Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä itkettää. Asiallista keskustelua painosta.

Vierailija
19.03.2021 |

170cm/83 kg. Olen järjen ihminen ja yritän tehdä kaiken järkevästi.

2kk olen nyt laskenut kalorit grammalleen! Ruokavalio ei ole tarvinnut muuttaa koska syön muuten vain monipuolisesti, rakastan vihanneksia.
Olen kuitenkin laskenut kalorit siihen 1800. Olen nipistänyt kalorit öljystä, suklaasta ja juustosta. Niitä tulee muuten vain runsasti.

Ei mitään vaikutusta. Lisäsin vielä liikuntaa päälle. Ei tasan tarkkalleen mitään vaikutusta.

Pitäiskö vihdoin ja viimein luovuttaa? Kun ei vaa laihdu.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi laskea KALOREITA GRAMMALLEEn.

se on vähän sama kuin sanoisit että olet mitannut pituutta millilitralleen.

Vierailija
22/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 on aikuiselle, ei fyysistä työtä tekevälle aika paljon. Olen huomannut sen itse normaalipainoisena toimistotyöläisenä joka harrastaa liikuntaa kohtuullisesti. Ruokaa saa tosissaan syödä aika vähän että pysyy hoikahkona/normaalipainoisena. Iän myötä vielä vähemmän. Ennen syödessäni säännöllisesti aamulla, lounaalla, välipalaa ja iltaruuan, paino oli jämähtänyt melko korkealle vaikka ruokavalio oli terveellinen ja liikuin. Sain painoa alemmas vasta kun jätin aamupalan välistä ja syön vain yhden kunnon lämpimän aterian päivässä.

Sama juttu sinunkin kohdallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske kaloreita 1500. Mä sain painon laskuun vasta kun kalorit 1300. Pituus 165 paino 70.

Tuo on vaarallisen matala energiamäärä normaalipituiselle ja painoiselle, kuten sinulle, ellet sitten vaan makaa vuodepotilaana päivät pitkät. Kroppa tottuu niukkaan energiansaantiin ja jatkossa sinulla ei ole yhtään varaa lisätä syömistä tai kilot tulee korkojen kanssa takaisin. Noin vähällä energialla ei myöskään palaudu liikunnasta eikä liikunta kehitä.

Eikä ole vaan täysin normaali määrä. Ei ihmekään kun ette ihmiset laihdu kun syötte kuin porsaat. 

Vierailija
24/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 vko sitten prikulleen samoissa mitoissa. Tuo syömäsi kalorimäärä on ihan liikaa! Jos mä haluan ylläpitää nykyisen painoni syön 1600 kcal/pv koska se on suunnilleen peruskulutukseni. Teen etätöitä kotona enkä liiku kuin kauppaan.

Jos nutraat 600 kcal/pv niin paino takuulla tippuu. Itsellä meneillään viikko 4/10 ja kyllä on toiminut. Tuon dieetin jälkeen jatkan noin 1200 kcal/pv kunnes olen sopivissa mitoissa. Sen jälkeen ylläpito 1600 kcal/pv.

1800 kcal päivätahdilla lihoisin vajaan kilon kuussa.

Vierailija
25/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio sinua haukkua, enkä kritisoida, mutta haluan kysyä, että lorautatko 1,85dl maitoa kahviin vai juotko sen erikseen?

Vierailija
26/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että lasket kalorit väärin. Todellisuudessa saat luultavasti enemmän.

Jätä tuo maito pois tai vähennä sitä reilusti. Vähennä leipää. Jätä majoneesi pois.

Lisää liikuntaa. Koukkuunnu siihen! Mikään ei ole parempi motivaattori kuin se, että kroppa muuttuu liikunnan avulla.

Kuten joku tuossa aiemmin totesi, tässä vaiheessa lihasten kasvu ei varmasti näy painossa. Et ole liikkunut niin paljon etkä sillä tavalla. Voit toki aloittaa. Suosittelen hiihtoa ja hölkkää (kun paino putoaa, vaihda juoksuun) sekä salitreeniä.

Vierailija
27/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihduntaan liikettä. Tee klo 9-21 joka tunti lihaskuntoliikkeitä nopeasti.

kyykyt, vatsa,selkä,etunoja, leuanvedot.

Kaikkia vaikka kymmenen alussa. Vie vain alle minuutin verran suorittaa kaikki nopeasti.

Määrää voi lisätä siten että kunnon kehittyessä yhden tunnin aikana teet viisiminuuttia näitä suoritteita.

5 minx 12 on yhtä kuin ihan ok määrä liikuntaa päivässä. Parasta tuossa on että aineenvaihdunta lisääntyy samalla teholla kuin vetäisi röökin joka tunti, mutta terveellisempi tapa laihtua.

Myös piristää ja jaksaa joka päivä, kun keho kerkeää palautua suoritteista.

Jos kädet väsyy, niin voi vastaavasti pitää päivän jolloin kävelee vaikka parituntia löntystellen ympäriinsä omia alueita jotka tavallaan omistaa lähiympäristössä. Nuoret ottaa maalipurkit mukaan ja tussit, mutta aikuisen ei tarvitse merkata alueita. Riittää kun ottaa oman roikkuvan lärvinsä, niin merkkaus on taattua.

Kaikki respektaa sitä lärviä. Käsimerkkejä voi heittää ohittaville. Johu mään. johu mään.

Vierailija
28/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mies. Saan syödä helpot 2500 kcal ja silti laihdun :DDD

Vierailija
29/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tarpeeksi vettä?

Vierailija
30/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä sama. Saan syödä niin paljon kuin lähtee ja olen silti yhtä hyvässä kuosissa kuin Ash Evil deadista.

Ei tarvi korsettia. Riittää kun vetää vatsaa vähän sisään ja tunkee kauluspaidan farkkujen uumeniin.

Vierailija
31/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jollain kulutuslaskurilla laskenut päiväkulutuksesi niin se on yläkanttiin niissä. Minullakin näkyi energiantarpeessa 2300 kcl/vrk. Tosiasia oli, että söin 1400-1500kcl/ vrk ja liikuin päivittäin 2-3 tuntia niin viikossa paino tippui 150-400g. Nykyään väittää että energiankulutukseni on 2119kcl/vrk, mutta tosiasiassa kun syön 1800kcl niin paino ei nouse eikä laske vaan pysyy samassa.

Vierailija
32/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske mieluummin makroja kuin kaloreita. Ei kai kukaan oikeasti ajattele, että 50 kcal arvosta proteiinia on "saman arvoista" kuin 50 kcal hiilihydraattia puhtaana glukoosina?

Ajattelee. 

Vierailija
33/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri rooli ruualla on arjessasi?

Mietin tätä kysymystä itselläni, kun paino vain nousi. Ymmärsin, että syön itse ruokaa pääosin vain energiansaannin vuoksi sekä uteliaisuuttani erilaisiin makuihin. Paino nousi, koska ei oikein miettinyt, miksi, mitä ja milloin syön. Toki selvästi huomaa, että ap on miettinyt hyvinkin tarkasti ruokavaliotaan.

Pudon 15kg 10 vuodessa vain miettimällä, että syön riittävästi, etten korvaa heikkoja salaattiaterioita iltaisin osittain väsymykseen energiapitoisemmalla ja ravintoköyhällä välipalalla. Etsin rauhassa lajin, mistä pidin ja jatkoin lajitestailuja jaksamisen lisäännyttyä. Sitten aloin lisäämään pienin erin hiilareita enemmän päiviin, jolloin treenasin kovilla sykkeillä ja vaihtoehtoisesti syön vähemmän päivinä, jolloin en liiku normaalia arkiaktiivisuutta enempää - siitä puheenollen, lisää arkiaktiivisuutta: kävele lyhyet välimatkat, nouse portaita, jne.

Yksi suurimpia vaikutuksia muutoksella on ollut aktiivisuuden kautta arjessa jaksaminen, elämänilon löytyminen, stressin väheneminen ja sitä kautta myös selvästi resilienssiä kehittyminen.

Uskoisin, että painon putoaminen ja normaalipainossa pysyminen on osittain myös stressin vähenemisen ja leppoisuuden lisääntymisen vaikutusta.

Tsemppiä sinne! Ja anna muutokselle aikaa ja ole itsellesi armollinen, vain siten siitä tehdyistä muutoksista tulee elämäntapa.

(ps. Mitat: pituus 173cm, 84kg pahimmillaan 10 vuotta sitten, 4 vuotta sitten 77kg ja nykyisin 61kg. Oho! Onkin enemmän kuin 15kg pudotus 10 vuodessa. En jaksa muuttaa, huijasimpa tahattomasti. Vähemmän tulee seurattua enää painoa. Enemmän vaatekoko, hyvää fiilistä ja omaa jaksamista)

Vierailija
34/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin 1600 kalorilla, tuo 1800 on aika paljon. Vähennä vaikka ekana tuota maitoa, ensin vaikka 1,5dl kerralla, sitten 1,25jne. Annoskoosta myös helppo vähän nipistää tai leivästä. Ota mittanauha myös käyttöön, näet häviääkö senttejä kuitenkin vyötäröltä.

Vierailija
35/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaloreita kannattaa laskea alemmaksi kuin tuo 1800 jos haluat että paino laskee, itse olen melkei samaa koko luokkaa kuin sinä ja vasta kun aloin syödä vähemmän ja laskea kalorit niin paino alkoi hiljalleen laskea. Kannattaa myös tosiaan olla syömättä illalla enää kauheasti ja muista juoda vettä.

Vierailija
36/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio sinua haukkua, enkä kritisoida, mutta haluan kysyä, että lorautatko 1,85dl maitoa kahviin vai juotko sen erikseen?

Kahviin. Mulla on käytössä 0.5 litran Taikametsä mukia. Siinä menee reilu 3dl kahvia ja loput maitoa.

Vierailija
37/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin 50kg naisenakin saa syödä mitä lystää. En vaan jaksa syödä isoja määriä, mutta sehän tulee vaan halvemmaksi, kun ei mene niin paljon ruokaa. Ja varmaan siksi pysynkin hoikkana, kun en syö itseäni ähkyyn ikinä, siitä tulee vaan huono olo. Joten ei ole vatsakaan päässyt venymään.

Vierailija
38/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pudottanut v. 2020 alusta 81kg -> 64kg laskematta yhtään kaloria. Vaihdoin aamupalat puuroon, lisäsin salaattia lautaselle ja pienensin lämpimän ruuan annoskokoa. Lounaaksi syön yleensä keittoa tai ruokaisan salaatin, välipaloina sitten vaikka rahkaa tai hedelmiä. 

Ensinnäkin 2kk on vielä lyhyt aika. Jos aiot pudottaa painoa pysyvästi, pitää se tehdä niin että voit jatkaa samaa ruokavaliota ja liikuntaa loppuelämäs, koska painon pudotessa kulutuskin putoaa. Jaksatko laskea kaloreita grammalleen loppuikäs? Tuskin, älä siis laske nytkään. Jos elät terveellisesti niin se paino väkisinkin jossain vaiheessa putoaa, ja jos suhtaudut siihen lopun elämää kestävänä muutoksena, ei sulla myöskään oo kiire mihinkään ja samassa painossa junnaaminen pari kk ei oo mikään ongelma jos ajattelet, et oisit joka tapauksessa syönyt ja liikkunut niin.

Vau. Minä olen lihonut 10kg koronan tulon jälkeen. En muuttanut mitään, jäin vaan työttömäksi. Ei ole helppoa, kun ruoka läsnä 24/7

N 100kg

Vierailija
39/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehottaisin ensin selvittämään, mistä se paino koostuu. Jos olet ollut 10 vuotta samanpainpoinen ja painoa on vain vähän ylimääräistä, niin minusta se viittaa ensisijaisesti siihen, että sinulla on isot lihakset ja painavat luut. Oletko varma, että sinulla on sitä rasvaa paljon ylimääräistä? Naisen normaali rasvaprosentti on 31-33 prosenttia riippuen iästä, sillä lisääntymiselimet toimivat parhaiten. Jos rasvaa on vähän pudotettavaksi, niin tottahan se vaikeata on pudottaa. Miksi siis laihdutat?

Jos on varmaa, että sinulla riittää laihdutettavaa, niin suklaalevyt eivät kyllä kuulu siihen, mitä voi syödä, jos painoa haluaa alaspäin. Eikä banaani. Jos vertaan itseeni, niin silloin joskus aikoja sitten kun laihdutin sen 10 kiloa pois, niin aamulla söin vain puuron, en muuta, lounaalla kasvista ja proteiinia ja yhden ruisleivän. Välipalaa en syönyt ja illalla lautasellisen kasviksi ja reilun annoksen rasvatonta proteiinia ja ruisleipä 1-2 kpl. Illalla kuuden jälkeen en enää syönyt. Nykyään syön paljon enemmän, mutta katson, että paino pysyy samassa ja jos ei pysy, niin sitten vähennän taas kaikki välipalat pois. Sokeria ja suklaalevyjä syön todella harvoin. Ei minun painoni pysy, jos syön herkkuja viikoittain edes. Kun vanhenee, niin ruoan kulutus vaan vähenee ja vähenee. Rasvaprosentti minulla on 33.

Vierailija
40/49 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se mikä on todella haitallista, on jojolaihdutus. Parempi, kun vaan pysyt tuossa painossa sen sijaan, että otat jonkun kituutuskuurin ja laihdut .... mutta lihoat jälleen vuoden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän