Miksi blondiksi kutsuminen on luvallista?
Nykyään kaikki kutsumanimet tuntuvat olevan loukkaavia, mutta blondiksi kutsuminen edelleen sallittua. Miksi ihmeessä kutsut vaaleaa naista blondiksi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Blondiksi saa kutsua siksi, että se on se väri, jonka kaikki haluaisivat itselleen. Niin miehet kuin naiset. Blondit ovat kauneimpia, siksi heitä ei haittaa kun heitä sanotaan blondeiksi.
Jaa, olen vaalea, mutta minusta tummahiuksiset ovat usein paremman näköisiä.
Se on ok, jos sillä pyritään kuvailemaan ulkonäköä, mutta ei ok, jos se on vaan piilotettu tapa haukkua toista yksinkertaiseksi.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondiksi saa kutsua siksi, että se on se väri, jonka kaikki haluaisivat itselleen. Niin miehet kuin naiset. Blondit ovat kauneimpia, siksi heitä ei haittaa kun heitä sanotaan blondeiksi.
Silti monet tummat eivät pidä siitä, että heitä kutsuu tummiksi. Eli itse pitävät väriään rumana.
Vierailija kirjoitti:
Se on ok, jos sillä pyritään kuvailemaan ulkonäköä, mutta ei ok, jos se on vaan piilotettu tapa haukkua toista yksinkertaiseksi.
Saako sirkuspellejäkään sanoa pelleiksi?
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Olen blondi, mutta ei siksi kutsuminen minua haittaa. Se stereotypia ei ollenkaan istu minuun.
Mutta entä jos sillä viitataan nimenomaan älykkyyteen? Sehän on sama kuin haukuttaisiin suoraan tyhmäksi.
Älykkäimmät ihmiset ovat blondeja. Keskimäärin esim. suomalaiset ovat hyvin älykkäitä, ja skandeissa myös kantaväestö on paljon keskimääräistä älykkäämpää ja mitä vaaleimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut hänen ammatistaan niin toki, mutta jos vapaa-ajalla haukut häntä pelleksi viitaten muihin ominaisuuksiin niin ei se tietenkään ole ok. Miksi kenenkään solvaaminen olisi hyväksyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhut hänen ammatistaan niin toki, mutta jos vapaa-ajalla haukut häntä pelleksi viitaten muihin ominaisuuksiin niin ei se tietenkään ole ok. Miksi kenenkään solvaaminen olisi hyväksyttyä?
Pitää muistaa että Pelle on myös miehen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti monet tummat eivät pidä siitä, että heitä kutsuu tummiksi. Eli itse pitävät väriään rumana.
Sama pätee kehopositiivisiin ja kaikkiin muihinkin, jotka loukkaantuvat kun heitä sanoo siksi mitä he ovat. Jos itse olet itseesi tyytyväinen, et loukkaannu blondittelusta, tytöttelystä etkä myöskään kehopositiivisten harrastamasta anorektikkonimittelystä (koska et ole anorektikko, vaan hyvännäköinen normaalipainoinen).
Mitä kummallista tuossa blondi sanassa muka on?
Sehän tarkoittaa vaalehiuksista ihmistä.
Samoin ruskeaverikköjä kutsutaan bruneteiksi.
Ja punatukkaisia punapäiksi.
Ovat vakiintuneita nimityksiä.
Kokonaan eri asia on se, että joku ruvennut keksimään vitsejä juuri blondeista yms. Samalla tavalla vitsejä on insinööreistä ja muistakin.
Taas joku typerys tehnyt aloituksen, semmonen joka ei tiedä eikä ymmärrä elämästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Setämies sallittua ja suotavaa, koska kohdistuu miehiin.
Boomer ok koska kohdistuu yli 50v ( tai mikä nyt virallinen ikä onkaan)
Boomer on ainoastaan ok jos on noin 57-75 vuotias jenkki.
Se ei muutu vaikka suomiteinit kuinka apinoivat ulkomaiden vamma jankkauksia(joissa tarkoitus yleensä vain pilkata vanhempia ja viisaampia)
Minä kutsun vaaleatukkaisia miehiäkin blondeiksi. Miksi se olisi loukkaavaa?
Hyvä kysymys. Tänä aikana, kun eskimo, geisha ym. sanat ovat loukkaavia, niin tuntuu oudolta että blondiksi saa kutsua. Tulee aina mieleen vähän sellainen yksinkertainen olemus.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten taas oman päänsisäinen ongelma, se ei muuta sitä faktaa että on tumma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummallista tuossa blondi sanassa muka on?
Sehän tarkoittaa vaalehiuksista ihmistä.
Samoin ruskeaverikköjä kutsutaan bruneteiksi.
Ja punatukkaisia punapäiksi.
Ovat vakiintuneita nimityksiä.
Kokonaan eri asia on se, että joku ruvennut keksimään vitsejä juuri blondeista yms. Samalla tavalla vitsejä on insinööreistä ja muistakin.
Taas joku typerys tehnyt aloituksen, semmonen joka ei tiedä eikä ymmärrä elämästä mitään.
Ei ole myöskään asiallista kutsua ketään typerykseksi.
Voisit muuten jo opetella eroon noista turhista riviväleistä. Antaa sinusta aika blondin vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsun vaaleatukkaisia miehiäkin blondeiksi. Miksi se olisi loukkaavaa?
Ei se olekaan, jos tarkoituksesi on vain kuvailla hänen hiustensa väriä.
Minusta se on vanha sovinistinen tapa joka on jostain syystä jäänyt elämään. En ole kuullut koskaan nuoren kutsuvan kerään blondiksi. Pelkästään setämiesten.
Minulla tulee mieleen kaunis nainen, jos joku kuvailee naista blondiksi. Ei mitään negatiivista.
Tuntuu se kyllä vähän pahalta, kun aina oletetaan etten tajua, koska olen blondi ja värjätty sellainen. Vaikka vitsillä heitetään, mutta silti rasittavaa.
Minusta tuota käytetään yleensä kun nainen on upea. Vanhempi ikäluokka käyttää. Luulen että sana tulee kuolemaan sukupuuttoon.
Yleistäminen on tosi blondimaista. ;)