Olen kyllästynyt tähän vuoden karanteeniin. Samalla täällä ihmiset kertovat illanistujaisista ja kuntosalikäynneistä
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ap ymmärrän täysin. Poikaystäväni on riskiryhmäläinen geneettisen sairauden takia (vaikuttaa rankasti immuunijärjestelmään), vaikka muuten ollaan molemmat alle 30v, todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Koska kaveri- ja tuttavapiirimme koostuu enimmäkseen 25-35v terveistä nuorista ihmisistä jotka kokevat olevansa voittamattomia tässä pandemiassa eivätkä pelkää tautia ollenkaan, olemme joutuneet katselemaan somesta ties minkälaista välinpitämätöntä käytöstä viimeisen vuoden aikana.
Olemme kaikessa hiljaisuudessa pistäneet välit poikki aika moneen ihmiseen. On henkilökohtainen loukkaus meille, jos ihmiset jotka tietävät että poikaystäväni joutuisi luultavasti teholle tartunnan saatuaan, pistävät siitä huolimatta ranttaliksi ja rellestävät salabileissä ja käyvät turhilla lomamatkoilla koska HE VOIVAT. Ei pienintäkään ajatusta sille, että niin kauan kuin ihmiset käyttäytyy näin, tartunnat leviää ja maailma pysyy vaarallisena riskiryhmäläisille. Itsehän olemme viime vuoden maaliskuusta asti oltu kotona, tilattu ruoat kotiovelle ja kaikkea. Ihan kuin meitä ei helvetti soikoon väsyttäisi ja kyllästyttäisi. Nämä itsekkäät minäminä-ihmiset eivät osaa kuvitella millaista on elää pelossa. Miltä tuntuu, kun sielunkumppani ja elämäni rakkaus on aidosti vaarassa siksi, että MUUT ihmiset ovat välinpitämättömiä ja epäempaattisia oman navan tuijottelijoita.
Eli on huutava vääryys, että riskiryhmäläinen joutuu suojaamaan omalla käytöksellään itseään? Muidenkin pitäisi olla hengessä mukana ja ankeuttaa elämäänsä? Että jos kaverin vaimo on raskaana, niin kukaan muukaan ei saa juoda alkoholia? Niinkö?
Itse oon nähnyt ihmisiä turvaetäisyyksiin ulkona, on käytetty maskeja, riskiryhmäläisiä olen nähnyt karanteenin omaisten olosuhteiden täytyttyä ja muita pitkälti eristäytymään kykeneviä sen verran harvakseltaan että jos joltain saisin varovaisuudesta huolimatta tartunnan niin en levittäisi eteenpäin. Lisäksi ystäviä on puhelimen päässä. Tapahtumissa kävin kesällä / syksyllä ja etäisyys oli mahdollista pitää niissä. Lisäksi olen ollut sosiaalinen zoomissa.
Kaikki eivät kuulu riskiryhmään ja vastuullisia valintoja on mahdollista tehdä niin että pysyy sekä itse elämän syrjässä kiinni eikä aiheuta suuria tarpeettomia riskejä.
Siksi veikkaan että ap:llä on muutakin taustalla kun pelkät koronarajoitukset ja mielestäni se on hyvä tiedostaa ettei kaikki elä jatkuvassa pelossa eikä se ole mikään normi.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon nähnyt ihmisiä turvaetäisyyksiin ulkona, on käytetty maskeja, riskiryhmäläisiä olen nähnyt karanteenin omaisten olosuhteiden täytyttyä ja muita pitkälti eristäytymään kykeneviä sen verran harvakseltaan että jos joltain saisin varovaisuudesta huolimatta tartunnan niin en levittäisi eteenpäin. Lisäksi ystäviä on puhelimen päässä. Tapahtumissa kävin kesällä / syksyllä ja etäisyys oli mahdollista pitää niissä. Lisäksi olen ollut sosiaalinen zoomissa.
Kaikki eivät kuulu riskiryhmään ja vastuullisia valintoja on mahdollista tehdä niin että pysyy sekä itse elämän syrjässä kiinni eikä aiheuta suuria tarpeettomia riskejä.
Siksi veikkaan että ap:llä on muutakin taustalla kun pelkät koronarajoitukset ja mielestäni se on hyvä tiedostaa ettei kaikki elä jatkuvassa pelossa eikä se ole mikään normi.
En elä pelossa. Suojaan läheisiäni. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on läheisiä joita suojata ja joihin sun kontaktit vaikuttaa, niin sehän tarkoittaa että sulla on ihmisiä (monikossa) joihin on lämpimät välit ja joita tapaat?
Ei ole, mutta suhtaudun aina epäillen väitteisiin, että perusterve keski-ikäinen on ollut viikkokaupalla hengityskoneessa ja menettänyt kävelykykynsä. Uutisissa niitä on harvoin, mutta keskustelupalstoilla niitä tuntuu olevan jokaisen hysteerikon lähipiirissä. THL:n mukaan ne on ylipainoisia, monisairaita, vanhoja miehiä.