Sivistäkää amk yhteishausta
Minulla todistusvalintasivuston mukaan 89p todistusarvosanoillani. Onko minulla mahdollisuuksia päästä vain niihin kouluihin joissa todistuspisteraja alle 89p vai vaikuttaako pääsypisteisiini lisäksi jokin pääsykoe jolloin voisin hakea yli 100p paikkoihin?
Olen hakenut opiskelemaan viimeksi 10v sitten joten kaikki pääsykoehalutieto tervetullutta :D
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen itse myös pitkästä aikaa opiskelemaan. Olen kirjoittanut vanhanmallisen reaalin ja saanut siitä E:n. Vastasin useamman aineen kokeisiin. Meneekö arvosana sen oppiaineen mukaan minkä vastauksia eniten vai miten? Vai millä tavalla tuo sitten pisteytetään?
Vain ainereaalista saa pisteitä - ei siis vanhasta reaalista, jonka olet kirjoittanut. Sen arvo on 0p.
Voi ei! Enhän minä pääse yhtään mihinkään opiskelemaan näillä pisteillä jos menee hukkaan tuokin Eximia.
Mene AMK-valintakokeeseen, sen kautta voi päästä ihan hyvin opiskelemaan. Todistusvalinta ei ole ainoa mahdollisuus.
Jos uupuu 25p suorasta todistusvalinnasta tuleeko pääsykokeessa hakutilanne nollasta pisteestä alkaen ja sykittävä täysillä että koe hakijoiden parhaimmistoa vai riittääkö että jo olevat todistuspisteet + pääsykokeesta nuo puuttuvat pisteet?
Täällä puhellaan ainereaaleista ja vanhoista reaaleista, mitkä on nämä ainereaalit joista pisteitä saa?
Vierailija kirjoitti:
Jos uupuu 25p suorasta todistusvalinnasta tuleeko pääsykokeessa hakutilanne nollasta pisteestä alkaen ja sykittävä täysillä että koe hakijoiden parhaimmistoa vai riittääkö että jo olevat todistuspisteet + pääsykokeesta nuo puuttuvat pisteet?
Todistuksen perusteella osallistut todistusvalintaan ja pääsykokeella pääsykoevalintaan. Nuo pisteet eivät liity mitenkään toidiinsa! Eli suomeksi, jos sinulla on huippupaperit, voit päästä suoraan niillä kouluun eikä tarvita pääsykoetta. Jos taas on paskat paperit, osallistut pääsykokeeseen ja voit saada huippupisteet ja päästä opiskelemaan.
Voi vanhalla todistuksellakin päästä, jos siitä katsotaan vain parhaiten pisteitä tuottavat aineet, eikä jotain tiettyä reaaliainetta.
Voit myös käydä täydentämässä kirjoituksiasi. E tai L tulee aikuiselle reaalista tosi helposti, kun on jo hyvät opiskelutaidot, hyvät kirjoitustaidot ja elämänkokemusta, joka esim. katsomusaineen vastauksessa näkyy kyllä.
Voit myös osallistua pääsykokeeseen.