Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako vuotta sinulla on jäljellä työelämää ennen eläkeikää?

Vierailija
20.03.2021 |

Kerron että mulla on jäljellä 6 vuotta. Voisin jäädä eläkkeellle tältä istumalta..ei kiinnosta pätkääkään enää. Taaksepäin kun ajattelee nin 6 vuotta mennyt nopeasti mutta eteenpäin kun ajattelee niin voi saakeli.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana eläkkeellä ei siis enää yhtään. Laskennallisesti olisi varman ollut jotain 38-vuotta, ennenkuin eläkkeelle olisi töitätekemällä päässyt. Onneksi voi valita helpomman tien.

Vierailija
2/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 eli 30 vuotta tai enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta

Vierailija
4/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v7kk, mutta olen ollut jo eläkkeellä kohta 10 vuotta.

Vierailija
5/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on töitä tehty 26 vuotta ja vielä on 16 vuotta alinpaan viralliseeen vanhuuseläkeikään. Uskon jaksavani sinne saakka nykyisessä työssäni. Jos kuitenkin saan potkut tai joudun työkyvyttömäksi, ei talous romahda. Vaikka lopettaisin työnteon tänään, ei elintasoni enää tästä laskisi. Omaisuuden kartuttaminen vain muuttuisi sen kuluttamiseksi. Toisaalta perinnötkin on vielä saamatta.

Vierailija
6/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta 4 kuukautta ja 11 päivää 

Vierailija
7/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en pääse eläkkeelle koskaan, kun eläkeikä karkaa koko ajan kauemmaksi ja suuret ikäluokat käyttänevät kaikki eläkerahastot. Hauskaa maksaa eläkemaksuja :-))

Vierailija
8/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pääseväni koskaan vanhuuseläkkeelle. Sen sijaan säästän rahaa, jotta olisi varaa jäädä pois töistä ennen kuin kunto romahtaa, mielellään alle seitsemänkymppisenä. Olen nyt 27.

Vierailija
9/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lasketaan ne vuodet jo taaksepäin.

Eli olen ohittanut sekä alimman eläkeikäni että tavoite-eläkeikäni jo jokin aika sitten.

Mutta ei ole aikomusta vielä vähään aikaan lopettaa. Ei vaan pysty, kun on niin mielenkiintoinen ja antoisa työ.

Ja ennen kuin ensimmäinen raivostuu: tiedän olevani onnekas ja tiedän, että kaikilla se työ ei ole kiinnostavaa eikä antoisaa. Puhun siis vain omasta puolestani.

Vierailija
10/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olen ohittanut sekä alimman eläkeikäni että tavoite-eläkeikäni jo jokin aika sitten.

Mutta ei ole aikomusta vielä vähään aikaan lopettaa. Ei vaan pysty, kun on niin mielenkiintoinen ja antoisa työ.

Ja ennen kuin ensimmäinen raivostuu: tiedän olevani onnekas ja tiedän, että kaikilla se työ ei ole kiinnostavaa eikä antoisaa. Puhun siis vain omasta puolestani.

Näinhän se on, tämän päivä työelämä on helppoa ja hauskaa. Minustakin kannattaa jatkaa työssäkäyntiä niin kauan kuin annetaan olla, enintään toki eläkeikä + 5 vuotta, koska sen jälkeen eläke ei enää kartu.

Vierailija
11/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, tämän päivä työelämä on helppoa ja hauskaa. Minustakin kannattaa jatkaa työssäkäyntiä niin kauan kuin annetaan olla, enintään toki eläkeikä + 5 vuotta, koska sen jälkeen eläke ei enää kartu.

Senkin jälkeen työ voi tuoda sisältöä elämään ja ei kait se palkka eläkkeen päälle mitään haittaa?

Vierailija
12/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinpaan eläkeikään on 10 vuotta, mutta suunnittelen jääväni eläkkeelle viimeistään 7 vuoden päästä omien sijoitusten turvin.

N55

Vierailija
13/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti en tiedä. Silloin kun aloitin, eläkeikä oli jotain 60 vuoden tietämillä. Sittemmin eläkkeellejäänti-ikää on korotettu useampaa kertaan. Tämän hetken lakien mukaan kai 67-vutiaana pääsisin. Mutta eiköhän sitä ikää vielä pari kertaa koroteta ja kuukausieläkettä pienennetä eli mahdanko ikinä päästä eläkkeensaajaksi?

Vierailija
14/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti en pääse eläkkeelle koskaan, kun eläkeikä karkaa koko ajan kauemmaksi ja suuret ikäluokat käyttänevät kaikki eläkerahastot. Hauskaa maksaa eläkemaksuja :-))

Vanha sanonta "Tieto lisää tuskaa." ei pidä paikkaansa. Sen sijaan tietämättömyys näyttää lisäävän. Onpa kyse sitten koronasta tai taloudesta.

Vierailija
15/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta. 

Vierailija
16/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v 3 kk.Työvuosia takana jo yli. 40 v, ei poissaoloja kuin 9 kk.Riittäisi jo.

Vierailija
17/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 vuotta eläkeikään. 

Yhtä hyvin ja mieluumminkin jäisin jo eläkkeelle. Pienihän se olisi kun tässä jää työttömyyden takia ainakin 10v eläkekertymä saamatta. Eläkkeellä olisin  työkkärin kiusanteon ulottumattomissa enkä toisaalta kiusaisi työnantajia inhottavilla vanhan naisen työhakemuksilla. Sillähän ei ole väliä, että olen koulutettu, työkykyinen ja työhaluinen. Eikä työkokemuksessakaan  ole moitittavaa.   Täällä huuttavan työvoimapulan maassa on varaa pitää osaavia ihmisiä joutilaana. 

Vierailija
18/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen kannattaa aina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta "Tieto lisää tuskaa." ei pidä paikkaansa. Sen sijaan tietämättömyys näyttää lisäävän. Onpa kyse sitten koronasta tai taloudesta.

Totta. Ja sille edeltävälle kommentoijalle, suuret ikäluokat on jo seitsemänkymppisiä ja alkaa poistua hautuumaille kiihtyvällä tahdilla. Eivät ole kauaa "sun" rahoja kuluttamassa ja katukuvaa rumentamassa.

Vierailija
19/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta, töitä tehnyt 17 vuotiaasta saakka.

Vierailija
20/24 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kerta ei töihin kelpuutettu.