Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välimatka hyväksi parisuhdeongelmiin?

Vierailija
11.08.2006 |

Oletteko olleet tilanteessa jossa on tuntunut parhaalta ratkaisulta ottaa vähän välimatkaa kumppaniin? Miten on vaikuttanut, onko ollut hyötyä? Vai kenties jopa haittaa? Siis sillä lailla että ei todellakaan olla nähty piiiiitkään aikaan. Mua vähän jännittää, kun on tarkoitus taas jatkaa yhteiselämää melkoisen tauon jälkeen. Lapsikin on, ja hänkään ei siis nähnyt isäänsä tuona aikana. Oli siis todella pitkä välimatka. Ja lapsi ihan pieni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että pitäisi muuttaa vähäksi aikaa erilleen, että näkisi onko vielä mahdollisuuksia yhteiselämään. Miettinyt jo pitkään tätä vaihtoehtoa..

Vierailija
2/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa toteuttanut?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko lapsikin isästään erossa...? Jokseenkin erikoinen ratkaisu...

Vierailija
4/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkaisu on toiminut. Mies huomasi, ettei varsinaisesti tarvitsekaan niin vimmatusti omaa aikaa ja että elämä ilman meitä ei ole hääppöistä :)

Alussa hänen ei pitänyt tulla luoksemme kuin vasta " joskus epämääräisen pitkän ajan kuluttua, saa nähdä milloin" mutta ikävä kasvoi liian suureksi jo viidessä päivässä. Muutoin ei-niin-syvällinen ihminen alkoi soitella pitkiä, tunteikkaita puheluita jne. joten ainakin minun näkökulmastani katsottuna tästä oli huimasti hyötyä.

Pitkiä erossaoloaikoja en suosittele lasten takia. Meillä on kaksi alle 4-vuotiasta, joille isin lisääntynyt poissaolo on ottanut todella lujille. Pitäkää huoli, että muualla asuvan kanssa puhutaan vähintään joka päivä puhelimessa ja että lapset tietävät aina, montako yötä ko. vanhemman tapaamiseen milloinkin on.

Voin suositella tätä ratkaisua lämpimästi. Itse en vielä tiedä, haluanko yhteen palatakaan, sillä olen havainnut erilään asumisessa myös paljon hyvää. Aiemmin ajatus erosta pelotti monestakin syystä, mutta ei tämä totuuden nimissä kovin kamalaa olekaan. Meillä on mieheni kanssa toki varsin erilaiset elämäntyylitkin, mistä moni riita on saanut alkunsa. Nyt on itselläkin levollinen olo, kun voi mennä ja tulla oman fiiliksen mukaan.

Ja lisäyksenä, yhdessäoloaika on syt jotenkin tiiviimpää ja intohimoisempaa kuin ennen. Aiemmin toisen läsnäolo tahtoi olla itsestään selvää, mutta nyt on tahti toinen.

Vierailija
5/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onhan tässä tietysti riskinsäkin - jos mies huomaisi, että ilman perhettä on tosiaan parempi olla. Tiedän, että olen onnekas, kun meillä kävi toisin päin. Etukäteen en osannut arvata, miten hän reagoisi.

Vierailija
6/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme siis eri maissa kaukana toisistamme, alun perin ei pitänyt olla kuin 3-4 kk mutta on venynyt useista syistä. Ongelmat suhteessa eivät myöskään olleet ainoa syy välimatkaan. Lapsi oli 3kk ja nyt siis pian 10 kk, joten hän tässä varmasti vähemmän kärsii kuin isänsä.

t. ap

Vierailija
7/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä ei ole tähän asti taloudellista mahdollisuutta tulla luoksemme tai elättää meitä luonaan. Kuten sanottu, tapahtui paljon asioita ennenkuin päädyimme tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan