Siis mikä tämä Tytti Yliviikari oikein kokee olevansa
Yli-Viikari höyläsi viraston luottokorttia VTV:n toimittamien tietojen mukaan vuosina 2018–2020 yhteensä 59 171 eurolla.
YLI-VIIKARI esimerkiksi maksatti viraston luottokortilla neljään otteeseen stailauspalvelujaan vuonna 2019.
10. tammikuuta 2019 Yli-Viikari osti Living Day Spasta 174 euroa maksaneen ”hiusmuotoiluvalmennuksen”.
Valmennus liittyi VTV:n mukaan pääjohtajan valokuvaukseen – tarkempaa selvitystä kuvauksesta ei annettu.
28.2.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 185 euroa maksaneen palvelun, joka sisälsi värin ja muotoilun sekä kulmien muotoilun.
Stailauspalvelu liittyi VTV:n mukaan Haus Kehittämiskeskuksen videokuvaukseen
23.4.2019 Yli-Viikari osti Sydämen Pohjasta Oy:ltä 204 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilupalvelujen lisäksi ”extreme megamask”. Kuittiin ei kirjattu oston syytä. VTV:stä kerrotaan, että ostos liittyi viraston vuosikertomuksen kuvauksiin.
11.6.2019 Yli-Viikari hankki Sydämen Pohjasta Oy:ltä 212 euron palvelun, johon sisältyi värin ja muotoilun lisäksi ”tehohoito”. VTV:n mukaan ostos liittyi eduskunnassa toteutetun viraston esittelyvideon kuvauksiin.
Näin meidän verorahoja haaskataan ja kaikki menee sumeilematta läpi. Palkat on pilvissä mutta silti kaikki maksatetaan veronmaksajilla. Tämä on sairasta, törkeää, mielivaltaista... Sanat loppuu kesken kuvailemaan suuttumusta mitä tämä vallassa olevien naisten perseily nykyään aiheuttaa
Kommentit (7835)
Eikö se tosiaan ymmärrä itse erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pahemmin huomaa, että olisi jotain stailauspalveluita käytetty :O Navetasta päivää-look..
Tytti on ky hoitanut hommat niin härskisti kotiin, että melkein hattua pitää nostaa. Miettikää mikä pokka! Ja toi alaisen palkan maksu kotiin, mielenkiintoista.. mikähän siinä oli takana? Onko arvostellut Tytin rahankäyttöä ja tyyppi lakaistu silmistä ja maksettu hiljaiseksi. Sopis kyl Tytin tyyliin! Tytti on kyllä ollut ehtiväinen, 5 lastakin ja upee ura! Minkäs ikäisiä lapsia hänellä on? Kyllähän se 12 tonnin kk palkalla on helppoo pitää muutama äippälomakin ja sit kun pääsee töihin takas, niin pääsee reissailleen ja stailauksiin! Ei huono!!
Mistä näit nämä lapset? Lähde siis?
https://www.oph.fi/fi/menolippu-taskussa-eurooppaan
Vaikkapa tuosta linkistä. Nuorin lapsi näköjään 4 vuotias, vanhin 14. Tuossa jutussa siis, en katsonut koska julkaistu.
Kiitos! Olin alkanut lukea tuota mutta meni kansainvälisen sankarin narratiivi niin överiksi, että en jaksanut kuin silmäillä.
Ulkomailla asuminen ja työskentely oli leuhkimisen aihe 80-luvulla. Tänä päivänä lähinnä noloa.
Eikä ole. Ulkomailla asuminen on erittäin järkevää, jos ei halua ylläpitää veroaroin suomalaista korruptiota, kuten tällaisia talousrikollisia, kuten tämä Tytti Ylivittula
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kahdenvälinen yhteistyösopimus Bhutanin tarkastusviraston kanssa, ja olemme kouluttaneet Bhutanin tarkastusasiantuntijoita ja heiltä on tullut Suomeen yksi delegaatio koulutusta varten. Kun henkilöstömme kouluttaa, he kehittävät samalla osaamistaan ja asiantuntemustaan. Bhutanissa koulutusaiheena oli ympäristötarkastus, joka on Suomessa hyvin vahva osaamisalue".
Taktisesti Yli-Viikarin johtajakaudella on poistettu tilinpäätöksestä kansainvälisen yhteistyön määrä henkilötyöpäivinä ja suhteellisena määränä työajasta, kun 2015 kansainväliseen toimintaan käytettiin 154 henkilötyöpäivää.
Jännästi myös Yli-Viikarin pääkohtajakaudella toiminnan muut kulut (johon matkakulut kuuluvat) ovat nousseet yli kaksinkertaisiksi, vaikka kokonaisbudjetti on pysynyt ennallaan.
Perustuslaissa ja muualla lainsäädännössä kansainvälinen toiminta tuossa muodossa ei kuulu VTV:n toimenkuvaan.
En tiedä mitään Bhutanista muuta kuin, että sellainen maa on olemassa. Mutta jos siinä maassa on korruptio vallalla, niin tietäkää, että ne opit on sitten saatu Suomesta meidän Tytiltä. Tytti toki ansoitunut enemmän pimittämispuolella kuin tarkastuspuolella.
Jos tädillä on oikeasti ne tässä ketjussa mainitut viisi lasta, niin sehän on ollut aika huolella pois työelämästä. Mitä niin ihmeellisiä taitoja ja ylivertaista kokemusta hänellä on silti, että on päässyt ko. virkaan kiinni?!
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kahdenvälinen yhteistyösopimus Bhutanin tarkastusviraston kanssa, ja olemme kouluttaneet Bhutanin tarkastusasiantuntijoita ja heiltä on tullut Suomeen yksi delegaatio koulutusta varten. Kun henkilöstömme kouluttaa, he kehittävät samalla osaamistaan ja asiantuntemustaan. Bhutanissa koulutusaiheena oli ympäristötarkastus, joka on Suomessa hyvin vahva osaamisalue".
Taktisesti Yli-Viikarin johtajakaudella on poistettu tilinpäätöksestä kansainvälisen yhteistyön määrä henkilötyöpäivinä ja suhteellisena määränä työajasta, kun 2015 kansainväliseen toimintaan käytettiin 154 henkilötyöpäivää.
Jännästi myös Yli-Viikarin pääkohtajakaudella toiminnan muut kulut (johon matkakulut kuuluvat) ovat nousseet yli kaksinkertaisiksi, vaikka kokonaisbudjetti on pysynyt ennallaan.
Perustuslaissa ja muualla lainsäädännössä kansainvälinen toiminta tuossa muodossa ei kuulu VTV:n toimenkuvaan.
Miksi suomalaiset lähtevät Bhutaniin asti kouluttamaan? Meidän verorahoilla? Miksi Bhutanin delegaatio ei tule Suomeen koulutukseen? Mitä ihmeen tekemistä Bhutanilla on Suomen kanssa? Kaksi aivan eri planeetalta olevaa maata. Ympäristötarkastus? Bhutan on jossain Aasian perukoilla, onko siellä jotain samansuuntaista ympäristösuojelua kuin Suomessa? Vai mitä tuo ympäristötarkastus sitten onkaan?? Miten joku edes on keksinyt tälläisen maan?? Ymmärrän kyllä ystävyysseurat erimaiden välillä jne. Mutta tää on puhtaasti verovaroin tehtävää toimintaa?? Täällä leikataan ja kiristeään veroja ja sitte joku Tytti käy tuhlaamassa niitä jossain Bhutanissa! Missä v*****ssa se edes on??
Vihreiden Outi Alanko-Kahiluoto ei näe Yli-Viikarin toimissa moitittavaa.
- En ole perehtynyt. Mitä toistaiseksi tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana olen tehnyt yhteistyötä ja seurannut tarkastusviraston toimintaa, niin itse olen saanut tarpeelliset selvitykset. Ei ole jäänyt sellaista tunnetta, että olisi aihetta tyytymättömyyteen, Alanko-Kahiluoto sanoo.
VTV:n rahankäytöstä on uutisoitu eri medioissa sen jälkeen, kun pääjohtaja Tytti Yli-Viikarin matkakulut olivat suurimmat Ylen selvityksessä mukana olleista valtion virastojen johtajista. Pääjohtaja Yli-Viikari on muun muassa käynyt Bhutanissa kouluttamassa sikäläisiä kollegoitaan ”kahdenvälisen yhteistyösopimuksen” perusteella.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/04a6dc11-f8b0-428b-87b6-6091bace5…
Kyllä koira koiran tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tästä naisesta tulee mieleen Suvi Lindén
Sama täällä. Näin oululaisena vieläkin hävettää hänen puolestaan. Eipä ole kaupungilla rouvaa paljon näkyny. Toivottavasti itteänsäkin hävettää nostaa 6000 e tekemättä mitään.
Olisin itse sijoittanut Bhutanin Afrikkaan mutta sepä onkin Aasiassa. Oppia ikä kaikki. Piskuinen valtio kahden jättiläisen välissä, mitä siellä on niin ihmeellistä että sinne asti on pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoista, jos ja kun nämä tiedot pitävät paikkansa. Tällaiset tiedot vaikuttavat sisäpiiritiedolta.
"Perustuslaissa ja muualla lainsäädännössä kansainvälinen toiminta tuossa muodossa ei kuulu VTV:n toimenkuvaan." Tämä!!! Kaikkialle hyökyvä globalismi ja kansainvälinen yhteistyö millä tahansa hallinnonalalla ei välttämättä siis ole edes lainmukaista???
Tekisi niin mieli alkaa googletella näitä mutta nyt ei ole aikaa.
Tulee kuva, että nämä lukuisat virkamatkat on tehty muodollisesti oikein. Mutta stailausviraston toimintatapoja pitäisi tarkastella laajemmasta perspektiivistä: mitä sinne on lainvastaisesti piilotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin erikoista siellä Bhutanissa oikein on, että siellä pitää tuolla tavalla rampata?
Suomi ja Bhutan ovat varmastikin kaikin tavoin niin kaukana toisistaan kuin vain kaksi valtiota voi maapallolla olla. En käsitä miksi täysin Suomeen liittyvien asioiden kanssa toimivan viraston johdon pitää mennä Bhutaniin.
Minäkään en tajua ollenkaan Yliviikarin rahankäyttöä. Tarkastusvirastohan valvoo Suomen virastojen rahankäyttöä, piste. Miksi sellaisen viraston pitäisi olla tekemisissä muiden maiden kanssa millään tasolla? Miksi sen pitäisi järjestää edustusillallisia kenellekään? Miksi sen pääjohtajaa pitäisi stailata ja valokuvata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään Bhutanista muuta kuin, että sellainen maa on olemassa. Mutta jos siinä maassa on korruptio vallalla, niin tietäkää, että ne opit on sitten saatu Suomesta meidän Tytiltä. Tytti toki ansoitunut enemmän pimittämispuolella kuin tarkastuspuolella.
Bhutan tuli joitain vuosia sitten kuuluisaksi kehittäessään bruttokansallistuotteen rinnalle "bruttokansallisonnellisuuden": https://yle.fi/uutiset/3-7539218
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden Outi Alanko-Kahiluoto ei näe Yli-Viikarin toimissa moitittavaa.
- En ole perehtynyt. Mitä toistaiseksi tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana olen tehnyt yhteistyötä ja seurannut tarkastusviraston toimintaa, niin itse olen saanut tarpeelliset selvitykset. Ei ole jäänyt sellaista tunnetta, että olisi aihetta tyytymättömyyteen, Alanko-Kahiluoto sanoo.
VTV:n rahankäytöstä on uutisoitu eri medioissa sen jälkeen, kun pääjohtaja Tytti Yli-Viikarin matkakulut olivat suurimmat Ylen selvityksessä mukana olleista valtion virastojen johtajista. Pääjohtaja Yli-Viikari on muun muassa käynyt Bhutanissa kouluttamassa sikäläisiä kollegoitaan ”kahdenvälisen yhteistyösopimuksen” perusteella.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/04a6dc11-f8b0-428b-87b6-6091bace5…;
Näin se valta turmelee. Samaan aikaan Kela juoksuttaa tuhansia vähävaraisia kaiken maailman lippusten ja lappusten perässä ennen kuin pienikään tuki heltiää - jos ylipäänsä heltiää.
Suomi+Bhutan=match made in happiness!
Ihanaa unelmahöttöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin erikoista siellä Bhutanissa oikein on, että siellä pitää tuolla tavalla rampata?
Suomi ja Bhutan ovat varmastikin kaikin tavoin niin kaukana toisistaan kuin vain kaksi valtiota voi maapallolla olla. En käsitä miksi täysin Suomeen liittyvien asioiden kanssa toimivan viraston johdon pitää mennä Bhutaniin.
Minäkään en tajua ollenkaan Yliviikarin rahankäyttöä. Tarkastusvirastohan valvoo Suomen virastojen rahankäyttöä, piste. Miksi sellaisen viraston pitäisi olla tekemisissä muiden maiden kanssa millään tasolla? Miksi sen pitäisi järjestää edustusillallisia kenellekään? Miksi sen pääjohtajaa pitäisi stailata ja valokuvata?
Niinpä: aivan yhtä turhaa ja järjetöntä rahan ja ajan tuhlausta kuin se, että jonkin tilitoimiston tai firman taloushallinnon pomo alkaisi lennellä firman rahoilla ulkomailla ja käydä ehostautumassa firman piikkiin voidakseen sitten edustaa (kenelle? missä tarkoituksessa?) firman piikkiin. Mutta valtiolla tuollainen törsääminen sallitaan!?
Yli-Viikarin 158 euron hintainen pesulalasku New Yorkin Hilton-hotellissa heinäkuulta 2019 katsottiin perusteettomaksi. Myös 62 euron pesulakulu Bhutanissa Le Meredien Thimphu -hotellista toukokuulta 2019 todettiin virheelliseksi.
Oksennukset ja punaviinit siivottu jakkupuvun rinnuksilta valtion laskuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun sanoit ääneen, niin tuntuuhan tämä hullulta. Ilmeisesti kuitenkin heillä on jotain kansainvälistä toimintaakin. Mikä tuntuu kyllä erikoselta. ..Mutta VTV kertoo nettisivuillaan näin itsestään (avoimet työpaikat sivulla):
Valtiontalouden tarkastusvirasto VTV
Me Valtiontalouden tarkastusvirastossa tunnemme Suomen valtiontalouden kuin omat taskumme. Tarkastamme valtion taloudenhoitoa ja julkisen talouden hallintaa. Valvomme myös finanssipolitiikkaa sekä vaali- ja puoluerahoitusta.
Toiminnallamme varmistamme, että valtion varoja käytetään eduskunnan osoittamiin kohteisiin tuloksellisesti ja lakeja noudattaen. Olemme valtion taloudenhoidon riippumaton ulkoinen ammattitarkastaja. Asemamme ja tehtävämme on säädetty perustuslaissa. Toimimme eduskunnan yhteydessä ja raportoimme työstämme eduskunnalle.
Virastossamme työskentelee noin 160 henkilöä, joista suurin osa on suorittanut korkeakoulututkinnon. Tarkastustyötä tekevällä henkilöstöllä on yleisimmin talous-, yhteiskunta- tai oikeustieteellinen korkeakoulututkinto. Osalla henkilöstöstä on myös tutkijakoulutus.
Henkilöstöstämme pääosa tekee tarkastustyötä. Lisäksi virastossa työskentelee muun muassa ict:n, viestinnän ja hr:n ammattilaisia.
Toimimme projektiorganisaationa, jossa henkilöstöllä on mahdollisuus kehittää osaamistaan erilaisissa tehtävissä. Tarkastus- ja valvontatyö sijoittuu neljän vaikuttavuusalueen alle: kestävä julkinen talous, kestävä hallinnon kehittäminen, hyvinvoiva ja turvallinen yhteiskunta sekä toimiva tiedonhallinto.
Kannustamme henkilöstöä kehittämään itseään ammatillisesti ja tarjoamme mahdollisuuden kouluttautua ja kehittää itseään työn ohella.
Meillä on liukuva työaika, laaja etätyömahdollisuus, lounasetu ja työsuhdematkaetu. Lisäksi henkilökunnan käytössä on viraston tiloissa sijaitseva nykyaikainen kuntosali.
Henkilöstön palvelussuhteen ehdot määräytyvät eduskunnan virkamiehistä annetun lain nojalla.
Itse ei kyllä tee tämän jälkeen mennä tekemään yhtään mitään töitä. Hirveät vastuut, tahti ja silti käsiin jää pennosia, josta maksan jokaikisen bussi- ja metromatkan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tädillä on oikeasti ne tässä ketjussa mainitut viisi lasta, niin sehän on ollut aika huolella pois työelämästä. Mitä niin ihmeellisiä taitoja ja ylivertaista kokemusta hänellä on silti, että on päässyt ko. virkaan kiinni?!
No mä olen talousjohtaja ison organisaation johtoryhmätasolla, olen KTL ja viisi lasta. Oletpa ennakkoluuloinen ja ilkeä ”oletuksissasi”!
Mun poissaolot on ollut joka lapsesta 5kk-9kk eli yhteensä reilusti alle 4v. Se ei vaikuta pitkän uran aikana juuri mitenkään. Oikein osaava olen.
Yliviikaria en puolustele, se on perseilijä. Mutta useampi lapsi ei estä uraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen talousjohtaja ison organisaation johtoryhmätasolla, olen KTL ja viisi lasta. Oletpa ennakkoluuloinen ja ilkeä ”oletuksissasi”!
Mun poissaolot on ollut joka lapsesta 5kk-9kk eli yhteensä reilusti alle 4v. Se ei vaikuta pitkän uran aikana juuri mitenkään. Oikein osaava olen.Yliviikaria en puolustele, se on perseilijä. Mutta useampi lapsi ei estä uraa.
Joo ja minä olen oikeasti James Bond...
Ulkomailla asuminen ja työskentely oli leuhkimisen aihe 80-luvulla. Tänä päivänä lähinnä noloa.