Siskojen soittelu ja viestittely vaikken halua olla tekemisissä, olenko kamala ihminen?
Taustaksi, että elämme aivan totaalisen erilaista elämää: itse lähdin päihde- ja moniongelmaisesta lapsuudenkodistani 18-vuotiaana, muutin kauas ja opiskelin itselleni hyvän ammatin ja rakensin elämäni tarkoituksella aivan toisenlaiseksi kuin tuo lapsuudenkotini oli.
Yritin aikanaan auttaa siskojani kannustamalla heitä samaan, mutta he ovat jotenkin ihan eri maata ja ovat valinneet "elämämkoulun" ja elämäntavan jossa mv-lehti ja muut hörhösanomat määrittävät heidän maailmankuvaansa ja joka kaikin tavoin pitää sisällään sen kaltaisia elementtejä joista en halua siivuakaan omaan elämääni.
Olen yrittänyt himmata välejämme kokonaan ja sanonutkin suoraan mistä syistä. Silti he soittelevat ja kun en vastaa, saavat jotenkin syyllisen fiiliksen minulle aikaan kun "en omia siskojani halua nähdä ja kuulla". Heidän "ryhdistäytymisensäkin" on niin kaukana siitä miten sen itse koen, että en näe meillä minkäänlaista yhteistä liimapintaa. En halua heitä ja sitä kaikkea epämääräistä kuraa elämääni, kärsin siitä ihan tarpeeksi elämäni ekat 18 vuotta. Olen äärimmäisen ahdistunut aina monta päivää noiden puhelujen ja viestien jälkeen.
Olenko ihan kamala ihminen katkoessani välit lopullisesti, vaikkei he minulle ole mitään ilkeää koskaan sanoneet? Mitä ajattelet tällaisesta ulkopuolisena?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jos he eivät kerta ole mitään pahaa tehneet niin en ymmärrä pointtia. Huono lapsuus johtui vanhemmistasi vai?
Minkä vuoksi mollaat heidän "ryhdistäytymistä"? Ei kai ole olemassa vain yhtä ja oikeaa tapaa elää.
Joo, tätä mäkään en ymmärrä. Ei ole mitään muuta syytä, kun siskot elävät erilaista elämää, niinkö? So what! En laittais tuon takia välejä poikki.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa etäisyyttä, totuus on se, että osalla ihmisiä se elämäntapa on niin erilainen mitä itsellä, on turha velvollisuudesta tmv. roikkua siinä mukana.
Ja kyse voi olla monesta eri asiasta, esim. fanaattisesta uskonnollisuudesta tm. ei välttämättä edes tuollaisesta "pikkurikollisuudesta".
Minullakin on entisiä tuttuja, joiden elämä vaan meni eri suuntaan. Kyse ei ole ylimielisyydestä vaan siitä mitä itse haluaa omalta elämältä. Minusta on normaalimpaa viettää ns. tavallista elämää (käydä töissä jne.) piireissä jossa suurin osa ihmisistä on samanlaisia. Miksi hakeutuisin piireihin joissa päihteet liikkuvat, on väkivaltaa, ihmiset puhuvat "vi--u sitä ja v--tu tätä" tyylillä, ja rehellisesti sanottuna "sivistys" pitkälti puuttuu tai on vajavainen monella.
Jotenkin se huono-osaisuus/näköalattomuus tekee pahaa, ja jos AP vielä tilanteessa että on päässyt itse pois "huonoista oloista" riippumatta, niin en taakseni katsoisi. Jonkilaisen yhteydenpidon ymmärrän, mutta lähinnä "joulukortin" tasolla, en sellaista että ihmiset enää kuuluisivat elämään.
Joissain piireissä voi jopa olla vaaraksi liian läheiset suhteet, oma elämä voi mennä pilalle jos joku alkaa periä saamattomia velkoja sukulaiselta tai sukulainen piilottelee epämääräisiä tavaroita toisen nuerkkiin jne. pahimmillaan oma elämä hajoaa.
Tämän haluan vielä sittenkin nostaa, juuri näin. Kiitos, kuka ikinä tämän kirjoititkaan.
AP
Katkaise välit kokonaan. Jo "pelkästään" rasismi olisi ainakin minulle syy katkaista välit täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka kehottavat jatkamaan vahingoittavaa ihmissuhdetta. Olkoon sitten parisuhde, ystävyyssuhde tai tässä tapauksessa sukulaiset.
Tämä. Syy ei voi olla mikään muu kuin se, että tällaiseen kannustavat ovat itse niitä väärintekijöitä/hankaluuksien aiheuttajia. Kukaan fiksu ihminen ei kannusta toista minkäänlaiseen ihmissuhteeseen josta koituu huonoa oloa.
Ei se huono olo ihmissuhteessa välttämättä johdu aina siitä toisesta. Tässäkin siskot eivät sinänsä tee mitään väärää/pahaa ap:lle. Ap ei vaan kestä, että he elävät erilaista elämää
Vierailija kirjoitti:
No niin, tämä keskustelu sai sellaisen käänteen, että lopetan tällä erää tähän. Jokainen saa kannattaa haluamaansa puoluetta, hyväksyn kyllä myös asiallisen maahanmuuttokritiikin.
Ongelma ei ole mielipiteet vaan se tapa jolla niitä esitetään ja yleisesti koko käsitys sivistyneestä käytöksestä, elämästä ja arvoista.
Kiittäen ja kumartaen,
AP
Tosiasiassa siskosi ottavat sinuun yhteyttä todennäköisesti säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Katkaise välit kokonaan. Jo "pelkästään" rasismi olisi ainakin minulle syy katkaista välit täysin.
Määrittele rasismi.
Ei tossa muuta kuin uusi salainen puhelinnumero, loppuu soitot. Siis jos ei puhe tosiaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä pääse eroon menneisyydestäsi ja vaikutat ylimieliseltä. Mutta tee ihan mitä haluat. Ole tyly niin kyllä ne loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan.
Ikävää jos vaikutan ylimieliseltä. Sitä en omasta mielestäni ole, mutta kiinnostavaa saada näkökulmaa ulkoapäin. Itse koen vain olevani väsynyt ja ahdistunut, jonkinverran lapsuudenkodistani traumatisoitunutkin. Olen aktiivisesti halunnut jättää sen maailman taakseni ja tosiaan aikanaan kannustin siihen siskojanikin. Mutta koska he ovat valinneet jatkaa itse tuota elämäntapaa ettei käydä kouluja eikä arvosteta asiantuntijuutta vaan jaetaan netissä mv-lehden ja muiden vastaavien huuhaajulkaisuja ja ihannoidaan väkivaltaa jne. ja harrastetaan kaikkea epämääräistä - katson että minun on todellakin oman hyvinvointini vuoksi parempi olla heistä mahdollisimman etäällä. Ehkäpä tosiaan vaihdan numeronikin.
AP
Mitäs uutisia itse sitten jakelet? Yleisradiota?
Joo, tuo pisti mullakin silmään, et mv on näköjään suuressa roolissa ap:n paheksunnan kohteena. Todella outoa, et joku triggeröityy tuosta höpöhöpö -julkaisusta noin paljon. Tulee vaan mieleen, et ehkäpä kyse on häpeästä enemmän. Ei kehtaa olla julkisesti sisko tuollaiselle "r o skaväelle"
Ymmärrän sinua ap täysin. Pistä välit poikki vaan, ei ole sinun tehtävä kannatella aikuisia ihmisiä loputtomiin asti, olivat he sukua taikka eivät.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tämä keskustelu sai sellaisen käänteen, että lopetan tällä erää tähän. Jokainen saa kannattaa haluamaansa puoluetta, hyväksyn kyllä myös asiallisen maahanmuuttokritiikin.
Ongelma ei ole mielipiteet vaan se tapa jolla niitä esitetään ja yleisesti koko käsitys sivistyneestä käytöksestä, elämästä ja arvoista.
Kiittäen ja kumartaen,
AP
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittäen ja kumartaen,
AP
Tosiasiassa siskosi ottavat sinuun yhteyttä todennäköisesti säälistä.
Mä luulen, että ottavat aloittajaan yhteyttä siinä toivossa, että saisivat pummattua valheellisilla nyyhkytarinoilla rahaa kaljaan ym. päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa etäisyyttä, totuus on se, että osalla ihmisiä se elämäntapa on niin erilainen mitä itsellä, on turha velvollisuudesta tmv. roikkua siinä mukana.
Ja kyse voi olla monesta eri asiasta, esim. fanaattisesta uskonnollisuudesta tm. ei välttämättä edes tuollaisesta "pikkurikollisuudesta".
Minullakin on entisiä tuttuja, joiden elämä vaan meni eri suuntaan. Kyse ei ole ylimielisyydestä vaan siitä mitä itse haluaa omalta elämältä. Minusta on normaalimpaa viettää ns. tavallista elämää (käydä töissä jne.) piireissä jossa suurin osa ihmisistä on samanlaisia. Miksi hakeutuisin piireihin joissa päihteet liikkuvat, on väkivaltaa, ihmiset puhuvat "vi--u sitä ja v--tu tätä" tyylillä, ja rehellisesti sanottuna "sivistys" pitkälti puuttuu tai on vajavainen monella.
Jotenkin se huono-osaisuus/näköalattomuus tekee pahaa, ja jos AP vielä tilanteessa että on päässyt itse pois "huonoista oloista" riippumatta, niin en taakseni katsoisi. Jonkilaisen yhteydenpidon ymmärrän, mutta lähinnä "joulukortin" tasolla, en sellaista että ihmiset enää kuuluisivat elämään.
Joissain piireissä voi jopa olla vaaraksi liian läheiset suhteet, oma elämä voi mennä pilalle jos joku alkaa periä saamattomia velkoja sukulaiselta tai sukulainen piilottelee epämääräisiä tavaroita toisen nuerkkiin jne. pahimmillaan oma elämä hajoaa.
Aivan ennen kaikkea juuri tämä on se syy miksi noista piireistä kannattaa pysyä niin kaukana kuin mahdollista. Sukulaisia tai ei.
Eikö riitä jos ap sanoo siskoilleen, ettei halua keskustella politiikasta näiden kanssa? Tuntuu siltä ettei ap ole vielä riittävästi päässyt yli lapsuuden ongelmista, jos siskot ovat edelleen ongelma. Olisi ihan asiallista tavata vaikka kahvilassa pari kertaa vuodessa ja vaihtaa kuulumiset, oli poliittinen suuntaus mikä tahansa. Kenties siskot voisivat auttaa joskus ap:tä pääsemään yli lapsuuden traumoista.
Eri asia jos siskot ovat todella oikeasti mukana rikosten ja päihteiden täyttämässä elämässä. Silloin ap voisi kerran tarjoutua neuvomaan irti niistä kuvioista ja jos apu ei kelpaa, sitten voisi laittaa välit poikki lopullisesti.
Oletko akateemisesti menestynyt, joka halveksuu vähemmän koulutettuja?
Ns. Paremman piirin syndrooma?
Älä vastaa enää. Itsellä on samanlainen tausta ja lopulta meni jo fyysisen satuttamisen puolelle kun on yritetty vetää alas ”pilvilinnoista” eli hyvästä elämästä jonka olen rakentanut itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap ei vaikuta ylimieliseltä vaan henkilöltä joka yrittää suojella omaa hyvinvointiaan. Aivan oikein.
Hänhän yritti aikanaan auttaakin sisaruksiaan jotka eivät ota vastuuta omasta elämästään.
Aivan hyvin nämä siskot ottavat vastuuta elämästään. Ihan keskenään elävät sitä tavallaan. Ap:han se tässä haluaa sanella, mitä muiden täytyy opiskella, mitä tehdä, mihin uskoa ja mitä lukea. Ap on tyypillinen suvaitsevainen: ylimielinen ja omasta kuvitellusta koulutuksestaan huolimatta tyhmä ihminen, joka ei millään tavalla kykene tarkastelemaan itseään kriittisesti, kunhan vaan kertoo, mitä muissa on vikana.
Vierailija kirjoitti:
Oletko akateemisesti menestynyt, joka halveksuu vähemmän koulutettuja?
Ns. Paremman piirin syndrooma?
Mitähän h’lvettiä nyt taas. Asia menee päinvastoin niin että vaikeuksista akateemiselle uralle ponnistanutta halveksitaan kateuspäissään hautaan asti eikä toisin päin. Ja syyllistetään paremmuudesta juuri kuten sinäkin teet.
Ja kyllä. Yhteiskunnan silmissä itsensä ylös nostanut ihminen on parempi.
Jaaha, ap ei kestänyt edes sivua lukea omaa keskusteluaan. Suvaitsevaiseksi itseään nimittäville käy noin. Ne, jotka suvaitsevat, eivät pidä siitä meteliä ja korosta ap:n tavoin itseään, vaan toteuttavat tätä ideologiaa omassa elämässään luontaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap ei vaikuta ylimieliseltä vaan henkilöltä joka yrittää suojella omaa hyvinvointiaan. Aivan oikein.
Hänhän yritti aikanaan auttaakin sisaruksiaan jotka eivät ota vastuuta omasta elämästään.
Aivan hyvin nämä siskot ottavat vastuuta elämästään. Ihan keskenään elävät sitä tavallaan. Ap:han se tässä haluaa sanella, mitä muiden täytyy opiskella, mitä tehdä, mihin uskoa ja mitä lukea. Ap on tyypillinen suvaitsevainen: ylimielinen ja omasta kuvitellusta koulutuksestaan huolimatta tyhmä ihminen, joka ei millään tavalla kykene tarkastelemaan itseään kriittisesti, kunhan vaan kertoo, mitä muissa on vikana.
Haistapa sinä pitkä paska. Siskothan ne ap:n elämään tunkee pyytämättä.
Kiittäen ja kumartaen,
AP