Hoitsuille kulttuuriseteli mutta lääkäreille riihikuivaa kahisevaa
Ymmärsinkö oikein? Helsinki palkitsee ja sitouttaa henkilöstöä näin. Hoitajat saavat kulttuurisetelin, koska samalla halutaan tukea tapahtuma-alaa. Samaan aikaan lääkäreille jaetaan 1,4 miljoonaa rahana, jotta eivät vaihda muihin töihin.
https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunginkanslia/helsinki-tukee-kulttuuri…
Eli ilmeisesti hoitsut tekevät työtä pienellä palkalla koska tykkäävät auttaa muita ihmisiä. Palkitsemisessakin mietitään muita eli vaikeuksissa olevaa kulttuurialaa. Hyvin tienaavat lääkärit puolestaan osaavat itse päättää mihin rahansa käyttävät eikä tarvitse ajatella muita.
Kommentit (20)
Valikoivasti luit. Siinähän ovat palkankorotuslistalla myös hoitajat. Kulttuurisetelin saa koko henkilöstö.
Hoitajilla ja lääkäreillä on eri esimiehet. Hoitajat ovat itse halunneet ne maisterit itseään johtamaan. Ja tuo lääkärikateus suurin este sille miksi hoitajien professio ei suomessa kehity. Ei niin välitetä mitä itse tehdään ja saadaan, suurin huomio koko ajan siinä
Mitä lääkärit tekee ja saa. Tehy suuri jarru hoitajien palkkojen kehittymiselle.
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Sairaanhoitaja on 3 133 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 3 153 € (44036 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 415 € (483 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 011 € (8274 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2019.
No onneksi on muitakin työnantajia, esim. Nykyisellä työnantajalla olen saanut palkkaa enemmän ja olen siihen tyytyväinen.
Sh
Joo itketään mitä muut saa. 🤣
Haluaako hoitaja lääkärin verotkin?
Jos luetun ymmärrys hoitajalla aloittajan tasolla niin ei tarvitse enempää palkkaa. Luetko uudelleen koetat ymmärtää lukemasi.
Palkankorotuslistalla myös lääkärit. Lisäksi he saavat kertaluonteisen palkitsemisrahan.
Vierailija kirjoitti:
Valikoivasti luit. Siinähän ovat palkankorotuslistalla myös hoitajat. Kulttuurisetelin saa koko henkilöstö.
Niin neuvottele se oma palkka itse!
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Sairaanhoitaja on 3 133 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 3 153 € (44036 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 415 € (483 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 011 € (8274 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2019.
Huh huh! Jossakin EU -maassa se on 600 €.
Hoitajilla on ollut korona-Aika jopa helppoa. Jos ei oo töissä koronaosastolla. Opet on tehneet tuplatyöt ja ei ole kulttuuriseteleitä näkynyt
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on ollut korona-Aika jopa helppoa. Jos ei oo töissä koronaosastolla. Opet on tehneet tuplatyöt ja ei ole kulttuuriseteleitä näkynyt
Nimenomaan. Kesällä hoitoaikoja peruttiin, ja nyt tehdään vain se, mitä ehditään - mistä maksetaan. Työhön kuuluu vaihtelevuus ja kausittaisuus.
Opettajilla on ollut paljon sopeutumista järjestäen.
Ei se ole auttamisenhalua, että haluaa palkat kattoon. Suomessa on jo muutenkin hullut palkat; ongelma on verotuksessa, tai, rahojen ohjauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo itketään mitä muut saa. 🤣
Haluaako hoitaja lääkärin verotkin?
Julkisen puolen lääkärin palkka maksetaan verovaroista, joten jonkun täytyy tehdä paljon enemmän töitä ja maksaa veroja, jotta se lääkärin palkka voidaan maksaa. Ymmärrätkö miten tämä piiri pyörii?
Lopeta valitus ja opiskele lääkäriksi, ettei tarvitse niitä kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Aika monella alalla on työt lisääntynyt koronan takia, mutta kulttuuriseteliä saati palkankorotusta ei näy.
Enkä ole ammattia valitessani sitoutunut tällaiseen kriisin aikaiseen työmäärän tuplaantumiseen, toisin kuin hoitohenkilökunta.
Mun mielestä hoitajilla on todella hyvä palkka. Lääkärillä ansaitusti pitää olla paljon parempi, turhaa verrata ja olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on ihan hyvä ja asianmukainen palkka ja niitä on aina lisää jos ei nappaa
Hahah, elät harhoissa. Ei ainakaan Uudellamaalla ole. Koko ajan pula hoitajista.
Suomella on ollut vuosi aikaa hoitaa resurssit kuntoon jotta terveydenhuollon kantokyky kestää. Se ei ole sitä tehnyt, koska ei haluta palkata lisää hoitajia eikä maksaa olemassa oleville minkäänlaista lisäkorvausta esimerkiksi lisätöistä, vuoronvaihdosta tai vuosilomien perumisesta, saati työpisteen siirrosta. Jopa meillä, jotka emme hoida koronapotilaita on työmäärä ollut aivan järjetön. Viikottaisia vuoronvaihtoja, heittoja lennosta eri yksiköihin poissaoloja paikkaamaan, puhumattakaan suojavarusteista johtuvista lisärasitteista (kokeilepa saunottaa maski päässä).
Tällä hetkellä työtiimissäni 20 hoitajaa 30:sta suunnittelee irtisanoutumista, viimeisin niitti oli kun kerrottiin että ensi kesänä vuosiloman pituus on maksimissaan lain vaatima minimi kolme viikkoa, koska sijaisia ei saada. Viimeisin palkkani oli käteen 1870€, olen urani huipulla oleva lähihoitaja eli 15 vuoden työkokemus takana. Minulla ei ole pitkiä lomia, koska kuntaulkoistus vuosia sitten alensi tesin orjatesiin ja vei mahdollisuuden saada lisää lomapäiviä. Huononnettiin samalla vuorolisiä. Kotihoito ja alati kasvavat autoilun kulut (oma auto) ei tuo voita leivän päälle, entistä huonokuntoisemmat asiakkaan minuuttiaikataululla ja hullut omaiset, on agressiivisia asiakkaita joilta pelkäät turpaansaantia, huorittelevia sekopäitä jne - ei kiitos, tällä palkalla en enää töihin suostu. Illat ja viikonloput pois omilta lapsilta ja vapaahetket menee toipuessa maskipäänsärystä (kun et voi edes juoda vettä työvuorossa, kun ei ehdi vessaan).
Että kulttuuriseteli jota ei voi mihinkään tällä hetkellä edes käyttää ratkaisisi hoitajapulan, mä nauran teille.
Hoitajilla on ihan hyvä ja asianmukainen palkka ja niitä on aina lisää jos ei nappaa