Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-keskus ei vastaa, mitä nyt?

Vierailija
19.03.2021 |

Lähetin yhteydenottopyynnön Te-keskukseen 11.3. ja automaattivastaus lupasi, että ottavat yhteyttä asiaani koskien viimeistään 18.3.. Ei ole yhteyttä otettu. Olen kytännyt puhelinta. Laitoin lisävolyymiakin, että varmasti kuulen.. ei, ei yhtäkään perheen ulkopuolista soittoa.

Mitä mä nyt teen? Miten mä saan heihin yhteyden kuin kirjoittamalla viestin uudestaan ja sitten se automaatti taas lupaa yhteydenottoa viiden arkipäivän kuluessa.

Asiani koskee palkkatukipaikkaa, joka mulla olisi hyppysisssä, mutta tarvitsen vielä Te-keskuksesta tietoa, että kuinka moneen prossaan mulla on korvaus. Kun lokakuussa on merkintä 40%. Onko se nyt suurempi yms. yms.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta joka kerta kun työkkäri ei soita tai vastaa niin työntekijöille pitäisi antaa sanktio-aivan kuten työttömille tulee.

Vierailija
2/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sun ongelmana se, että TE-keskukset lakkautettiin yli 10 vuotta sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia aktiivimalli on hyvä keksintö, että ottavat vähän useammin yhteyttä kuin kerran kymmenessä vuodessa

Vierailija
4/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla muka ole suunnitelmassa kirjoitettu, että xx alkaen 40 % ja yy alkaen max 12 kk ajan 50 %?

Lisäksi TE-palveluiden sivuilta voit katsoa, että

Työttömyys on kestänyt vähintään vuoden (12 kk 14 kk:n aikana) => palkkatuki on enintään 40 % palkkauskustannuksista, palkkatuettu jakso on enintään 12 kuukautta

Työttömyys on kestänyt vähintään 2 vuotta (24 kk 28 kk:n aikana) =>  palkkatuki on enintään 50 % palkkauskustannuksista, palkkatuettu jakso on enintään 12 kuukautta

Onko sun työttömyys nyt kestänyt vähintään 2 vuotta?

Vierailija
5/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta joka kerta kun työkkäri ei soita tai vastaa niin työntekijöille pitäisi antaa sanktio-aivan kuten työttömille tulee.

Niinpä. :) Jos rohkenisin minuutin myöhästyä tai en ehdi vastata puhelimeen... Te- keskus soittaa kahdesti, joo kerran tosiaan soitti viiden minuutin välein. Olin suihkuissa. Pitäisi kuulemma malttaa suihkutteluiden kanssa, niin mutta mulla on elämää... esim työpaikka haastattelu. Ei mennyt selitys läpi, tuli karenssia.

Vierailija
6/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan varmistanut, että olet TE-toimiston asiakas etkä kuntakokeilussa?

Vierailija
7/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa voi olla. Mikä hitto sen nimi nykyään on? :D

Työkkäristä mä yleensä puhun, mutta nehän on vissiin ysäri juttuja.

Vierailija
8/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on se toinen juttu. En ole mitään viestiä sieltä saanut. Ja tuohon samaan vanhaan paikkaan lähetin kyselyni myös tuota asiaa koskien.

Muuttaakohan se paljonkin tätä mun tilannetta?

Vierailija
9/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. :) Jos rohkenisin minuutin myöhästyä tai en ehdi vastata puhelimeen... Te- keskus soittaa kahdesti, joo kerran tosiaan soitti viiden minuutin välein. Olin suihkuissa. Pitäisi kuulemma malttaa suihkutteluiden kanssa, niin mutta mulla on elämää... esim työpaikka haastattelu. Ei mennyt selitys läpi, tuli karenssia.

Oikeastiko? Todellisuudessa sait tekstarin, jossa kerrottiin, että soittavat seuraavana päivänä uudestaan. Jos et sittenkään vastaa, saat kutsun työkkäriin(kyllä, jopa korona-aikana) ja jos et saavu paikalle, saat selvityspyynnön ja kun vastauksesi on, että olen aina suihkussa, niin napsahtaa karenssi.

Vierailija
10/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on se toinen juttu. En ole mitään viestiä sieltä saanut. Ja tuohon samaan vanhaan paikkaan lähetin kyselyni myös tuota asiaa koskien.

Ihan ensin: mikä Oma asioinnissa on ilmoitettu yhteystahoksi? Ne yhteydenotot menee joka tapauksessa sinne, minne pitääkin, sillä ei ole merkitystä, oletko kunnan vai TE-toimiston asiakas, mutta juuri nyt töitä on liikaa (asiakkaat soittelevat asioista, joista voisi lukea Oma asioinnistakin) eikä takaisinsoittoja ehditä tekemään.

Vierailija
11/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla muka ole suunnitelmassa kirjoitettu, että xx alkaen 40 % ja yy alkaen max 12 kk ajan 50 %?

Lisäksi TE-palveluiden sivuilta voit katsoa, että

Työttömyys on kestänyt vähintään vuoden (12 kk 14 kk:n aikana) => palkkatuki on enintään 40 % palkkauskustannuksista, palkkatuettu jakso on enintään 12 kuukautta

Työttömyys on kestänyt vähintään 2 vuotta (24 kk 28 kk:n aikana) =>  palkkatuki on enintään 50 % palkkauskustannuksista, palkkatuettu jakso on enintään 12 kuukautta

Onko sun työttömyys nyt kestänyt vähintään 2 vuotta?

Kiitos. <3

suunnitelmassa luki, "palkkatukea tuetaan 1.10. 40 % saakka."

Olen ollut nyt työtön kaksi vuotta.

Vierailija
12/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut 2 vuotta työttömänä? Silloin tuo % on suurempi.

Vierailija
13/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita valtakunnalliseen puhelinpalveluun, laittavat sieltä tietoa eteenpäin.

Vierailija
14/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin: mikä Oma asioinnissa on ilmoitettu yhteystahoksi? Ne yhteydenotot menee joka tapauksessa sinne, minne pitääkin, sillä ei ole merkitystä, oletko kunnan vai TE-toimiston asiakas, mutta juuri nyt töitä on liikaa (asiakkaat soittelevat asioista, joista voisi lukea Oma asioinnistakin) eikä takaisinsoittoja ehditä tekemään.

Oma asioinnin kautta laitoin viestin. Eihän siellä mitään muuta puhelinnumeroa ole kuin joku ympäripyöreä, josta saa lähinnä apua sivujen täyttöön.

Kuitenkin tarvitsen heidän suostumuksensa asiaan, eikä mun suunnitelmaa ole sitten lokakuun päivitetty. Tuo jonkun laittama taulukko auttoi nyt jonkin verran ja kuitenkin tarviin mun henk-koht- käsittelijän luvan sille työpaikalle. - sieltä annettiin tämmöiset ohjeet.

Olo olisi varmempi, jos pääsen hänen kanssaan juttusille. Ehkä ensi viikolla, mutta sitten on jo kiire.

Vierailija
15/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? Todellisuudessa sait tekstarin, jossa kerrottiin, että soittavat seuraavana päivänä uudestaan. Jos et sittenkään vastaa, saat kutsun työkkäriin(kyllä, jopa korona-aikana) ja jos et saavu paikalle, saat selvityspyynnön ja kun vastauksesi on, että olen aina suihkussa, niin napsahtaa karenssi.

Kahteen vuoteen en ole tekstarin tekstaria saanut, enkä kutsua työkkäriin. Edes sitä ensimmäistä käyntiä. Kaikki on hoidettu koneella ja toisinaan se mimmi soittelee ja kyselee tilanteesta. Kertoo, että hän päivittää oma asiointiin.

Ei ole ilmoittanut etukäteen edes päivää, kun soittaa. Tästäkin kerran painittiin täällä. Mun pitäisi olla koko ajan valveutunut kansalainen ja olla tarkkana, milloin hän soittaa.

Tuon kerroin myös selvityksessä ja ne soittoajat. Karenssia 7 vrk, mutta toi mimmihän itse senkin päätöksen oli allekirjoittanut.

Vierailija
16/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita valtakunnalliseen puhelinpalveluun, laittavat sieltä tietoa eteenpäin.

Jep!

Vierailija
17/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut 2 vuotta työttömänä? Silloin tuo % on suurempi.

Jaa, mää oon ollu työttömänä yli 3v eikä oo mitään prossaa missään näkyvissä.

Vierailija
18/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä uskoa edellistä kirjoittajaa, sillä minäkään en ole saanut tekstaria, että seuraavana päivänä soittaisivat uudestaan. t lahtelainen

Vierailija
19/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol en usko että karenssia tulee tuollaisesta.

Vierailija
20/21 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakokeilu ja korona. Siksi eivät ehdi.

Jätä uusi yhteydenottopyyntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan