAAN sinne hengityskoneeseen. Ei se mitään uutta ole. Been there, done that.
Tiesittekö muuten, että intubaatioputki vahingoittaa äänihuulia? Kun minut irrotettiin hengityskoneesta, en voinut puhua normaalisti. Ääni oli käheä ja vaimea, aivan kuin jollain keski-ikäisellä tupakkamiehellä.
On huvittavaa nähdä, miten monet ihmiset yrittävät turhaan "pelotella" minua rokotepassilla. He keksivät perättömiä väitteitä siitä, että rokotteen ottamatta jättäminen pilaa elämän. "Jos et piikkiä ota niin et saa töitä, et saa sairaanhoitoa, et saa matkustella..... plaa plaa plaa".
He eivät tajua, että EU:n ihmisoikeustuomioistuin on jo tehnyt päätöksen. EU-maiden kansalaisia (mukaan lukien suomalaiset) ei saa syrjiä sillä perusteella, että he kieltäytyvät rokotteesta. Maailman Terveysjärjestö (WHO) on mös ottanut kantaa rokotuksiin ja rokotepasseihin. WHO ilmoitti, että heidän mielestään " sähköinen rokotepassi ei saa olla edellytyksenä kansainväliselle matkailulle".
Kannttaa myös muistaa, että aktiivinen matkailija ehtii 10 vuoden aikana reissata enemmän kuin mitä tavllinen suomalaine reissaa koko elämänsä aikana. Aktiivinen matkailija ei siis mitenkään "kärsi" siitä, että lentoliikenne pysähtyy ja yhtiöt menevät konkurssiin. Aina löytyy muita tapoja matkustaa: kaukojunat, laivat, henkilöauto. Ensin kierretään lomareissulla läpi koko Suomi, sitten Ruotsi ja Norja. Seuraavaksi suunta Keski-Eurooppaan ja Välimeren maihin.
Jään mielenkiinnolla odottamaan, miten monen viranomaiset ryhtyvät rokotekiimassa määräämään typeriä sääntöjä. "Meille ei saa kukaan tulla käymään, jos ei ole rokotusta." Karu totuus on, että myös rikotuksen dsaanut ihminen voi sairastua koronaviruksen ja levittää sitä. Rokote ei estä koronavirustartuntaa. Se vain ennaltaehkäisee kaikkein vakavinta (tappavinta) tautimuotoa, joka nyt kiertää pitkin maailmaa. Kun virus kehittyy (mutaatiot) niin rokote on täysin tehoton.
Jokainen valtio voi itsenäisesti päättää, vaatiiko se maahantulijoilta rokotustodistuksen. Niin että mukavaa automatkailua sulle vaan!
En jaksa ymmärtää näitä aloituksia, minua ei ainakaan kiinnosta, otatko rokotteen vai et.
Keksi itsellesi jotain järkevää tekemistä!
Minä otan ja tartunnan sit kaikki rokottamattomat🦠
"Kyseessä on suuri ihmiskoe johon en aio osallistua."
Kaikki osallistuvat, olivatpa rokotettuja tai rokottamattomia. Sille et mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Kyseessä on suuri ihmiskoe johon en aio osallistua."
Kaikki osallistuvat, olivatpa rokotettuja tai rokottamattomia. Sille et mahda mitään.
Juuri näin. Kokeeseen tarvitaan verrokkiryhmä eli rokottamattomat. Ei siihen suostumusta kysytä eikä tarvita.
Englannissa lapset testataan 48 tunnin välein.
Se on sinun asiasi otatko vai et. Itse otan, etten saa koronaa. Kun minulla rokote, en itse sairastu, mutta voin tartuttaa esim. sinut, kun sinulla ei rokotesuojaa.
Joo ei mua haittaa vaikka tartutan ne jotka ei ota. Ei ne oo mun keuhkot jotka tuhoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Tankan rokotepassi malli.
Surullista että ihmiset ovat valmiita heittämään oikeutensa ja vapautensa tosta noin vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen valtio voi itsenäisesti päättää, vaatiiko se maahantulijoilta rokotustodistuksen. Niin että mukavaa automatkailua sulle vaan!
Mitä hourailet? Tähän mennessä rokotepassia ovat väläytelleet vain yksittäiset maat ja nekin vain lentomatkustajien osalta.
Junamatkustajat, laivamatkustajat, bussimatkustajat ja henkilöautolla saapuvat matkustajat eivät tarvitse rokotepassia. Kotimaan lentoliikenteessä ei tarvita rokotepassia. Ainoastaan kansainvälisessä lentoliikenteessä voi tulla eteen tilanne, että jonkun maan viranomaiset kyselevät rokotepassia.
Minulle sopii aivan hyvin, että putkiaivoiset, rokotekiimaiset setämiehet (lue: virkamiehet) tuhoavat ITSE oman maansa talouden. Matkailu on elintärkeä osa monen maan taloutta. Jos turisteille määrätään rajoituksia ("pakko olla rokotepassi") niin turistit peruuttavat matkasuunnitelmansa ja menevät jonnekin muualle.
Yhdysvallat ilmoittaa (tänään 21.03.) että ulkomaalaiset turistit saavat saapua Yhdysvaltoihin kansainvälisellä lennolla JOS matkustaja on käynyt koronavirustestissä tai ottanut rokotteen.
Hollannisskin on kuulemma virallisesti sairastuneita vaikka kuinka paljon. Yllätys tuttuni ei tiennyt yhtään sairastunutta tai tutuntuttuakaan.
Luvut eivät täsmää.