Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makia vs kärkkäinen

Vierailija
19.03.2021 |

Makia lopettaa yhteistyön Kärkkäisen kanssa.

"Viime aikoina Juha Kärkkäinen on arvostellut voimakkaasti koronarokotuksia. Hän on myös puolustanut perussuomalaisista erotettua kansanedustaja Ano Turtiaista."

Tämä kaikki tieto Kärkkäisestä tulikin itselleni ihan uutena asiana. Muistutti hyvin miten tärkeää on Suomalaistenkin yhtiöiden kohdalla kohdistaa ostoksensa sellaisiin paikkoihin joiden arvot eivät ole näin suuressa ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Tästä inspiroituneena, ja Makiaa tukeakseni taidankin tehdä jonkin verkko-ostoksen heiltä heti tänään.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauppaa huonoksi tee jos joku on eri mieltä kuin sen omistaja. Sananvapaus lienee Suomessa vielä voimassa.

Vierailija
22/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastakaan en ole ostanut mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makia ei nyt hallitse oikein ulostulojaan.

Vaatteet on kivoja, mutta en oo sen jälkeen ostanut, kun hoitivat niin huonosti plagiointikohun. Nyt maalittavat toista firmaa. Asenne.

Vierailija
24/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn edelleen Kärkkäisellä, koska on hyvä kauppa, vaikka en ole samaa mieltä perustajan kanssa.

Lisäksi Kärkkäinen työllistää monia ihmisiä täällä Lahdessa. Sekopää tuo Juha, mutta kauppana Kärkkäinen on loistava.

Vierailija
25/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäinen on mun luottokauppa, aina oon ollut tyytyväinen palveluun, tuotteisiin, hintaan ja nopeaan toimitukseen. Makian rumista ja ylihintaisista rytkyistä en välitä, pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
26/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pari Makian paittaa ja ne ovat olleet ihan ok, sopivan neutraaleja ja monikäyttöisiä peruspaitoja. En ole ihan varma haluanko enää jatkossa käyttää niitä, en halua kantaa ylläni poliittisia symboleja ja leimautua jonkinlaiseksi hyvesignaloijaksi joka tuomitsee eri tavoin ajattelevat.

Ehkä vastaavasti löytyy joukko ihmisiä jotka nimenomaan tämän seurauksena haluavat ostaa Makiaa? Kenties Makian johtajat ovat tehneet tästä kannattavuuslaskelman?

Olennaisin kysymys on kuitenkin: haluammeko elää maailmassa jossa kaikki politisoidaan? En minä ainakaan.

Vierailija
27/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn edelleen Kärkkäisellä, koska on hyvä kauppa, vaikka en ole samaa mieltä perustajan kanssa.

Lisäksi Kärkkäinen työllistää monia ihmisiä täällä Lahdessa. Sekopää tuo Juha, mutta kauppana Kärkkäinen on loistava.

Ei taida olla sulla tuttuja työtekijöinä? En ole kuullut kenenkään puhuvan hyvää siitä työpaikkana. T.lahtelainen

Vierailija
28/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut pari Makian paittaa ja ne ovat olleet ihan ok, sopivan neutraaleja ja monikäyttöisiä peruspaitoja. En ole ihan varma haluanko enää jatkossa käyttää niitä, en halua kantaa ylläni poliittisia symboleja ja leimautua jonkinlaiseksi hyvesignaloijaksi joka tuomitsee eri tavoin ajattelevat.

Ehkä vastaavasti löytyy joukko ihmisiä jotka nimenomaan tämän seurauksena haluavat ostaa Makiaa? Kenties Makian johtajat ovat tehneet tästä kannattavuuslaskelman?

Olennaisin kysymys on kuitenkin: haluammeko elää maailmassa jossa kaikki politisoidaan? En minä ainakaan.

Niin, miksi esim. Kärkkäinen itse politisoi? Miksi haluaa toitottaa omaa asiaansa omassa mediassa? Miksei vain mainosta ja myy tavaroita?

Vierailija
29/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kauppaa huonoksi tee jos joku on eri mieltä kuin sen omistaja. Sananvapaus lienee Suomessa vielä voimassa.

fasismi kiellettiin italiassa heti toisen maailmansodan jälkeen myös isossa britanniassa British Union of Fascists 1940. näköjään joudumme iso-isien tapaan taas rintamalle samoista syistä vai voitaisiinko demokraattinen suomi laittaa vihdoinkin naulan arkkuun tälle veriselle aatteelle? 

Vierailija
30/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi esim. Kärkkäinen itse politisoi? Miksi haluaa toitottaa omaa asiaansa omassa mediassa? Miksei vain mainosta ja myy tavaroita?

viha on niin kova tunne ettei sitä pystytä piilottaa. halu rahoittaa uusi h#l#kausti aina löytyy muutama sekopää joka siihen rahansa lykkää sitten on niitä jotka eivät ymmärrä mistä on edes kyse. historian tunnit lintsattiin peruskoulussa.

Vierailija
31/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei haittaa antaa rahaa sekopäälle? hän on jopa ilmaissut mitä rahalla haluaisi tehdä.

Vierailija
32/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kärkkäinen ollut boikotissa jo vuosia. Niin se vaan historia unohtuu kun vaan saa tarpeetonta tavaraa halvalla. Hävettää teidän puolesta jotka mahdollistatte natsin bisnekset ja kaikenlaisen paskatoiminnan.

Olisitte varmaan hitleriltäkin ostaneet sen trampoliinin.

Vierailija
33/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tilaa enää makialta

Vierailija
34/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäinen on antisemitisti ja anti-lgbti ja anti-ehkäisy ja ties mitä kaikkea antia. 

Vierailija
35/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua asiakkaana kiinnostaa myös aina, millainen kauppa on työntekijän kannalta, miten arvostaa työntekijöitään. Jos kuulen jotain huonoa, niin en mielelläni tue.

Vierailija
36/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makia meni boikottiin. Ärsyttää nämä ylemmyydentuntoiset besserwisserit, jotka haluavat määritellä sen, miten koko muun maailman pitää ajatella. Maalittamiskulttuuri on alhaista.

Kärkkäiselle pointsit. 

Joo, tottakai Makia voi päättää kenelle tuotteitaan myy mutta ei normisti liike-elämässä sillä elämöidä että emme myy niille ja noille. Jotkut hakee brändilleen näkyvyyttä juuri tuolla tavalla kuin Makia tekee, taitaa business Makialla olla vaikeuksissa.

Vierailija
37/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole muutoinkaan käynyt tussa räkäporukan kaupassa,

Opettele kirjoittamaan!

Vierailija
38/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi oikoa vastuuttomia mielipiteitään eli Makian "pojat" vaativat mahdottomia. Mielipide on mielipide, arvostan sitä, että kauppias ei pyllistä joka suuntaan ollessaan aina tavarantoimittajien kanssa samaa mieltä. Jos plagioinnista kiinnijääneet vaativat muilta mielipiteen oikomista, niin voisiko asiakas vaatia heiltä laittomuuksien lopettamista? Pahempi rikos kopiointi on kuin väärä ajatus.

Vierailija
39/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain, että oikeiston ja vasemmiston palvelut segregoituvat. Tämä toimi ihan hyvin silloin ensimmäisen tasavallan aikaan.

Vierailija
40/59 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Makia joutunut maalittamisen kohteeksi ja eivät enää uskalla myydä Kärkkäiselle?