Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaavinta ja positiivinen testi?

11.08.2006 |

Mulla on nyt neljä viikkoa kaavinnasta ja testasin tänään positiivisen testin... Vaikuttaako edellinen raskaus vielä?? Kauan edellinen raskaus voi sitten vaikuttaa?

Miten mun nyt pitäisi sit toimia? Testata viikon päästä uudestaan, ottaa yhteyttä neuvolaan??

Jelppikää, please!! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanha raskaus vielä vaikuttaisi. Jos ei ole käynyt niin kiva tuuri, että olisit uudelleen raskaana niin mieleeni tulee mahdollisuus, että kaavinnassa olisi jäänyt jotain kohtuun, mikä nostaa raskaushormoonien määrää ja aiheuttaa positiivisen testin. Oletko käynyt jälkitarkastuksessa jo? Jos olisin samassa tilanteessa menisin käymään gynellä ja pyytäisin ultraamaan niin näkisi kohdun todellisen tilanteen...

Siskollani nimittäin jäi kaavinnasta jotain kohtuun, mikä sitten myöhemmin aiheutti tulehduksen eli kannattaa olla yhteydessä lääkäriin...

Toivottavasti kyseessä on kuitenkin uusi vauvanalku :-)

Tiina

Vierailija
2/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole jälkitarkastuksessa käynyt, vasta kahden viikon päästä se.. Oireita nyt olisi ollut, jatkuva vessassa ravaaminen ja väsymys... Mutta toisaalta pelkään että kuvittelen kaiken.. Kuitenkin vasta neljä viikkoa tuosta kaavinnasta, tuntuu hassulta että uusi raskaus jo testissä näkyisi... Mutta mutta.. kai se pitää lääkärille heti maanantaina soittaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymykseesi niin riippuu ihan kuinka pitkällä olit raskaana, kun kaavinta tehtiin. Minulle annettiin ensin ohjeeksi tehdä testi 5vk:n kuluttua kaavinnasta, mutta sitten päädyttiinkiin verikokeissa ramppaamiseen niin kauan kunnes HCG taas normaaliarvoissa.

Minulla kaavinta tehtiin toukokuun alussa ja raskauden arveltiin olleen n. viikolla 10 menossa. Ja muistaakseni vasta heinäkuun puolella arvot oli normaalissa.

Vierailija
4/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikoilla 12+ nt-ultrassa ei pienen sydän enää lyönyt... epäiltiin että jo viikoilla 8+ menehtynyt...

Vierailija
5/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulle.. Mulle tehtiin lokuussa 2004 kaavinta ja tasan neljä viikkoa siitä tein positiivisen testin. Kävin lääkärissä kun lääkäri sanoi, että tuskin on uusi raskaus. No siellä sit ultrattiin ja kohtuun oli kaavinnassa jäänyt " raskausmateriaalia" , joka oli alkanut lisääntymään ja kohtu oli täynnä ns. verimössöä. Mut sit kaavittiin uudestaan ja kävin jonkun aikaa sen jälkeen verikokeissa aina tarkistuttamassa hcg:n kun epäilivät rypäleraskautta korkean hcg pitoisuuden takia. Mutta onneksi ei tätä sit kumminkaan ollut. Joskus näin voi kuulemma käydä kun kaavinta tehdään ennemmin liian hellävaraisesti kun liian rajusti, ettei vahingoiteta kohdunseinämiä ja ettei tulisi kiinnikkeitä tms. Mutta siis suosittelen käydä lääkärissä tarkistuttamassa tilanteen.

Tiiukka