Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä itkettää. Asiallista keskustelua painosta.

Vierailija
19.03.2021 |

170cm/83 kg. Olen järjen ihminen ja yritän tehdä kaiken järkevästi.

2kk olen nyt laskenut kalorit grammalleen! Ruokavalio ei ole tarvinnut muuttaa koska syön muuten vain monipuolisesti, rakastan vihanneksia.
Olen kuitenkin laskenut kalorit siihen 1800. Olen nipistänyt kalorit öljystä, suklaasta ja juustosta. Niitä tulee muuten vain runsasti.

Ei mitään vaikutusta. Lisäsin vielä liikuntaa päälle. Ei tasan tarkkalleen mitään vaikutusta.

Pitäiskö vihdoin ja viimein luovuttaa? Kun ei vaa laihdu.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kaloreita 1500. Mä sain painon laskuun vasta kun kalorit 1300. Pituus 165 paino 70.

Vierailija
2/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaasti suklaata ja juustoa.. Tartteeko ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksin mukaanhan sinulla on vain lievää ylipainoa, tuskin siis kannattaa olla kovin huolissaan. Jatkat niin kuin tähänkin asti, elät elämääsi. Jo se, että paino pysyy paikallaan, on iso asia.

Vierailija
4/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat tuon 1800kcal, siksi paino ei tipu.

Vierailija
5/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut vaatteissa tai peilikuvassa muutosta? Vaakaa ei kannata tuijottaa jos kuitenkin vaatteet alkaa tuntua pienemmiltä. Jos tiedät syöneesi varmasti 1800 kcal/PV, ja liikkuneesi enemmän, niin silloin painon pysyminen samana voi tarkoittaa, että rasvaa on palannut samalla kun lihasta on tullut lisää.

Missään nimessä älä tuosta enää laske kaloreita, ainakaan ilman ammattilaisen kanssa sovittua suunnitelmaa.

Vierailija
6/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske kaloreita 1500. Mä sain painon laskuun vasta kun kalorit 1300. Pituus 165 paino 70.

Tuo on vaarallisen matala energiamäärä normaalipituiselle ja painoiselle, kuten sinulle, ellet sitten vaan makaa vuodepotilaana päivät pitkät. Kroppa tottuu niukkaan energiansaantiin ja jatkossa sinulla ei ole yhtään varaa lisätä syömistä tai kilot tulee korkojen kanssa takaisin. Noin vähällä energialla ei myöskään palaudu liikunnasta eikä liikunta kehitä.

Vierailija
7/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pudottanut v. 2020 alusta 81kg -> 64kg laskematta yhtään kaloria. Vaihdoin aamupalat puuroon, lisäsin salaattia lautaselle ja pienensin lämpimän ruuan annoskokoa. Lounaaksi syön yleensä keittoa tai ruokaisan salaatin, välipaloina sitten vaikka rahkaa tai hedelmiä. 

Ensinnäkin 2kk on vielä lyhyt aika. Jos aiot pudottaa painoa pysyvästi, pitää se tehdä niin että voit jatkaa samaa ruokavaliota ja liikuntaa loppuelämäs, koska painon pudotessa kulutuskin putoaa. Jaksatko laskea kaloreita grammalleen loppuikäs? Tuskin, älä siis laske nytkään. Jos elät terveellisesti niin se paino väkisinkin jossain vaiheessa putoaa, ja jos suhtaudut siihen lopun elämää kestävänä muutoksena, ei sulla myöskään oo kiire mihinkään ja samassa painossa junnaaminen pari kk ei oo mikään ongelma jos ajattelet, et oisit joka tapauksessa syönyt ja liikkunut niin.

Vierailija
8/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonut viimeisen viiden vuoden aikana n. 30 kiloa. Lihominen liittyy elämäntilanteeseen ja erinäisiin sairauksiin, jotka ovat alentaneet toimintakykyä. Tiedän, että laihduttaminen olisi tarpeellista, mutta samalla joudun asettamaan vaakakuppiin oman mielenterveyteni. Tiedän, että omalla kohdallani suunnitelmallinen laihduttaminen johtaa helposti syömishäiriökäyttäytymiseen ja lisääntyneeseen ahdistukseen. Samassa tilanteessa on moni muukin ihminen. Siksi en pidä esim. painoindeksiä kovinkaan hyvänä mittarina ihmisen kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille. Ihminen voi olla lihava, mutta voida paremmin kuin laihana, ainakin mielenterveytensä puolesta. Samaan aikaan tiedostan kyllä ylipainon terveysriskit, varsinkin näin korona-aikana. Mutta asia ei ole mustavalkoinen eikä ristiriidaton. Siksi kehotan kaikkia ylipainon kanssa kamppailevia ennen kaikkea lempeyteen. Liiku tavalla, joka lisää kokonaisvaltaista hyvinvointiasi, ei vain kehon terveyttä. Syö niin, että et ahdistu. Nauti elämästä aina kun voit. 

Vierailija
9/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha noilla tiedoilla sanoa yhtään mitään. Vähän enemmän faktaa pöytään, kuten mitä ne sun "monipuoliset syömiset" on ja paljonko liikut päivässä yms. Todennäköisesti et kuitenkaan hirveästi kaloreita kuluta koska muuten paino laskisi.

Vierailija
10/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 5+2-dieettiä. Itselläni alkoi näkyä tuloksia aika nopeasti, ja olen tuon dieetin kokenut helpoksi senkin vuoksi, että kaloreiden laskemista ei tarvitse tehdä joka päivä.

11/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni otti punaviinivinägeriä lusikallisen joka päivä. Se auttoi  

Vierailija
12/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut vaatteissa tai peilikuvassa muutosta? Vaakaa ei kannata tuijottaa jos kuitenkin vaatteet alkaa tuntua pienemmiltä. Jos tiedät syöneesi varmasti 1800 kcal/PV, ja liikkuneesi enemmän, niin silloin painon pysyminen samana voi tarkoittaa, että rasvaa on palannut samalla kun lihasta on tullut lisää.

Missään nimessä älä tuosta enää laske kaloreita, ainakaan ilman ammattilaisen kanssa sovittua suunnitelmaa.

Naiselle ei lihasta tule kilo tolkulla lisää sillä, että käy puolen tunnin kävelyllä joskus. Valoja päälle.

Vierailija
13/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei lihasta tule kilo tolkulla lisää sillä, että käy puolen tunnin kävelyllä joskus. Valoja päälle.

Missä kohtaa AP sanoi, että hänen liikunta on "puolen tunnin kävely joskus". Kyllä tuo painon pysyminen samana voi selittyä sillä, että rasvaa palanut, samaan aikaan tullut uutta lihasmassaa (aloittelijalla kasvu itseasiassa nopeita, etenkin jos lähtötaso ollut heikko!), ja samalla lihakset keränneet vielä vettä uudenlaisesta rasituksesta.

AP:ta neuvon jatkamaan samalla meiningillä ja jos nyt haluaa aineenvaihduntaa buustata niin välillä voi tehdä niukkaenergisempiä päiviä (esim 1300 kcal) ja välillä syödä reilummin (esim 2200), siten että viikkokulutus on 12600 kcal (1800*7). Liikunnassa hyvä ottaa välillä (2-4 krt kuussa) sykettä nostattavaa treeniä esim HIIT mutta muutoin painottaa lihaskuntoa ja peruskuntoa myös arkiliikunnan muodossa. Mutta liikuntaan ei kannata suhtautua laihdutusmenetelmänä vaan terveyden ja kropan muokkaamisena. Noin 5-8 viikon välein hyvä ottaa joko kevennetty viikko tai totaali lepoviikko liikunnasta, korkeintaan venyttelyä ja kevyttä kävelyä. Sekin auttaa painon jumittamiseen, jos 2 kk liikuttu täysiä.

Vierailija
14/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tääl. Tuntuu etten uskalla laittaa tänne mun syömiset koska sit aina joku haukkuu. Muuten vaa ikävä olo tällä hetkellä. No äh laitetaan sitten.

Aamupala:

Iso muki kahvia + 1,85dl maito

Puuro: kaurahiutale 40gr, maito 1dl ja vettä

Ab jogurtti 1dl, mustikoita, joskus banaani

Lounas: kaali, majoneesi( 20gr), kinkku, voileipää. Leipää Viisi Viljaa jossa on 75kcal per viipale. Tai ruismiestä

TAI

Papu/kikherne salaatti. 100gr palkoo, 10gr sesamiöljyä. Kaalia/raaste...

Välipala:

Kahvia+ 1,85dl maitoa

Jos nälkä: omena+appelsiini tai rahkaa tai suklaapatukka.

Illallinen:

Paistettuja vihanneksia runsasti öljy tässä 11gr, 100 gr kanaa, tofua tai papuja. Täysjyväiisi keitettynä 200gr.

Tämä on herkullinen ja monipuolinen tapa syödä. Kahvista en luovu enkä monipuolisuudesta! Maitoo tulee vaa kamalasti päivän aikana, vie kauheasti kaloreita.

Olen siis samass painossa ollut 10 vuotta mut silti on liikaa kannettavksi.

No niin haukukaa sitten mua niin paljon kun sielu sietää. Oon varmaan kaiekssa väärin gurujen mielwstä.

Vierailija
15/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske mieluummin makroja kuin kaloreita. Ei kai kukaan oikeasti ajattele, että 50 kcal arvosta proteiinia on "saman arvoista" kuin 50 kcal hiilihydraattia puhtaana glukoosina?

Vierailija
16/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että silloin kun ylipainoa ei ole paljon ja ruokavalio ei ole pahasti pielessä, laihduttaminen on vaikeaa. Täytyy jaksaa olla todella sitkeä ja muuttaa joitain tottumuksia pysyvästi, jotta tulokset alkavat pikkuhiljaa pitkässä juoksussa näkyä. Ruoan ja liikunnan lisäksi vaikuttaa unenmäärä ja stressitaso. On tutkittu, että stressaantuneena ei laihdu sillä ruokavaliolla ja kalorimäärällä, jolla toinen, stressistä vapaa henkilö laihtuu.

Vierailija
17/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo 1800 kaloria on sellainen määrä ruokaa, että sen syöminen tuntuu sulle luontevalta, niin se on hyvä. Sit lissät liikuntaa, niin alat laihtua. Tsemppiä kivojen lajien kokeilemiseen ja liikunnan ilon löytämiseen!

Itse tykkään juosta, mutta en pakkasella... Mulla aina paino nousee vähän talvella, kun lenkit lyhenee, mutta keväällä on aina mahtava fiilis, kun pääsee juoksemaan ihanaan ympäristöön! 🌱🌿☀️

Vierailija
18/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan painoja 3krt viikossa. Kevyeet painot, paljon toistoja. Että nivelet tottuu tähän liikuntamäärään. Hiki kyllä tulee!

Vierailija
19/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä vieläkin epäonnistuvat pudottamaan vuonna 2021? Se on helppoa! SYÖ VÄHEMMÄN! AI ONKO NÄLKÄ! MITÄ SITTEN?!

Vierailija
20/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit lihottaa ja light versiot.

Älä syö 20 jälkeen mitään. Juo lämmintä vettä. Ei kuumaa tai kylmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi