Kokemuksia töistä mielenterveysongelmaisena
Ikäsi ja millaisia töitä teet ja kuinka pitkää päivää? Mitä mielenterveysongelmia? Onko lääkitystä ja terapiaa? Kauan ongelmat ovat olleet?
Kommentit (6)
Masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Opettelin vaan salaamaan olot ja tarvittaessa itken sitten kotona kaikki vapaapäivät. Lääkitykset purettu, kun eivät auttaneet. Kohtauksiin tarvittaessa mieto rauhoittava, että pystyn olemaan töissä. Olen koko aika työssä, lomat olo pahempi, kun ei ole työvuoroja, niin menee syvemmälle masennukseen. Olen sairastanut yli 20 vuotta, ikä yli 50 v. Ja ala terveydenhuolto. Olen työssäni arvostettu ja potilaat pitävät minusta. En kosta pahaa oloani potilaille enkä työkavereille.
32, graafinen suunnittelu yrittäjänä, työpäivän pituus voimien mukaan 0-12 tuntia, masennus ja ahdistuneisuus, ei enää lääkitystä eikä terapiaa, ongelmia ollut koko aikuisiän, nyt ollut semi hyvää useita vuosia. Yrittäjäksi alkaminen helpotti mt-ongelmia, koska nyt ei tarvitse niin usein esittää että kaikki on hyvin ja väkisin jaksaa työpäivä loppuun. Madalsin tulevaisuudentavoitteita, nyt pääasiana oma hyvinvointi. Elämäntapani olen säätänyt sopimaan pienempään palkkaan, niin ei ole pakkoa tehdä töitä täysiä päiviä. Jaksan vuosi vuodelta paremmin
Menisin töihin mielelläni, jos sellaisen saisin. 6h tosin taitaisi olla maksimi mitä voisin tehdä? Oon vaan liian vanha kaikkialle, paitsi vanhusten hoitoon kelpaisin, mutta se on fyysisesti liian raskasta.
Minä olen kuntouttavassa, haravoimme puistoja
Masennuslääkkeet
Up