Siskojen soittelu ja viestittely vaikken halua olla tekemisissä, olenko kamala ihminen?
Taustaksi, että elämme aivan totaalisen erilaista elämää: itse lähdin päihde- ja moniongelmaisesta lapsuudenkodistani 18-vuotiaana, muutin kauas ja opiskelin itselleni hyvän ammatin ja rakensin elämäni tarkoituksella aivan toisenlaiseksi kuin tuo lapsuudenkotini oli.
Yritin aikanaan auttaa siskojani kannustamalla heitä samaan, mutta he ovat jotenkin ihan eri maata ja ovat valinneet "elämämkoulun" ja elämäntavan jossa mv-lehti ja muut hörhösanomat määrittävät heidän maailmankuvaansa ja joka kaikin tavoin pitää sisällään sen kaltaisia elementtejä joista en halua siivuakaan omaan elämääni.
Olen yrittänyt himmata välejämme kokonaan ja sanonutkin suoraan mistä syistä. Silti he soittelevat ja kun en vastaa, saavat jotenkin syyllisen fiiliksen minulle aikaan kun "en omia siskojani halua nähdä ja kuulla". Heidän "ryhdistäytymisensäkin" on niin kaukana siitä miten sen itse koen, että en näe meillä minkäänlaista yhteistä liimapintaa. En halua heitä ja sitä kaikkea epämääräistä kuraa elämääni, kärsin siitä ihan tarpeeksi elämäni ekat 18 vuotta. Olen äärimmäisen ahdistunut aina monta päivää noiden puhelujen ja viestien jälkeen.
Olenko ihan kamala ihminen katkoessani välit lopullisesti, vaikkei he minulle ole mitään ilkeää koskaan sanoneet? Mitä ajattelet tällaisesta ulkopuolisena?
Kommentit (73)
Et sinä pääse eroon menneisyydestäsi ja vaikutat ylimieliseltä. Mutta tee ihan mitä haluat. Ole tyly niin kyllä ne loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan.
Minusta ap ei vaikuta ylimieliseltä vaan henkilöltä joka yrittää suojella omaa hyvinvointiaan. Aivan oikein.
Hänhän yritti aikanaan auttaakin sisaruksiaan jotka eivät ota vastuuta omasta elämästään.
Sinulla on oikeus päättää elämästäsi ja siihen kuuluvista ihmisistä. Mikäli yhteydenpito ottaa liikaa voimille, ei sitä ole pakko jatkaa. Syyllistäminen on todella ikävää ja lisää näihin ihmissuhteisiin liittyvää kuormaa. Syyllisyyden tunne on se hinta, jonka joudut maksamaan vapaudestasi. Lopulta se on kuitenkin luultavasti pientä yhteydenpidon jatkumiseen verrattuna.
En ymmärrä ihmisiä, jotka kehottavat jatkamaan vahingoittavaa ihmissuhdetta. Olkoon sitten parisuhde, ystävyyssuhde tai tässä tapauksessa sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka kehottavat jatkamaan vahingoittavaa ihmissuhdetta. Olkoon sitten parisuhde, ystävyyssuhde tai tässä tapauksessa sukulaiset.
Tämä. Syy ei voi olla mikään muu kuin se, että tällaiseen kannustavat ovat itse niitä väärintekijöitä/hankaluuksien aiheuttajia. Kukaan fiksu ihminen ei kannusta toista minkäänlaiseen ihmissuhteeseen josta koituu huonoa oloa.
Sinulla on oikeus päättää elämästäsi ja siihen kuuluvista ihmisistä. Mikäli yhteydenpito ottaa liikaa voimille, ei sitä ole pakko jatkaa. Syyllistäminen on todella ikävää ja lisää näihin ihmissuhteisiin liittyvää kuormaa. Syyllisyyden tunne on se hinta, jonka joudut maksamaan vapaudestasi. Lopulta se on kuitenkin luultavasti pientä yhteydenpidon jatkumiseen verrattuna.
Näin ajattelen itsekin. Sukulaisuus ei ole mikään syy siihen että yhteydenpitoa on väkisin jatkettava oman hyvinvoinnin kustannuksella. Päihteet ja pikkurikollisuus ym. elämäntapoina ovat erittäin kuormittavaa läheisille. Saati sitten jos mitään yhteisiä nimittäjiäkään ei osapuolten elämistä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä pääse eroon menneisyydestäsi ja vaikutat ylimieliseltä. Mutta tee ihan mitä haluat. Ole tyly niin kyllä ne loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan.
Ikävää jos vaikutan ylimieliseltä. Sitä en omasta mielestäni ole, mutta kiinnostavaa saada näkökulmaa ulkoapäin. Itse koen vain olevani väsynyt ja ahdistunut, jonkinverran lapsuudenkodistani traumatisoitunutkin. Olen aktiivisesti halunnut jättää sen maailman taakseni ja tosiaan aikanaan kannustin siihen siskojanikin. Mutta koska he ovat valinneet jatkaa itse tuota elämäntapaa ettei käydä kouluja eikä arvosteta asiantuntijuutta vaan jaetaan netissä mv-lehden ja muiden vastaavien huuhaajulkaisuja ja ihannoidaan väkivaltaa jne. ja harrastetaan kaikkea epämääräistä - katson että minun on todellakin oman hyvinvointini vuoksi parempi olla heistä mahdollisimman etäällä. Ehkäpä tosiaan vaihdan numeronikin.
AP
Ja kiitos että suurin osa ilmeisesti kuitenkin kallistuu kannalleni. :)
AP
Senkus olet vihersuvakki ja syrjit normaalisti ajattelevia sisariasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos vaikutan ylimieliseltä. Sitä en omasta mielestäni ole, mutta kiinnostavaa saada näkökulmaa ulkoapäin. Itse koen vain olevani väsynyt ja ahdistunut, jonkinverran lapsuudenkodistani traumatisoitunutkin. Olen aktiivisesti halunnut jättää sen maailman taakseni ja tosiaan aikanaan kannustin siihen siskojanikin. Mutta koska he ovat valinneet jatkaa itse tuota elämäntapaa ettei käydä kouluja eikä arvosteta asiantuntijuutta vaan jaetaan netissä mv-lehden ja muiden vastaavien huuhaajulkaisuja ja ihannoidaan väkivaltaa jne. ja harrastetaan kaikkea epämääräistä - katson että minun on todellakin oman hyvinvointini vuoksi parempi olla heistä mahdollisimman etäällä. Ehkäpä tosiaan vaihdan numeronikin.
AP
Mitäs uutisia itse sitten jakelet? Yleisradiota?
Et ole kamala ihminen. Ymmärrän tunteesi ja teet oikein ei tarvitse olla tekemisissä. Minä en ole koko sukuun paitsi omiin lapsiin
Miksi siskot edes haluaa olla yhteydessä kun yhteisiä nimittäjiä ei vaan ole? Rahaa tai muuta vailla..
Et ole kenellekään tilivelvollinen siitä keitä haluat elämääsi. Itse pysyttelen mahdollisimman kaukana patailkeästä anopista ja olen saanut siitä moralisointia jopa omilta kavereiltani. Kuitenkin he itsekään eivät tapaa anoppiaan yhtään sen enempää, sen kun vain puuttuvat ja opastavat minua. Nykyään sanon vain epämääräisesti että joskus nähdään. Koska ei muille kuulu!
Isäni on riehuva alkoholisti ja häntäkin välttelen ( voi viestittää mutta ei soittaa minulle). Sukulaiset on tästä mulle saarnanneet ja tilanne on siksi vaikea että isä valittaa heille. Minusta he ovat epäreiluja koska isäni on aggressiivinen. Tämäkään asia ei muille kuulu
Ihan turhaan tämä meni nyt vihresuvakki/rasismi -keskusteluksi. Taitaa olla persut palstalla...
Kun selvästi kyse oli isommasta kuviosta elämäntapoineen.
Että olet feikki trolli ja mies noin 45- 62v ja että asiat ovatvjuurikin päinvastoin na että olet emotional b ully.
Mitä merkitystä millään puolueilla tässä nyt on. Aloituksessa selvästi rassaa kokonainen elämäntapa. En itsekään hyysäisi mitään elämämkoululaisia päihdeongelmaisia pikkurikollisia, vaikken mikään vihreä olekaan. Ei nyt vedetä puolueita tähän.
Vierailija kirjoitti:
Oma perheeni on samanlaisia. Koen , ettänkuuluu pitää yhteyttä ja auttaa. Jos en pidä, käy pahoja. Yksi sisko jo teki itsemurhan ja äiti yritti myös, kun en ole heille tukena ja apuna. Perhe on tärkein aina, oli se millainen tahansa.
Onnea valitsemallasi tiellä! Minulle perhe on se joiden kanssa voi olla oma itsensä eli ei taatusti sukulaiseni.
Kannattaa ottaa etäisyyttä, totuus on se, että osalla ihmisiä se elämäntapa on niin erilainen mitä itsellä, on turha velvollisuudesta tmv. roikkua siinä mukana.
Ja kyse voi olla monesta eri asiasta, esim. fanaattisesta uskonnollisuudesta tm. ei välttämättä edes tuollaisesta "pikkurikollisuudesta".
Minullakin on entisiä tuttuja, joiden elämä vaan meni eri suuntaan. Kyse ei ole ylimielisyydestä vaan siitä mitä itse haluaa omalta elämältä. Minusta on normaalimpaa viettää ns. tavallista elämää (käydä töissä jne.) piireissä jossa suurin osa ihmisistä on samanlaisia. Miksi hakeutuisin piireihin joissa päihteet liikkuvat, on väkivaltaa, ihmiset puhuvat "vi--u sitä ja v--tu tätä" tyylillä, ja rehellisesti sanottuna "sivistys" pitkälti puuttuu tai on vajavainen monella.
Jotenkin se huono-osaisuus/näköalattomuus tekee pahaa, ja jos AP vielä tilanteessa että on päässyt itse pois "huonoista oloista" riippumatta, niin en taakseni katsoisi. Jonkilaisen yhteydenpidon ymmärrän, mutta lähinnä "joulukortin" tasolla, en sellaista että ihmiset enää kuuluisivat elämään.
Joissain piireissä voi jopa olla vaaraksi liian läheiset suhteet, oma elämä voi mennä pilalle jos joku alkaa periä saamattomia velkoja sukulaiselta tai sukulainen piilottelee epämääräisiä tavaroita toisen nuerkkiin jne. pahimmillaan oma elämä hajoaa.
Joo, numero vaihtoon