Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan lähihoitajan työtä.

Vierailija
19.03.2021 |

Ällöttää vanhukset, heidän hygienian hoitonsa, tekohampaansa, vaippansa yms. Tiedän olevani väärällä alalla, mutta te- keskus työnsi minut karenssin uhalla opiskeluun. Miksi meitä yli 55- vuotiaita pakolla koulutetaan lähihoitajiksi? Vihaan jokaista työpäivääni ja hoidettavaani.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en inhoa, vaan vihaan. Likaista ja raskasta työtä, kiittämättömät asiakkaat ja omaiset.

Mä olen tällä hetkellä niin hirveessä paikassa, jossa työntekijät ovat se suurin ongelma ja toki se outo esimies. Onneksi olen enää vajaan kuukauden heidän vuokseen kärsimässä.

Mulla oli sama. Nyt oon tosi kivassa työporukassa. Työpaikkoja on moneen lähtöön.

Vierailija
82/89 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia on kiinni muista kuin itse hoidettavasta, jos ei itse pääse pesulle.

Inhoan ap:n kaltaisia jotka vihaavat vanhuksia. Kyllä aikuisen pitää osata sanoa EI jos yritetään pakottaa alalle joka ei ole oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanut karenssin ja elellyt tt-tuella. Helppoa ja yksinkertaista. 

Jos mä irtisanoutuisin työstäni ja saisin karenssin, niin en saisi senttiäkään toimeentulotukea koska mulla on puoliso. Mä en tajua miksi jotkut heti olettavat, että kaikki saa tuosta noin vain toimeentulotuen jos muita tuloja ei ole. Monella on se töissäkäyvä puoliso, oma asunto/talo. Kelasta nauretaan pihalle jos menee kysymään toimeentulotukea.

Eihän me tiedetä onko ap:lla puoliso vai ei, onko omistusasunto vai ei.

Kunnon ihmisenä olet maksanut työttömyyskassan jäsenmaksun ja saat työttömyyskorvausta.

No tietenkin olen kassan jäsen, mutta ei se auta jos irtisanoutuu ja saa karenssin! Ei karenssin aikana saa työttömyyskassasta mitään! Karenssi on 3kk eikä mulla ainakaan ole varaa 3kk:n rahattomuuteen.

En ole alalla, mutta jos irtisanoutumiskarenssin jälkeen tarjottaisiin taas työtä samalla alalla, tulisiko tästä taas karenssi? Eli onko tuolta alalta mahdollista päästä ollenkaan pois, esim. toisenlaiseen työnkuvaan?

Eiköhän siitä karenssi tuli uudestaan. Ala kuitenkin hyvin työllistävä. Totta kai alalta on mahdollista päästä pois jos pääsee aivan muuhun työhön tai lähtee opiskelemaan. Tai on säästöjä sen verran, että ei haittaa karenssi tai pari.

Ei pääse välttämättä edes opiskelemaan. Monella perheellisellä on tilanne ettei ~200€ opintotuki ole mahdollinen, mutta te-toimiston kautta opiskelu hoitoalalta pois on mahdotonta ja 15kk opintovapaa (jos työssäoloehto täyttyy) ei riitä mihinkään.

Itsehän harkitsen sössinkö asiat töissä niin että saan potkut ja siten poiston julkiterhikistä ja suosikista, jotta en enää alalle kelpaa.

Entä jos menisit selvästi hiprakassa töihin? (hoidettavia vaarantamatta) Voisi riittää irtisanomiseen, tai ainakin, jos teet sen toisenkin kerran. Meinaan jos tosissaan tilanteesi on noin hankala. 

Voisi toimia. Ainoa vaan etten halua perheelle kärsimystä, tuostahan seuraa lasu. Mutta jokainen päivä töissä on tuskaa ja itsekin tajuan että aika hälyttävää että edes mietin tälläistä. Alan olla vain epätoivoinen.

Vierailija
84/89 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutuksella voi valita monesta eri ammatista. Lähihoitajan työ ei tarkoita aina vanhustyötä. Hakeudu vaikka näytteenottoon, toimistoon, päivätoimintaan... Hanki vuodessa uusi suuntautumisala.

Vierailija
85/89 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en inhoa, vaan vihaan. Likaista ja raskasta työtä, kiittämättömät asiakkaat ja omaiset.

Mä olen tällä hetkellä niin hirveessä paikassa, jossa työntekijät ovat se suurin ongelma ja toki se outo esimies. Onneksi olen enää vajaan kuukauden heidän vuokseen kärsimässä.

Sama täällä

Vierailija
86/89 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaksi kouluttautuminen on oikeasti todella suuri virhe, jos tietää etukäteen ettei pysty/halua tehdä kyseistä työtä. Sen jälkeen ei ole mahdollista olla enää ikinä missään tilanteessa työttömänä, vaan aina löytyy jokin ihan kauhea paikka, johon sinut voidaan työntää.

Todellakin, en suosittele kenellekään lähihoitajan ammattia ja itse ennemmin kuolen omaan paskaani, kuin lähen minnekään vanhusten hoito tai muihinkaan laitoksiin, työntekijöiden pilkattavaksi. Voi kun omaiset ja asukkaat tietäisivät mitä hoitajat heistä ajattelevat ja puhuvat selän takana. Hoitaminen olisi ihan mukavaa, mutta työyhteisöt ja työkaverit ihan sitä itseään.

Vierailija
87/89 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa karenssin kannattaa hakea sairauslomaa, siltä ajalta saa sairauspäivärahaa joka on suunnilleen ansiosidonnaisen suuruinen, unettomuus ja masennus niin äkkiä heilahtaa 3kk. Toki negatiivinen seuraus todennäköisesti on että työkkäri laittaa sitten kuntouttavaan työtoimintaan 9€/pvä, ne tapahtuvat kunnan omissa virastoissa eikä ne kyllä juurikaan rasita jos käyt 3kt vko 4 tuntia päivässä. Mikä on pienempi paha se on jokaisen oma asia.

Vierailija
88/89 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lopputili kun noin vaikeaa on.

Vierailija
89/89 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatkaa aika työterveyslääkärille, kertokaa tämä sama rehellisesti, että vihaatte työtänne ja hoidettavianne ja pelkäätte että vielä jotain kamalaa sattuu vaikka vahingossa. Jos vielä masennusta, ahdistusta ja uniongelmia löytyy, lääkäri voi kirjoittaa B-lausunnon työeläkeyhtiöön tai kelaan ammatillista kuntoutusta varten, suositella uudelleenkoulutusta uudelle alalle. Tuki ja edut koulutuksen aikana ihan ok, pitää itsekin aktiivisesti esittää työeläkeyhtiölle/kelalle suunnitelmaa tai toivoa apua uuden alan löytymiseksi ettei missaa sitä kuntoutuspäätöstä.

Ei tule karenssia, saatte uuden ammatin ok tuilla ja ikinä ei tarvitse palata entisiin hommiin, myös työkkäri uskoo lääkäriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä