Voiko peruukkia pitää, vaikka ei ole (vielä) menettänyt omia hiuksiaan?
Olen reilu 30-vuotias nainen ja hiukseni ovat ohentuneet ihan älyttömästi vuosien varrella. Tilanne on sietämätön ja joskus tuntuu, että olisi melkein helpompi, jos olisin vaikkapa kaljuuntunut kokonaan, niin olisi sosiaalisesti jotenkin hyväksyttävämpää käyttää peruukkia.
Olen kokeillut ihan kaiken, siis aivan kaiken. Rahoja on palanut varmaan tuhansia euroja kaiken maailman hoitoihin ja vitamiineihin ja pidennyksiin. Pidennykset eivät toimi, sillä kun hius on jo valmiiksi ohutta ja katkeilevaa, eivät ne pidennykset/tuuhennoksetkaan pysy. Nyt mietinkin, että mitä jos nyt vaan ostaisin peruukin.
Mutta voiko mittatilausperuukkia käyttää, mikäli ei ole kalju? Pitääkö peruukkia varten sheivata itsensä kaljuksi? Siis tottakai tiedän, että jotkut käyttävät vaikkapa jotain naamiaisperuukkeja jossakin bileissä ja silloin ne omat hiukset tietysti jäävät sinne alle, mutta mietin tuollaisia useita tuhansia euroja maksavia aitoa hiusta olevia peruukkeja, että tuleeko siinä jotain kiinnitysongelmia tms?
Kommentit (44)
"Se riippuu ihan peruukin pohjasta ja kiinnitystavasta että tarviiko tai kannattaako ajella hiukset pois alta. Jos on tosi onnettomat hiukset ja hankkii full lace peruukin joka liimataan päähän, toki kannattaa ajella loput hiukset pois. Mutta hiusten ajelu ei siis ole pakollista, sitten vaan hankkii toisentyyppisiä peruukkeja."
Tässä varmaan tulee kuitenkin se ongelma, että jos ostaa jonkun mittoihin valmistetun peruukin ja sitten ajeleekin hiukset, niin se varmaan jää löysäksi sitten...
Vierailija kirjoitti:
"Se riippuu ihan peruukin pohjasta ja kiinnitystavasta että tarviiko tai kannattaako ajella hiukset pois alta. Jos on tosi onnettomat hiukset ja hankkii full lace peruukin joka liimataan päähän, toki kannattaa ajella loput hiukset pois. Mutta hiusten ajelu ei siis ole pakollista, sitten vaan hankkii toisentyyppisiä peruukkeja."
Tässä varmaan tulee kuitenkin se ongelma, että jos ostaa jonkun mittoihin valmistetun peruukin ja sitten ajeleekin hiukset, niin se varmaan jää löysäksi sitten...
Ei sitä mittatilausperuukkia kannata edes hommata ennen kuin tietää mitä haluaa (ajeleeko hiukset vai ei) ja miten peruukkia käyttää.
https://www.rapunzelofsweden.com/fi/aidot-hiustenpidennykset/hairband/s…
Tällaisen ostin itse, omat hiukset siis jaetaan "puoliksi" ja tuo lärpäke laitetaan omien hiuksien alle. Päälaelle tulee läpinäkyvä siima joka pitää sitä päässä, lisäks tossa on pari klipsiä myös millä saa omaan tukkaan kiinni. On tosi aidon näköinen ja näyttävä. Ainoo juttu on vaan se että toi siima saattaa alkaa katkomaan omia hiuksia, mutta on kuitenkin varmaan hellävaraisempi kuin jotkut clip onit? Ja tätä ei tietysti voi käyttää, jos on kalju.
Noissa hiustenpidennyksissä (systeemistä riippumatta) on se huono puoli että jos omat hiukset ovat kovin ohuet päälaelta, näyttää hassulta kun päälaen osa on siis ohutta littanaa ja sitten se muu tukka onkin paksua. Mieluummin hair topper, jos ei peruukkia halua. Paljon luonnollisempi.
Olen 50+ nainen. Itseltäni lähti puolet hiuksista hormonihoitojen jälkeen. Käytin peruukkia 2 vuotta, kunnes omat hiukseni kasvoivat takaisin. Peruukki oli todella luonnollinen, kukaan ei huomannut sen olevan peruukki. Itse asiassa käytän vieläkin peruukkia välillä, koska se on paljon kauniimpi kuin oma, ohuehko kuontaloni. Nykyäänhän todella monet naiset käyttävät peruukkia, ne ovat niin luonnollisen näköisiä.
Hyvä aloitus aiheesta josta ei juurikaan puhuta.
Itse reilu 10 vuotta sitten käytin peruukkia noin parin vuoden ajan. Silloin ajattelin että ei kukaan muu tajua miltä se tuntuu ja aina pelkäsin että joku huomaa. Nykyään on peruukkien laatu varmasti parantunut mutta hinnat taitaa olla vieläkin huimia niissä hyvälaatuisimmissa.
Tuttavapiirissäni aika moni käyttää peruukkia joko jatkuvasti tai silloin tällöin. Muutamalla satasella saa kyllä oikein hyvän peruukin, mutta netistä ei tosiaan kannata tilailla ellei tiedä tarkkaan omaa kokoaan kyseiseltä valmistajalta (ja myös väriä). Tietoa kannattaa hankkia myös juuri noihin pohjiin ym. liittyen.
Netistä sais ihan super paljon halvemmalla noita samoja peruukkeja, mitä myydään myös suomessa, mutta harmi just kun ei voi sitten tietää sitä omaa kokoaan...
Tuttava laittaa työkseen hiuksia pysyvästi päänahkaan Ruotsissa.
. Kalliiksi tulee mutta asiakkaita riittää.
Suosittelen, että ostat oikeista hiuksista tehdyn peruukin.
Muoviset peruukit ovat kauniita ja tyylikkäitä, mutta erittäin epämukavia. Ystäväni käytti niistä sanaa hikimoppi.
"Tuttava laittaa työkseen hiuksia pysyvästi päänahkaan Ruotsissa.
. Kalliiksi tulee mutta asiakkaita riittää."
Puhutko niistä hiustensiirroista? Tässäkin on muistaakseni jotakin, että ei välttämättä onnistu kaikilla. Ainakin pitää kai olla jonkin verran omaa hiusta jäljellä, että sitä voidaan tehdä? Ja toki kun ne istutetaan päänahkaan, niin nehän ovat vasta useiden vuosien jälkeen pitkät, eli se on todella, todella hidas prosessi naiselle, mutta tietysti pitkäkantoinen vaikutus, eli tämä olis kaikkein paras. Valitettavasti raha ei ikinä riittäisi
Tiedätkö mitä? Tämä suomi on vielä niin takapajuinen ettei tiedä milloin täälläkin aletaan käyttämään peruukkeja asusteena niin kuin muissa maissa. Amerikassa ja varsinkin (e)Koreassa ja Japanissa peruukkeja on pidetty vuosikymmeniä, niitä vaihdellaan fiiliksen ja tyylien mukaan, myös miehet käyttävät peruukkeja siellä eikä kukaan pidä sitä "outona" Moni ei halua värjätä tai käsitellä hiuksiaan joten peruukit on in.
Jos minulla on joku vähän erikoisempi tyyli päällä tai vain ihan vappu, pistän jonkun värikkään peruukin päähän(kanekalonia joka näyttää ja tuntuu hiukselta) Moni on luullut että omat hiukset kun kokeilee ja ihan avoimesti sanon että peruukki:)
Tietysti voi! Peruukkeja voi käyttää minkä ikäisenä vaan plus nykyään peruukit ja muut pidennykset on super muotia. Eikä vaan muotia vaan oikeasti hyvän näköisiä jos vertaa ajassa taaksepäin :D !!
Itselläni on tosi ohuet hiukset mutta kuitenkin sen verran että saan niihin kiinnitettyä teippipidennykset. Niillä saan vähän tuuheutta ainakin ja ne kestää pitkään.
Peruukkeja olen nähnyt hirveesti esim facebookissa mutta luulen että kannattaa ostaa hyvän laatuinen ettei se hierrä tai tunnu huonolta päässä. Hyvän laatuiset peruukit on hienoja ja tuntuu myös mukavilta!
Tilasin mun pidennykset https://ribella.fi/ sivuilta (Niillä on ihan SUPER ALENNUS tällä hetkellä. En ole varma onko heillä peruukkeja mutta kannattaa käydä kysymässä heiltä ainakin!)
Joo. Aliexpress saa halvempia oikeita peruukkeja. Etsi sieltä REMY wig. Katso myös mustien naisten videoita youtubesta, koska he osaavat tehdä peruukeista luonnonnäköisiä.
Jos pääset liikkeeseen Helsingissä, käy Suomikalliolla ja Heinilällä, niissä parhaimmat valikoimat ja osaavin palvelu. Joka tapauksessa kannattaa aloittaa peruukkihankinnat nimenomaan käymällä liikkeessä, juuri siksi että koko ja väri tulee selväksi - halutun mallin voi sitten tilata jos ei hyllysssä ole, ja trimmauttaa sen liikkeen kautta.
Sitten vasta kun alat pikkuhiljaa hahmottaa millä merkeillä on juuri sinulle sopivat peruukit, sitten voit kokeilla itse netistä ostamista.
Älä tosiaan osta ensimmisenä mittatilausperuukkia, kun se mieli kuitenkin hiljalleen muuttuu ja muokkautuu peruukkeja käyttäessä. Mittatilausperuukin kanssa kannattaa olla 110% varma siitä mitä haluaa ja tarvitsee. Kuituperuukit ovat erittäin luonnollisia tänä päivänä, kunhan tietää mitä hakee.
Ja todellakin kannattaa opetella peruukin tuunaus, ulkomailla "kaikki" tuunaavat niitä. Pakasta vedettynä paraskaan peruukki ei näytä heti hyvältä. Valitettavasti täällä meillä ei aina sitä hoksata.
Senkus vedät perukin päähäs ..
Hittojako sitä kenenkään mielipidettä kyseleen ..
Voi Rakkaat kirjoittajat!
Älkää epäröikö ottaa yhteyttä lähimpään kampaamoon, jonka valikoimiin myös peruukit kuuluvat.
Nykypäivän peruukit ovat ihania ja kevyitä käyttää. Jos suinkin pystyt, niin osta kaksi, jotta toinen voi pesun jälkeen levätä rauhassa. Tällä hetkellä hinnatkin ovat suhteellisen kohtuulliset, on värivalikoimaa ja erilaisia pituuksia.
Itse olen pitänyt peruukkeja yli 10 vuotta säännöllisesti. Enkä enää muuhun vaihtaisi.
Sitä ennen kipristelin ohuiden hiuksieni kanssa ja ihan oikeasti KÄRSIN, kun aina tuntui, että kalju alkoi paistaa päälaella. Sitten yhtenä kauniina päivänä huomasin, että takaraivossa oli ensin yksi kalju ympyrä ja muutaman kuukauden päästä niitä olikin yhtäkkiä 2-3 ja hiusharja oli aika masentava näky. Kävin keskustelemassa työterveyslääkärin kanssa, mutta oikeastaan me molemmat tultiin siihen tulokseen, että olin noin 50 vuotias nainen eli hormonaaliset muutokset ja lisäksi erittäin stressaava työ. Eipä sitä sitten enempää tutkittu. Mutta nimenomaan naiselle tämä on aika kaamea paikka.
Itse pähkäilin peruukki-ajatuksella ehkä pari vuotta ennen kuin uskalsin lähteä ekaan asiantuntevaan parturiin.
Seuraava jännittävä hetki oli tietty ilmestyä "ihmisten ilmoille" peruukki päässä. Harjoittelin ensin perheen lomareissulla ulkopuolella oman paikkakunnan, se meni hyvin. Kukaan ei katsonut pitkään eikä kommentoinut mitenkään.
Tämä jatkuu seuraavana viestinä...
Sairauden takia lähteneiden hiusten perusteella voi saada avustusta peruukin hankintaan.
Kannattaa kysyä kotikunnan apuvälinepalvelusta lisätietoja.