Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä itkettää. Asiallista keskustelua painosta.

Vierailija
19.03.2021 |

170cm/83 kg. Olen järjen ihminen ja yritän tehdä kaiken järkevästi.

2kk olen nyt laskenut kalorit grammalleen! Ruokavalio ei ole tarvinnut muuttaa koska syön muuten vain monipuolisesti, rakastan vihanneksia.
Olen kuitenkin laskenut kalorit siihen 1800. Olen nipistänyt kalorit öljystä, suklaasta ja juustosta. Niitä tulee muuten vain runsasti.

Ei mitään vaikutusta. Lisäsin vielä liikuntaa päälle. Ei tasan tarkkalleen mitään vaikutusta.

Pitäiskö vihdoin ja viimein luovuttaa? Kun ei vaa laihdu.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse laihduttanut viitisentoista kiloa ihan sillä, että olen jättänyt pois turhat hiilarit, kuten riisi, pasta ja puhdas sokeri. Syön neljä kertaa päivässä, annoskoot ovat pienentyneet, enkä syö välipaloja. Maitotuotteet ja esim. juusto olisivat hyviä, mutta niitä syödessä paino junnaa, tai jopa nousee. Sopivasti proteiinia ja rasvaa, ja hiilarit marjoista, vihanneksista ja pähkinöistä, ja sitä vettä tarpeeksi.

Liikuntaa olen lisännyt hiukan hyötyliikunnan lisäksi. Jälkimmäistä tulee jo töissä paljon, ja matka jatkuu näillä eväillä.

Vierailija
42/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske kaloreita 1500. Mä sain painon laskuun vasta kun kalorit 1300. Pituus 165 paino 70.

Tuo on vaarallisen matala energiamäärä normaalipituiselle ja painoiselle, kuten sinulle, ellet sitten vaan makaa vuodepotilaana päivät pitkät. Kroppa tottuu niukkaan energiansaantiin ja jatkossa sinulla ei ole yhtään varaa lisätä syömistä tai kilot tulee korkojen kanssa takaisin. Noin vähällä energialla ei myöskään palaudu liikunnasta eikä liikunta kehitä.

Eikä ole vaan täysin normaali määrä. Ei ihmekään kun ette ihmiset laihdu kun syötte kuin porsaat. 

1300 kcal on normaali määrä ihmiselle, joka viettää päivät pitkät istuen ja maaten laihaläskillä roikkuvalla peffallaan. Meille liikunnallisille ja aktiivisille (myös AP kuulunee tähän kategoriaan) 1300 kcal on ihan liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 kaloria on älytön määrä jopa peruspirkolle, saati laihduttajalle.

Vierailija
44/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa hiilihydraatteja. Makea kokonaan pois, sen takia läski ei sula. 8viikkoa.fi

Mulla viikossa -4 kg

Vierailija
45/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan painoja 3krt viikossa. Kevyeet painot, paljon toistoja. Että nivelet tottuu tähän liikuntamäärään. Hiki kyllä tulee!

Jos olet ap, niin tuo kuulostaa juuri hyvältä! Laihduttajalle parasta treeniä on lihaskunto, silloin tällöin vaikka HIIT treeniin yhdistettynä. Uskon, että 2 kk aikana olet oikeasti saanut lisättyä lihasmassaa. Huomaatko kunnon kohentumisen? Onhan treenisi nousujohteista? Esim tulee enemmän toistoja ja/tai isommilla painoilla? Ei kannata stressata turhaa kiloista vaan enemmänkin nauttia kunnon kohenemisesta ja siitä että pystyy nostamaan isompia painoja tai tekemään tehokkaampaa treeniä. Suosittelen erilaisten jumppakuminauhojen hankintaa, ovat edullisia ja vievät vähän tilaa. Myös säädettäviin käsipainoihin voisi panostaa.

Vierailija
46/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syö liian vähän ja rääkkä itseään liikunnalla ja kovalla työllä. Päälle huonot yöunet ja ihmetellään kun vain lihotaan ja laihtuminen pysähtyy.

on yleistä että dieettejä ja kuntoiluojeita orjallisesti noudattavat ovat usein lihavia. Koska kyseessä on bisnes.

Tarkoitus on ylläpitää ongelmaa.

Syökää normaaleja terveellisiä perinteisiä työväenluokan ruokia 50-luvulta. Jättäkää herkut pois. Paljon perunaa, vähän lihaa ja nyrkillinen kasviksia. Runsaasti rasvaisia kastikkeita.

Siinäpä se.

Leipää joka väliin. Syystäkin ennen oltiin hoikkia.

Vierailija
47/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tääl. Tuntuu etten uskalla laittaa tänne mun syömiset koska sit aina joku haukkuu. Muuten vaa ikävä olo tällä hetkellä. No äh laitetaan sitten.

Aamupala:

Iso muki kahvia + 1,85dl maito

Puuro: kaurahiutale 40gr, maito 1dl ja vettä

Ab jogurtti 1dl, mustikoita, joskus banaani

Lounas: kaali, majoneesi( 20gr), kinkku, voileipää. Leipää Viisi Viljaa jossa on 75kcal per viipale. Tai ruismiestä

TAI

Papu/kikherne salaatti. 100gr palkoo, 10gr sesamiöljyä. Kaalia/raaste...

Välipala:

Kahvia+ 1,85dl maitoa

Jos nälkä: omena+appelsiini tai rahkaa tai suklaapatukka.

Illallinen:

Paistettuja vihanneksia runsasti öljy tässä 11gr, 100 gr kanaa, tofua tai papuja. Täysjyväiisi keitettynä 200gr.

Tämä on herkullinen ja monipuolinen tapa syödä. Kahvista en luovu enkä monipuolisuudesta! Maitoo tulee vaa kamalasti päivän aikana, vie kauheasti kaloreita.

Olen siis samass painossa ollut 10 vuotta mut silti on liikaa kannettavksi.

No niin haukukaa sitten mua niin paljon kun sielu sietää. Oon varmaan kaiekssa väärin gurujen mielwstä.

Minusta ihan hyvä ruokavalio. Millainen muutos sinulle tuo oli aiempaan nähden, eli mitä söit aiemmin?

Vierailija
48/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ruokarytmitystäsi. Ruoan nauttimisen ajankohdalla on suurempi merkitys kuin itse kaloreihin tuijottelulla. Uskon että voit syödä hyvin sen 2k kaloria ja laihtua kunhan rytmität syömisen.  Itse syön 8/16 periaatteella. Aamupalaa en syö ja illalla ennen yöpaastoa syön tukevasti.Sopivasti rasvaa,hieman protskua. Päivällä tuon 8 tunnin sisällä voi napsia miten haluaa kunhan ei se normaali ruokamäärä ylity mitä käyttäisi normaalistikkin. 16 tunnin paasto toimii elimistössä kiihdyttimenä ja aktivoi ruoansulatusta ja hidastaa rasvan kerääntymistä kehoon. Ainakin itselläni tuo toimii vaikka popsin sen 2500k päivässä.Klo 12-20 herkuttelen. Omalla kohdalla aamupalan pois jättäminen kymmenen vuotta sitten oli paras ratkaisu. Paino ei nouse eikä laske vaan pysyy samana. Liikun mutta en paljoa. Kävelen joka toinen päivä3-4 kilometriä. Olen mies 45v ja mielestäni ihan jees kunnossa. Sixpack näkyy treenaamatta ihmeemmin. Muuten en voimaurheilua harrasta,mutta lihakset pysyy kunnossa työn puolesta. Alkoholin nakkasin pois vuosi sitten vaikka se ei paino ongelmaa aiheuttanutkaan mutta oli itselle sellainen turhake josta ei ollut mitään iloa.

Vierailija
49/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tääl. Tuntuu etten uskalla laittaa tänne mun syömiset koska sit aina joku haukkuu. Muuten vaa ikävä olo tällä hetkellä. No äh laitetaan sitten.

Aamupala:

Iso muki kahvia + 1,85dl maito

Puuro: kaurahiutale 40gr, maito 1dl ja vettä

Ab jogurtti 1dl, mustikoita, joskus banaani

Lounas: kaali, majoneesi( 20gr), kinkku, voileipää. Leipää Viisi Viljaa jossa on 75kcal per viipale. Tai ruismiestä

TAI

Papu/kikherne salaatti. 100gr palkoo, 10gr sesamiöljyä. Kaalia/raaste...

Välipala:

Kahvia+ 1,85dl maitoa

Jos nälkä: omena+appelsiini tai rahkaa tai suklaapatukka.

Illallinen:

Paistettuja vihanneksia runsasti öljy tässä 11gr, 100 gr kanaa, tofua tai papuja. Täysjyväiisi keitettynä 200gr.

Tämä on herkullinen ja monipuolinen tapa syödä. Kahvista en luovu enkä monipuolisuudesta! Maitoo tulee vaa kamalasti päivän aikana, vie kauheasti kaloreita.

Olen siis samass painossa ollut 10 vuotta mut silti on liikaa kannettavksi.

No niin haukukaa sitten mua niin paljon kun sielu sietää. Oon varmaan kaiekssa väärin gurujen mielwstä.

Minusta ihan hyvä ruokavalio. Millainen muutos sinulle tuo oli aiempaan nähden, eli mitä söit aiemmin?

Mun mielestä myös. Toisaalta esim. aamiaisesta on kyllä helppo halutessaan vähentää. Kahvia vähemmän, niin maitoakin tarvitaan vähemmän, puuron voi tehdä veteen. Mustikat voi syödä puuron kanssa, niin ei tarvita jogurttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi