Keskustelua mämmistä!
Oon syönyt monta vuotta pelkkää sokeroimatonta luomumämmiä. Nyt ostin kokeeksi Elosen mämmiä, jota kehuttiin jossain testissä. Ei vaan ole yhtään mun suun mukaista vaan liian makeaa ja muuten mautonta. Mistä muut tykkää?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mämmi näyttää siltä että se on jo kerran syötyä.
Mutta suklaa ei tietenkään herätä samanlaisia ajatuksia? Ja entäs sitten olut, mitä se muistuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse näytät.
T. Mämmipuritanisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta suklaa ei tietenkään herätä samanlaisia ajatuksia? Ja entäs sitten olut, mitä se muistuttaa?
Omenamehu.. hrrr
Luomumämmi + turkkilainen jogurtti + mangosose + paahdetut kookoslastut = aivan parasta!
Resepti oli joskus Kemikaalicocktail-blogissa, minkä jälkeen perheemme mämminkulutus on moninkertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Luomumämmi + turkkilainen jogurtti + mangosose + paahdetut kookoslastut = aivan parasta!
Resepti oli joskus Kemikaalicocktail-blogissa, minkä jälkeen perheemme mämminkulutus on moninkertaistunut.
Mämmi on parasta kuohukerman kanssa, ilman mango- ja kookossotkuja.
T. Mämmipuritanisti
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö ikinä kerrosmämmejä?
Liian makeita nämä.
Imellytetty luomumämmi (sokeroimaton) kaurakermalla = vegaanin taivas 🤗
En saata syödä mämmiä. Olen yrittänyt muutamia kertoja. Lapsena 70 luvulla koulussa oli pakko ja kävi kuten myöhemmin vapaaehtoisesti aikuisena, oksennus. Mämmi ja sahti on kaksi sellaista mikä tulee sekunneissa ylös.
Se ei voi johtua nirsoudesta kun olen määritelmänä perso. Lähes kaikki maistuu. Kun olen nähnyt omien lasteni syövän mämmiä niin olen kerrankin saanut oltua hiljaa. Siskoni pitää mua meediona kun olen hänen nirpan lapsensa saanut syömään normaalisti.
Kun on itsellä jokin blokki minkä tahansa ruuan kanssa niin en halua sen vaikuttavan muihin. Mämmi on yksi erittäin harvoja mitä en suostu syömään. On muitakin kuten keitetyt minkä lie eläimen munuaiset. Samoin mannapuuro joka haisee mielestäni oksennukselle.
Sitten jotkin simppukat tai etanat niin nou promlem. Ylipäätään aina ensin vähintään maistan ennen tuomitsemista. Ennakkoluulo on typerää. Sitten jos/kun ei tykkää niin ei saisi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Imellytetty luomumämmi (sokeroimaton) kaurakermalla = vegaanin taivas 🤗
Mä tiedän toisen taivaan. Oli tehty kaikenlaista hyvää kasviksista. Minähän ne enimmäkseen tein ja olihan ne hyvää. Pienet illan istujaiset ja ainoa mitä vähän enemmän jäi oli kanankoivet mulle ja muutamalle kun osa halusi tai olivat toivoneet vähän jotain lihaakin.
Turhia kaunistelematta nautittiin jotain alkoholia miedompaakin. Juotiinkin muttei mitään ihan kännejä. Sillain muka fiksusti humalassa. No miten senkin määrittelee? Mun mielestä suurin osa oli niin teennäistä porukkaa että vain savujen ansiosta kestin niitä.
Aamuyöllä vieraiden lähdettyä yksi söi kanankoipia tosi halulla. Kun huomasi mun katselevan niin eka sanat, "älä kerro kenellekkään". Joo en, kerron kaikille. En ole sen naisen jälkeen pyörinyt niissä piireissä. Tuli silloin nähtyä minkälaisia "taiteellisia" mailman parantajia.
Syön mämmiä ihan sellaisenaan, imelletty Kymppi-mämmi on ok, mutta kaipaan niitä lapsuuden "aitoja" tuokkosia, missä suuri osa sisällöstä oli kuivunut rasian reunoihin kiinni. Siitä kun mämminä rupsutti irti, ei tullut syötyä samalla nopeudella kuin tuota Kympin kosteaa.
En ymmärrä, miksi siihen pitäisi lisätä mitään. Syön helposti puoli rovetta (350 g) kerralla, ja nyt on mennyt jo 2*700 g mämmiä. Vielä ostan ainakin yhden ison rasian!
Ei muuten vaikuta ruoansulatukseen ja suolentoimintaan sitä eikä tätä.
Voin syödä pussillisen (350 g) lakritsiakin kerralla, eikä silläkään ole mitään vaikutusta.
Kymppimämmiä joku 4 tai 5 laatikko menossa.
En pääse kuin neljäsosaan Miedon määristä.
T. Mämmipuritanisti