Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsit eroon jalkapohjan syylästä?

Vierailija
19.03.2021 |

Onko syylend ainut tehokas lääke? Kokemuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsilakalla

Vierailija
22/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko tuota teepuuölyä eteerisedä öljynä suoraan iholleko. Ei sekoiteta mihinkään perusvoiteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin kesän ilman kenkiä (paitsi asvaltoiduilla teillä), syylä oli kadonnut syksyllä.

En suosittele ilman kenkiä kävelemään edes nurmikoilla jos jalkapohjaan tulee piikkejä tai haavoja niin aika tuskaisaa käveleminen eikä niitä piikkejä saa itse pois suurennuslasin kanssa niin kuin sormista kun puutarha hommissa olen piikkejä saanut sormiin tai laudoista. Jalkapohja ongelmista pitää mennä terveyskeskukseen. Ei se syylä tuulettamalla ja kulumalla lähde ja siihen on joku muu syy sitten jos on häipynyt. Joku terävä pieni kivikin voi rikkoa jalkapohjan yhtä kipeäksi kuin hiertymästä aiheutuva. Minä en kävele paljain jaloin missään enkä leikkaamallani nurmikollani vaikka kuinka hienolta se näyttäisi. 

Vierailija
24/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ilmastointiteippiä syylän ympärille. Kiedo tiivisti ja jatka ainakin viikko, pari. Vaihda uuteen aina suihkun tai kastumisen jälkeen. Syylend on toinen vaihtoehto.

Itsekin pääsin syylästä vihdoin, vuosien jälkeen eroon ilmastointiteipillä. Kesti tosin jotain pari kk, että syylä lähti.

Minkä kokoisia teillä on nuo syyät olleet jotka ilmastointiteipillä lähtevät? Itsellä on kantapäässä ihon tasalla noin puolisenttinen, eikä se ole hievahtanut apteekin tuotteilla minnekään. Tuntuisi aika hankalalta saada jesari pysymään kantapäässä.

Vierailija
25/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko tuota teepuuölyä eteerisedä öljynä suoraan iholleko. Ei sekoiteta mihinkään perusvoiteeseen?

Itse tiputin öljyä suoraan pullosta syylälle niin että se kastui kunnolla. En laimentanut öljyä vedellä taikka käyttänyt mitään voiteita lisänä, tms. Pelkkää öljyä vain suoraan syylään. Sukat laitoin yleensä jalkaan tämän toimenpiteen jälkeen, ei mitään muuta ihmeellistä.

Leikkasin myös välillä vähän syylän kuollutta ihoa irti kynsisaksilla (tämä ei sattunut, eikä vuotanut verta), mutta tätä ei kuulemma suositella...

- 6 & 18

Vierailija
26/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulilla.

Siivu valkosipulia apteekin ihoteipillä kunnolla kiinni aina yöksi syylän kohdalle, meni ehkä joku pari viikoa että hävisi. Useamman syylän hoitanut jaloista (ja yhden sormesta) näin kun mikään muu ei tuntunut toimivan, eikä ole tullut takaisin.

Vierailija
27/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen jalkapohjassa oli varmaan 3 vuotta. Ei lähtenyt apteekin tuotteilla.

Mentiin kirurgille, joka kauhoi syylää ihon sisältä ja sitten käsitteli kolon pohjan laserilla.

Vierailija
28/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten sitkeä vaiva. Hoidin 3 tai 4 kertaa Syylend-kuurilla. Ja yksi kuuri kesti useamman viikon. Neljäs tai kolmas hoitokuuri auttoi, mutta syylästä jäi arpi. Meni pari vuotta, kun pidin kuurien välissä taukoa. Olisin toki voinut kokeilla eri ainetta tai käydä lääkärissa. Nyt ajateltuna toimisin niin. Lisäksi viivyttelin hoidon aloittamista pari vuotta eli olisi pitänyt aloittaa Syylend heti. Varmaan siksi vaiva pitkittyi.

Vierailija
29/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ilmastointiteippiä syylän ympärille. Kiedo tiivisti ja jatka ainakin viikko, pari. Vaihda uuteen aina suihkun tai kastumisen jälkeen. Syylend on toinen vaihtoehto.

Itsekin pääsin syylästä vihdoin, vuosien jälkeen eroon ilmastointiteipillä. Kesti tosin jotain pari kk, että syylä lähti.

Minkä kokoisia teillä on nuo syyät olleet jotka ilmastointiteipillä lähtevät? Itsellä on kantapäässä ihon tasalla noin puolisenttinen, eikä se ole hievahtanut apteekin tuotteilla minnekään. Tuntuisi aika hankalalta saada jesari pysymään kantapäässä.

Suosittelisin tilaamaan ajan sairaanhoitajalle ja näyttämään sitä. Mitä sille voisi tehdä. Minä kävin kutisevat luomet poistatuttamassa selästä kun olin aikani niistä kärsinyt ja sanottiin että tule uudestaan vaan jos niitä lisää ilmaantuu. Kyllä kannatti eikä ole vielä tullut uusia. Jalkapohjista on hankala niitä alkaa itse poistamaan niin että mene terveyskeskukseen. Ja puoli senttinen on todella iso. Eikö mollukka se jo kävellessäkin jo luulisi tuntuvan. 

Vierailija
30/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo leikkautti pois.

Osoittautui melanoomaksi.

Sitten mestattiin osa jalkaterää.

Olisi henki mennyt muuten.

Vierailija
31/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kolme noin herneen kokoista, ehkä hiukan suurempaa. Kesti noin reilu pari viikkoa, kunnes olivat poissa.

Sivukommenttina tuosta teepuuöljystä. Sen teho perustuu sen antiseptiseen vaikutukseen, eli sama jos tiputat käsidesiä siihen. Eteerisiä öljyjä ei tule milloinkaan käyttää laimentamattomana.

Siinäpä linkki siitäkin:

https://www.hyvinvoinnin.fi/blogs/kauneus/teepuuoljy-luonnon-oma-antise…

Vierailija
32/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin tilaamaan ajan sairaanhoitajalle ja näyttämään sitä. Mitä sille voisi tehdä. Minä kävin kutisevat luomet poistatuttamassa selästä kun olin aikani niistä kärsinyt ja sanottiin että tule uudestaan vaan jos niitä lisää ilmaantuu. Kyllä kannatti eikä ole vielä tullut uusia. Jalkapohjista on hankala niitä alkaa itse poistamaan niin että mene terveyskeskukseen. Ja puoli senttinen on todella iso. Eikö mollukka se jo kävellessäkin jo luulisi tuntuvan. 

Ei ole mollukka, kun on ihon tasalla.

Vierailija
33/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen jalkapohjassa oli varmaan 3 vuotta. Ei lähtenyt apteekin tuotteilla.

Mentiin kirurgille, joka kauhoi syylää ihon sisältä ja sitten käsitteli kolon pohjan laserilla.

Kaikkein hankalimpia syylät ovat jalkapohjissa eikä lähde välttämättä millään apteekin tuotteilla tai teipeillä ja mullekkin tehtiin sairaalassa nuo operaatiot niin hävisi kerta heitolla. 

Vierailija
34/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä teippiä pitääkin kääriä runsaasti koko jalan/kantapään/muun alueen ympäri niin että varmasti pysyy. Pienet laastareiksi leikatut neliöt eivät kovin kauan jalkapohjassa pysy. Joskus jouduin teippaamaan varpaan ympäri, ja vaatihan se vähän totuttelua. Ongelma kuitenkin poistui.

Vierailija
35/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mollukka, kun on ihon tasalla.

Aiheutuuko siitä mitään vaivaa? Mulle on yhden syylän poistosta jäänyt sellainen ihme arpi mikä kerää arpikudosta eikä siitä ole mitään vaivaa mutta kasvattaa jotain ihosolukkoa mikä vaan pitää liottaa ajoittain ja raspilla hioa pois siitä kohdasta. Muista syylistä ei jäänyt mitään kun niitä useampia poltettiin sairaalassa pois joskus. Jalat ovat kaikkein tärkeimmät niin että kaikki pienemmätkin ongelmat kannattaa kyllä hoidatuttaa eikä jättää vaan hoitamatta. 

Vierailija
36/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkalla olen saanut hävitettyä,apteekin tuotteet kun eivät toivottua helpotusta antaneet.

Vierailija
37/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojillani on ollut syylät jalkapohjassa vuosikausia ja kaiken maailman litkuja ja tököttejä on koitettu, jesaria unohtamatta, mutta syylät vain on ja pysyy! 😵

Vierailija
38/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylät häviää kesällä, kun kulkee avojaloin ulkona. Jesari ja kynsilakka auttavat myöskin. Sylkäisy hiomakiveen ja puukko teräväväksi, kiveen jäänyt moska syylään ja laastari päälle. Jatketaan kunnes syylä häviää. Itse asiassa mikä tahansa kivipöly sylkeen tai veteen sekoitettuna hävittää syylän.

Tämä on totta!

Vierailija
39/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihkalla olen saanut hävitettyä,apteekin tuotteet kun eivät toivottua helpotusta antaneet.

Mitä pihkaa se on ollut? 

https://www.puuilo.fi/cooper-bio-haavasuoja-300g

Cooper BIO Haavasuoja on biohajoava suoja-aine leikkuuhaavojen ja kuorivaurioiden hoitoon lehtipuille ja -pensaille. Se suojaa haavaa ja jalostuskohtaa sekä edistää niiden tervehtymistä. Haavasuoja on valmistettu aineksista, joita puu itsekin tuottaa vaurioidensa parantamiseen.

Leikkaa puun tai pensaan haavakohta terveeseen puuainekseen asti ja tasoita reunat puukolla tai veitsellä. Levitä tasainen kerros käyttövalmista haavasuojaa sellaisenaan haavanreunojen yli pakkauksen käyttövalmista sivellinkorkkia käyttäen. Tee käsittely kuivalla säällä. Alin käyttölämpötila –10° C.

Lue aina käyttöohjeet tarkasti ennen tuotteen käyttöä ja noudata niitä.

Kuusen pihkaa on käytetty ihotautien lääkinnässä. Kuusenpihkavoide on saanut Lääkelaitokselta myyntiluvan.[3]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pihka

https://yle.fi/uutiset/3-11373690

Minulla on jänis tuhoihin tätä puiden haava pihkaa niin tepsisiköhän tämä? 

Hyvä vinkki että pihkalla on vaikutusta. Varmasti kannattaa kokeilla eikä siinä mitään menetä. 

Vierailija
40/79 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivukommenttina tuosta teepuuöljystä. Sen teho perustuu sen antiseptiseen vaikutukseen, eli sama jos tiputat käsidesiä siihen. Eteerisiä öljyjä ei tule milloinkaan käyttää laimentamattomana.

Siinäpä linkki siitäkin:

https://www.hyvinvoinnin.fi/blogs/kauneus/teepuuoljy-luonnon-oma-antise…

"laimennus on suotavaa"

huoh, ja tämäkin lähinnä kun kyseessä on _kasvojen_ ihon hoitaminen. ei kenenkään koipi mihinkään kuolioon mene parista tipasta teepuuöljyä. eikä todellakaan ole samanvertaista käsidesin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä