Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta voisit äänestää vaaleissa?

Vierailija
19.03.2021 |

On muistettava, että nämä ovat kuntavaalit!
Mistä asioista kunnissa oikeastaan päätetään?
Tämä pitää toimittajien ottaa esiin eikä käsiteltäisi kunnille kuulumattomia asioita.

Valtuuston tehtäviin kuuluu:

-päättää kunnan ja kuntakonsernin toiminnan ja talouden keskeisistä tavoitteista
-päättää hallinnon järjestämisen perusteista
-päättää talouden, rahoituksen ja sijoitustoiminnan perusteista sekä hyväksyä talousarvio
-päättää kunnan ja kuntakonsernin sisäisen valvonnan ja riskienhallinnan perusteista
-päättää kunnan palveluista ja muista suoritteista perittävien maksujen yleisistä perusteista
-päättää kunnan liikelaitokselle asetettavista toiminnallisista ja taloudellisista tavoitteista
-päättää takaussitoumuksen tai muun vakuuden antamisesta toisen velasta
-valita jäsenet kunnan toimielimiin, jollei toisin säädetä
-päättää luottamushenkilöiden taloudellisten etuuksien perusteista
-valita tilintarkastajat
-hyväksyä tilinpäätös ja päättää vastuuvapaudesta
-päättää muista valtuuston päätettäviksi säädetyistä ja määrätyistä asioista

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla tarjolla muuta kuin pellejä.

Vierailija
22/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana en voi äänestää muuta kuin PS. Kaikki muut haluaa rangaista autoilijoita kovalla kädellä. Myös kuntatasolla voi haitata autoilua suuresti. Lisäksi haluan näkyvän protestin hallituspuolueita vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on ollut semmoista sulle-mulle-politiikkaa hankinnoissa. Kukahan maksaa viulut?

Vierailija
24/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan PS koska ovat ainoa ei-autoiluvihamielinen puolue. Lisäksi ainoana puolueena puolustavat keskituloisia, esim ottaneet esiin keskituloisten ylisuuren verotuksen kansainvälisesti verrattuna sekä kritisoineet asumistukia. Halla-ahon sanoin: "asumistukien yhteydessä häviäjä on itse asumisensa maksava joka ei kuitenkaan ole rikas". Moni kuntatason päätös liittyy autoiluun ja esim asumiseen.

Vierailija
26/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomusta. Ainoa edes puoliksi tolkku puolue.

27/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut on pellejä. Niitä en toki äänestä. Kokoomuksen pitää selvästi sanoutua irti persuista jotta äänestäisin. Keskusta, SDP, Vihreät kaikki käy jos on hyvä ehdokas. Keskustalla tosin harvoin on hyvää ehdokasta pk seudulla.

Perussuomalaisia jos voisin. 

Vierailija
28/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminististä puoluetta äänestän kaikissa vaaleissa.

Vierailija
29/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin perussuomalaisia

Vierailija
30/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijana en voi äänestää muuta kuin PS. Kaikki muut haluaa rangaista autoilijoita kovalla kädellä. Myös kuntatasolla voi haitata autoilua suuresti. Lisäksi haluan näkyvän protestin hallituspuolueita vastaan.

Kokoomus on autojen puolue, persut vaan sössöttää mamuista, eikä maamuilla ole autoja. Auto äänestäisi kokoomusta.

Vierailija
31/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen venäläinen, vaikka ei ole punaista päällä, olen kommunisti, mutta näyttelen vaan. Oikeasti olen ihminen, joka kävelee ja puhuu puhelimeen."

Matti Nykänen

Vierailija
32/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset hallituspuolueet on ihan no-no vaikka yhtä näistä viimeksi äänestinkin. Nyt en tiedä vielä varmaksi ketä äänestän, mutta myöskään yksikään kokoomuslainen ei ääntäni saa. Se arvomaailma on liian kaukana omastani.

Taidan myös äänestää tällä kertaa miestä vaikka tähän asti olen aina äänestänyt ikäistäni naista. Paitsi siis tietysti presidentinvaaleissa.

M40+

Vierailija
33/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiisi perustaa oman puolueen vaikka joku ns kryptisten ajatusten puoolue. Puolueen idea olisi luoda systeemi jossa kaikkea ei pysty sanomaan ääneen niiin luoda järjestelemä mikä selkeyttää ja järkevöittäää asioita ilman väkivaltaista ajattelua vaaan ihan asiallisesti.

Vierailija
34/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on autojen puolue, persut vaan sössöttää mamuista, eikä maamuilla ole autoja. Auto äänestäisi kokoomusta.

Kokoomus haluaa nostaa ajoneuvoveroa eli ei todellakaan ole autoilijoiden puolue. Kohta saa maksaa 500e/v auton omistamisesta jos Kokoomus saa päättää.

Kokoomus puolustaa vain rikkaita uusien hybridien omistajia, haluavat laskea bensaveroa mutta nostaa ajoneuvoveroa. Rikkaat hyötyy, keskituloiset ja köyhät kärsii.

Vierailija
35/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP koska minä sijaitsen puoluekoordinaatistolla paikalla (-10,10) muttei siellä ketään oo [paikalla (10,-10) sijaitseva KOK on minulle se suuri saatana] siispä kun uskon persujen jytkytykseen niin toivon vahvojen persujen ja demareiden kiskovan politiikkaa juuri tota haluamaani pistettä kohti .

Vierailija
36/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tiedä ihan varmaksi. Onneksi hallitus antoi ystävällisesti pari kuukautta lisäaikaa uuden ehdokkaan löytämiseen, koska viimeksi äänestämäni on poissa laskuista edustamansa puolueen takia. Samoin on 4 muutakin puoluetta.

Vierailija
37/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä yhtään mitään niin kauan kuin ollaan muita vastaan. Tämä systeemi on ihan tuhoon tuomittu. Asioita pitäisi hoitaa jollain muulla tavalla kuin kilpailemalla ihmisiä vastaan. Jos olisi ihmisyyden puolue, niin sitä äänestäisin.

Vierailija
38/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja tällä kertaa.

Ei voi enää mennä tämän huonommaksi, joten laitetaan ne vaihteeksi yritämään.

Vierailija
39/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mielipuolet tukevat liikkeettä, jonka politiikka ajaa muutkin työttömyyden partaalle ja vararikkoon.

sekoomuksen puudelipuolue perskarvat valehtelee ja

haluaa maksaa kreikka-italiatukia!

Vierailija
40/111 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa milloin vaalikoneet käytössä?  Kaikki lupaavat jopa mahdottomia asioita.