Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskojen soittelu ja viestittely vaikken halua olla tekemisissä, olenko kamala ihminen?

Vierailija
19.03.2021 |

Taustaksi, että elämme aivan totaalisen erilaista elämää: itse lähdin päihde- ja moniongelmaisesta lapsuudenkodistani 18-vuotiaana, muutin kauas ja opiskelin itselleni hyvän ammatin ja rakensin elämäni tarkoituksella aivan toisenlaiseksi kuin tuo lapsuudenkotini oli.

Yritin aikanaan auttaa siskojani kannustamalla heitä samaan, mutta he ovat jotenkin ihan eri maata ja ovat valinneet "elämämkoulun" ja elämäntavan jossa mv-lehti ja muut hörhösanomat määrittävät heidän maailmankuvaansa ja joka kaikin tavoin pitää sisällään sen kaltaisia elementtejä joista en halua siivuakaan omaan elämääni.

Olen yrittänyt himmata välejämme kokonaan ja sanonutkin suoraan mistä syistä. Silti he soittelevat ja kun en vastaa, saavat jotenkin syyllisen fiiliksen minulle aikaan kun "en omia siskojani halua nähdä ja kuulla". Heidän "ryhdistäytymisensäkin" on niin kaukana siitä miten sen itse koen, että en näe meillä minkäänlaista yhteistä liimapintaa. En halua heitä ja sitä kaikkea epämääräistä kuraa elämääni, kärsin siitä ihan tarpeeksi elämäni ekat 18 vuotta. Olen äärimmäisen ahdistunut aina monta päivää noiden puhelujen ja viestien jälkeen.

Olenko ihan kamala ihminen katkoessani välit lopullisesti, vaikkei he minulle ole mitään ilkeää koskaan sanoneet? Mitä ajattelet tällaisesta ulkopuolisena?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hyvinvoinnin vuoksi elämään kannattaa valita ihmisiä jotka sitä hyvinvointia tukevat.

Vierailija
2/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät kerta ole mitään pahaa tehneet niin en ymmärrä pointtia. Huono lapsuus johtui vanhemmistasi vai?

Minkä vuoksi mollaat heidän "ryhdistäytymistä"? Ei kai ole olemassa vain yhtä ja oikeaa tapaa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tuntua ajatuksena helpottavalta, muttei välttämättä ole viisasta, tuo "lopullisuus".

Voisitko rajata yhteydenpidon esim yhteen puheluun per vuosi? Tai parin vuoden välrin?

Jos olisivat sinua kohtaan pahoja, niin en tätä ehdottaisi.

Moni varmaan tästä eri mieltä.

Vierailija
4/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he eivät kerta ole mitään pahaa tehneet niin en ymmärrä pointtia. Huono lapsuus johtui vanhemmistasi vai?

Minkä vuoksi mollaat heidän "ryhdistäytymistä"? Ei kai ole olemassa vain yhtä ja oikeaa tapaa elää.

Niin, ei siis minulle mitään pahaa, mutta en kestä sitä rasistista ja päihteiden ja pikkurikollisuuden täyttämää elämäntapaa. En halua sellaista omaan elämääni. Aina kun sieltä suunnalta kuuluu jotain, se ei ole mitään mukavaa ja normaalia.

AP

Vierailija
5/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei siis minulle mitään pahaa, mutta en kestä sitä rasistista ja päihteiden ja pikkurikollisuuden täyttämää elämäntapaa. En halua sellaista omaan elämääni. Aina kun sieltä suunnalta kuuluu jotain, se ei ole mitään mukavaa ja normaalia.

AP

Teet niin kuin sinusta tuntuu.

Omalla kohdalla haluaisin joskus kuulla, miten sukulaisilla menee.

Vierailija
6/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kanssa tarvitse - eikä edes kannata-- olla tekemisissä ihan vaan sen takia, että sattuu olemaan sukua.

Vierailija
7/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla yhteydessä jos ahdistaa? Usein nuo tuollaiset mv-lehti/elämämkoulu -elämäntavat tuovat paljon lieveilmiöitä tullessaan.

Vierailija
8/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö heitä? Ovatko he toimeentulotuella? Oletko sinä nykyään menestynyt? Koetko olevasi heitä ylempänä?

Olivatko he sinun tukenasi? Olitko sinä heidän tukena? Minkälaiset vanhemmat teillä oli?

Onko teillä edes sama huumorintaju? Se jos mikä yhdistää ihmisiä.

Mitä he puhuvat/viestittelevät? Kun kerta niin ahdistut vaikka he eivät kuulemma ole sanoneet mitään pahasti. Oletko herkkä? Vai puhuvatko he oman elämänsä ankeudesta?

Jumittavatko he menneessä ja sinä haluaisit vain yrittää unohtaa?

Oletko käsitellyt lapsuutesi aikana koetut traumat? Entä siskosi?

Mitä jos sinä olet se vahvin ja he hakevat sinusta tukea?

Vierailija
9/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä yhteydenpitoa. Voit ihan hyvin sanoa syyksi, että et hyväksy rikollisuutta, huumeita tai rasismia etkä halua niitä omaan elämääsi. Kokonaan sinun ei tarvitse välejä poikki laittaa, etllei oma hyvinvointisi ole vaakalaudalla.. Puhelimeen voi olla myös vastaamatta ja siihen vetää rajat, millaista viestittelyä suvaitsee ja hyväksyy.

Jos siskot valittelevat ettet halua nähdä omia siskojasi, miksi siitä syyllistyt? Sehän on totta ja et haluakaan. Sinun on itse hyväksyttävä se asia itsessäsi ensin. Ja rajat sinun on opeteltava joka tapauksessa.

Vierailija
10/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämä, sinun ihmiset elämässäsi.

Vastaat yhteydenottoihin vain silloin jos/kun oikeasti haluat.

Kaikki muu on teeskentelyä - miksi tuhlaisi elämääsi teeskentelemällä muiden mieliksi?

Miksi ylipäätään tuhlaisit aikaasi ja energiaasi ihmisiin, jotka vievät enemmänkuin tuovat?

Vierailija
11/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Pyöriikö puhelunne sen heidän elämäntapansa ympärillä? Teillä ei siis ole mitään puhuttavaa? Voisitko jotenkin ystävällisemmin sanoa, että kun arvomme ovat niin erit eikä eillä ole mitään puhuttavaa, että minua vähän ahdistaa. Kerrot vaikka, että puheen aiheet aiheuttavat sisälläsi niin suuren ristiriidan, että tulee ihan huono olo että nyt pitää ottaa pieni breikki yhteydenpidossa ja katsoa vaikka kun korona on mennyt ohi että rauhoittuuko ne hörhöjututkin sitten :)

t. sisarustesi kaltainen hörhö pikkurikollinen

Vierailija
12/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö heitä? Ovatko he toimeentulotuella? Oletko sinä nykyään menestynyt? Koetko olevasi heitä ylempänä?

Olivatko he sinun tukenasi? Olitko sinä heidän tukena? Minkälaiset vanhemmat teillä oli?

Mitä he puhuvat/viestittelevät? Kun kerta niin ahdistut vaikka he eivät kuulemma ole sanoneet mitään pahasti. Oletko herkkä? Vai puhuvatko he oman elämänsä ankeudesta?

En häpeä. Itse olen rakentanut oman elämäni, mutta jokainen tekee omat valintansa. Minä yritin olla heidän tukena aikanaan, kannustin opiskelemaan jne. mutta se ei kiinnostanut koskaan. Peruskoulun jälkeen ei mitään. Hanskat tiskiin ja pikkurikollisuudella ja toimeentulotuella elämistä päihteiden ym. siivittämänä.

En kertakaikkiaan halua kuulla siitä mitään. Enkä halua antaa rahaa ja enempää tukea kun itse ei haluta edes opiskella.

Ei meillä ole mitään yhteistä, emme pysty keskustelemaan mistään merkittävästä, saati että meillä olisi samanlainen huumorintaju.

AP

Vierailija
13/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Pyöriikö puhelunne sen heidän elämäntapansa ympärillä? Teillä ei siis ole mitään puhuttavaa? Voisitko jotenkin ystävällisemmin sanoa, että kun arvomme ovat niin erit eikä eillä ole mitään puhuttavaa, että minua vähän ahdistaa. Kerrot vaikka, että puheen aiheet aiheuttavat sisälläsi niin suuren ristiriidan, että tulee ihan huono olo että nyt pitää ottaa pieni breikki yhteydenpidossa ja katsoa vaikka kun korona on mennyt ohi että rauhoittuuko ne hörhöjututkin sitten :)

t. sisarustesi kaltainen hörhö pikkurikollinen

Suurinpiirtein juuri näin olen heille sanonutkin. Jo vuosia.

AP

14/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jessus maaria kuinka tuota rasistista sanaa käytetään väärin.  Loppuun väsynyt ,miksi yleensä otettiin vastaan niitä jtka aiheuttavat rasismia meidän yhteiskunnassa. Minä en halunnut, en äänestänyt EU ta ,minä haluaisin takaisin sen Euroopan ennen Eu ta. passeineen kaikkineen. Minull aei ole tarvetta mennä rajojen yli ostamaan taxfree viinna eikä muutakaan eikä se passi paljoa paina kantaa. 

Vierailija
15/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En häpeä. Itse olen rakentanut oman elämäni, mutta jokainen tekee omat valintansa. Minä yritin olla heidän tukena aikanaan, kannustin opiskelemaan jne. mutta se ei kiinnostanut koskaan. Peruskoulun jälkeen ei mitään. Hanskat tiskiin ja pikkurikollisuudella ja toimeentulotuella elämistä päihteiden ym. siivittämänä.

En kertakaikkiaan halua kuulla siitä mitään. Enkä halua antaa rahaa ja enempää tukea kun itse ei haluta edes opiskella.

Ei meillä ole mitään yhteistä, emme pysty keskustelemaan mistään merkittävästä, saati että meillä olisi samanlainen huumorintaju.

AP

Haa nyt ymmärrän viel enemmän. Koet hyväksikäyttöä? Tyyliin muutot hoidetaan aina automaatti oletuksena sun autolla ja sä maksat bensatkin siihen. Koskaan ei koe saavansa yhtä paljon kuin antaa.

t. se sama pikkurikollis hörhö kuin aikaisemminkin. tosin en kyllä koe olevani rikollinen kun vain kasvatan vähän höpöheinää

Vierailija
16/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perheeni on samanlaisia. Koen , ettänkuuluu pitää yhteyttä ja auttaa. Jos en pidä, käy pahoja. Yksi sisko jo teki itsemurhan ja äiti yritti myös, kun en ole heille tukena ja apuna. Perhe on tärkein aina, oli se millainen tahansa.

Vierailija
17/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistiksi haukkuvat vaativat ihmisiä olemaan "kaikkien" kanssa tekemisissä ja hyväksymään kaikki, 

ja sitten itse ovat niitä pahimpia syrjijöitä ja ihmisten luokittelijoita. 

Vierailija
18/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei tarvitse olla tekemisissä kenenkään kanssa vain siksi että ovat sukulaisia. Jokainen tekee omat elämänvalintansa ja kantaa siitä sitten seuraukset.  Elämä on liian lyhyt ahdistua ihmissuhteista, olkoonkin sukulaisia. Ei tuollainen kuvatunlainen elämäntapa yleensä tuo mitään hyvää ainakaan tullessan, ymmärrän hyvin.

Vierailija
19/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhelimesi numero salaiseksi. Annat sen vain kenen kanssa oikeesti haluat olla tekemisissä.

Vierailija
20/73 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt takerruta tuohon rasismiin, vaan kokonaisuutena elämäntapamme ja -arvomme ovat niin kaukana toisistaan kuin vaan voi olla. Meillä ei ole mitään yhteistä, enkä voi sietää mitään tuosta tietynlaisesta elämäntavasta.

AP