Onko sulla aukkoja CV:ssä?
Työnantaja kiinnostuu sinusta, jos aukkoja ei ole.
Ihan sama mitä oot tenyt, kunhan olet tehnyt = ollut töissä.
"Kotona makaajille" 0 points.
Kommentit (18)
Ei, koska en ole kirjoittanut niitä sinne.
CV:ni on totta sen verran, että se ei ole suoraa valhetta. Ei ne työpaikkailmoituksetkaan, joihin vastaan, ole totta kuin siteeksi.
En ymmärrä, miksi aina pitää valehdella. Siksi en hae töitä, koska systeemi edellyttää valehtelua.
Ei, työuraa takana 43 v, nyt eläkkeellä.
On, tarkoituksella. Jätän vain ne mitkä ovat tarpeellisia haettavan työn näkökulmasta ja hyvin toimii. Viimeksi tärppäsi viime viikolla mutta en ottanut työtä vastaan kun palkkaneuvotteluissa emme päässeet yhteisymmärrykseen.
On, sairastuin vakavasti. En voinut tehdä töitä kun hengissä pysyminen oli etusijalla. Enkä välitä mitä työnantajat siitä ajattelee, rupesin yrittäjäksi kun en enää kelvannut tavallisille työmarkkinoille. Kyllä tällä elää ihan kivasti, pk-seudulle en tarvitse muuttaa ainakaan onneksi.
Kun valmistuin ammattikorkeasta oli työllisyystilanne huono, mutta tilanne oli parisuhteessa hyvä. Joten tehtiin lapsi siihen väliin, ja suht pienellä ikäerolla myös seuraava. Kun toinen lapsi oli vuoden lähdin jatkamaan opiskeluja yliopistoon. Näiden jälkeen onneksi jo sainkin oman alan töitä. Eli saan sopivasti selitettyä sen auokon cv:ssä lastenteolla. Nyt on hyvä oman alan työpaikka ja ikää 36-vuotta. Lapsetkin jo molemmat alakoulussa. Joten tällä hetkellä jos haluaisin vaihtaa työpaikkaa, olisin varmaan aika unelma. Edelleen suht nuori, mutta pahimmat pikkulapsiajat jo takana. Ja meillä oli siis miehen kanssa onnea, molemmilla kerroilla samantien raskaana.
Ne tosi lyhyet aukot jotka on nuoruudessa ollut voi tänä päivänä kiertää ilmoittamalla vain vuodet ja tehtävät ilman tarkkoja aikoja. Tyyliin vuosina xxxx - yyyy työskennellyt ddd tehtävissä gggghhhh työnantajilla. Sen jälkeen aukkoja ei ole. Edellinen työ on päättynyt ja seuraava alkanut ilman katkoja.
Vierailija kirjoitti:
On, tarkoituksella. Jätän vain ne mitkä ovat tarpeellisia haettavan työn näkökulmasta ja hyvin toimii. Viimeksi tärppäsi viime viikolla mutta en ottanut työtä vastaan kun palkkaneuvotteluissa emme päässeet yhteisymmärrykseen.
Kuinka pitkä työhistoria ja kuinka monta työpaikkaa sulla on ollut? Onko sulla Linkedin, onko siellä sama metodi?
On aukkoja cv:ssä esim. Opiskeluajalta ja äitiyslomien ajalta. Mutta ne ei ole koskaan estänyt työpaikan saantia.
On aukkoja. En kaikkia työ ja opiskelupaikkoja enää edes listaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä työhistoria ja kuinka monta työpaikkaa sulla on ollut? Onko sulla Linkedin, onko siellä sama metodi?
Työhistoria ulottuu 80-luvulle asti kun kaikki laskee, viimeisimmässä työpaikassa olen ollu 15 vuotta 7 eri tehtävässä. Linkedin on kanssa, mutta ei sieläkään lähellekään kaikki tehtävät ole. Linkedinin kauttakin on tullut suoria työtarjouksia.
Ei ole.
Työskentelin jonkin verran freenä myös lapsen ollessa alle 3-vuotias.
Kyllä mun nykyinen pomo arvosti sitä, että olen koko ajan ollut töissä, vaikken koko aikaa alalla, johon minulla on koulutus.
Ei oo aukkoja, koska olen aina ottanut työn vastaan.
Vaikka olen korkeakoulutettu, ei mua ole haitanneet R-kioskin myyjän työ, ei rakennussiivous eikä maalarin assistenttina oleminen.
Jos kirjoittaisi siihen kaikki opiskelut ja työpätkät, mitä on tehnyt, niin ei olisi aukkoja. En kuitenkaan pidä mukana cv:ssäni kun relevantit paikat, ei ole koskaan ollut ongelma. Siellä lukee vain merkittävinä kokemani aiemmat paikat, en jokaista parin kuukauden tai puolen vuoden koulutusta vastaamatonta hommaa kuitenkaan koe tarpeelliseksi pitää aina listalla. Niistä on työtodistukset jos mahdollinen ta on niis kiinnostunut, eipä ole tähän mennessä tarvinnut esittää.
Minulla Citroen CV2 ja siinä on nyt pohjassa reikä.
Peräaukko on.