Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En olisi työn vieroksuja, jos löytäisin itselleni sopivan työn

Vierailija
20.03.2021 |

Enkä sopivalla työllä tarkoita mitään nirppanokan kilometrin pituista vaatimuslistaa, vaan tätä:

-työ, joka ei ole niin yksipuolista ja henkisesti/fyysisesti raskasta, että "burnouttaaminen" ja "saikulla taas rasitusvamman takia" olisivat normeja

-työ, josta en lennä koeajalla ulos kuin leppäkeihäs, koska en vain sovellu siihen (mm. olen liian hidas kassatyöntekijäksi ja liian ujo myyjäksi) tai työ johon en sovellu, mutta työntekijöiden pulan vuoksi ei potkita uloskaan mutta jokapäiväisellä ilkeilyllä tehdään selväksi että olen maailman huonoin työntekijä (mm. hoitaja)

Jos vain onnistuisi löytämään jotain mikä ei pilaa terveyttäni ja jossa voisin olla hyvä tai edes joskus tulla hyväksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynnin avustaja, tässä rauhallisuus on plussaa, monesti ohjataan vaan yhtä lasta, saa olla ujo, koska nää lapset ovat monesti diagnoosin omaavia, joille muut ihmiset voivat tuntuvat hyökkääviltä, eli pitää osata antaa tilaa lapselle.

Vierailija
2/2 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen askel olisi miettiä se työ, mihin voisit soveltua ja sen jälkeen alkaa tavoittelemaan sitä (joko kouluttautumalla, työssäoppimispaikkaa hankkimalla tai jos mahdollista, niin suoraan sopiviin paikkoihin hakemalla). Ei sitä unelmaduunia kuitenkaan tarjottimella ojenneta ja pääsääntöisesti kukaan ei ole täydellinen tai välttämättä edes hyvä missään työssä ilman harjoittelemista.

Tämän ei ole tarkoitus olla mitenkään kyttäävä kommentti, mutta vain itse tunnet itsesi ja osaat määritellä esim. ne liian fyysisen työn rajat omalta osaltasi. Kuulostaa siltä, että vahvuutesi ei ole fyysisessä työssä tai ihmisten kanssa toimimisessa asiakaspalvelun näkökulmasta, mutta oletko esim. kielellisesti tai matemaattisesti lahjakas? Taitava visualisoimaan asioita? Kannattaa hakea sitä sopivaa alaa omien vahvuuksien kautta, jos ei mitään palavaa mielenkiintoa mihinkään tehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla