Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelettekö 10 000 askelta päivässä?

Vierailija
19.03.2021 |

Olen vasta aloittanut tuon määrän tavoittelua ja aika paljon saa kävellä. Onnistuuko teiltä muilta helposti vai pitääkö erikseen lähteä lenkille, että tuo summa täyttyy?
Kertokaa myös BMI tai pituus ja paino. Mulla on lievä ylipaino, eli oliskohan noin 27 BMI. Painoa yritän tiputtaa.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hurraamista jos nuo askeleet on ainoa liikunta elämässä, ei se siitä lihaksia kasvata tai läskiä polta.

Polttaa läskiä kun kuluttaa kaloreita. Tietysti pitää syödä niin, että kalorivaje toteutuu. Käytönnössä jos kymppitonni askelissa kuluttaa reilu 400 kaloria, niin syömistä ei suhteessa tarvitse vähentää niin paljon.

10 000 askelta ei mitenkään kuluta yli 400 kaloria tai pitää olla tosi paljon painoa päällä.

Parin päivän esimerkit mulla n. 70 kg:

9000 askelta -> -200 kcal

14 200 askelta -> -350 kcal

16 000 askelta -> -450 kcal

Vierailija
82/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylittyy työn takia tuo 10 000 askelta/päivä.  Postissa siis oon töissä.  Vapaa-ajalla lähinnä koiran ulkoilutus lisää noita askeleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 20000 askelta joka arkipäivä, fyysinen työ, joka käytännössä jatkuvaa kävelyä. Viikonloppuisin askelmäärät 9000-10000 ilman mitään lenkkejä, ihan peruspuuhastelua. Tosin asun maalla, kerrostalossa tuskin tulisi edes paria tuhatta askelta viikonloppuisin.

Vierailija
84/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v kahden lapsen työssäkäyvä äiti, askeleita tulee pirttipäivinäkin yli 10 000. Kävelen kaikki alle 3km matkat, kävelen usein töihin ja takaisin ja silloin askelmäärät yli 20 000. Ei ne askeleet kävelemättä kerry, vartin lenkistä saa jo terveysvaikutuksia. Arkiaktiivisuus myös vaikuttaa paljon, puuhailetko kotona vs makaat sohvalla. Oon 160cm ja paino 57kg, painonhallinta on helppoa kun kulutus on suuri. Ouralla seuraan ja yllätyin kyllä itsekin että olen näin aktiivinen, nykyään osaan myös levätä.

Vierailija
85/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy varsinaisesti töissä enkä lenkkeile. Minimi 6000 askelta arki askareissa, suurin osa ulkona

Vierailija
86/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on paha ostos, joskus.

Autoileva ystävä ihmettelee kun en urheile ja pysyn hoikkana, vaikka hän itse urheilee aktiivisesti kerta pari viikoss ajuoksua . Ei muuten liiku yhtään  koskaan.

Unohtaa vaan että meen 6 kilsaa töihin pyörällä kesät talvet,kauppareissut ja kaikki muu kävellen tai fillari myös.

Vierailija
87/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 vuotias, 165cm ja 54kg. Yhden lapsen äiti. Tällä hetkellä olen kotona.

Askeleita tulee päivässä 10 000 - 15 000 ihan vain kotona olemalla / kotitöitä tehdessä / lapsen kanssa pihassa ulkoillessa. Jos lähdemme pidemmälle lenkille (lapsi rattaissa) niin tulee helposti 18 000 askelta. 

Yllätyin, kuinka paljon askeleita tulee! Positiivinen yllätys :) 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kirjoitin itse tuon ylläolevan ja sain paljon asiaan ihmettelyjä. Kerron tähän suunnilleen päivästäni, jos se auttaa asian hahmottamisessa.

klo 8:00 (+/- 30min) lapsi herää. Nousen ylös. Hoidan perus aamutoimet. 

klo 10 lähdemme viimeistään ulos. Jos olemme omassa pihassa, askelia ei tule yhtä paljon kuin jos lähden esim. rattailla kauppaan tai puistoilemaan. Mutta pihassakin tunnin verran ulkoillessa tulee paljon askelia. Potkin lapsen kanssa palloa, samalla teen lumitöitä tai kesällä kuopsutan kukkapenkkiä. Ja huom! Vähän väliä "juoksen" lapsen perässä milloin mihinkin.

Tässä välissä perus kotihommia (pyykkiä, imurointia, ruoanlaittoa)

Klo 16-17 puoliso tulee suunnilleen kotiin. Tässä vaiheessa on jo usein yli 10 000 askelta, jolle puolisonikin aina naurahtaa. Puolisollani ehkä vain 5000, joskus 7000 ja se on hänelle jo paljon. Mutta eipä sitä kotiäitinä tuu juurikaan ollenkaan päivän aikana istuttua. Noin tunti tulee maksimissaan, lapsen päiväuniaikana :D 

Jos lähdemme illasta lenkille, niin 15 000 tulee helposti. Yli 20 000 on mennyt :) 

Vierailija
88/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: newsflash: Ei se 10 000 askelta perustu mihinkään tositutkimukseen vaan se on 1960-luvulta peräisin oleva japanilaisen askelmittarivalmistajan MAINOSKAMPANJAN VÄITE.

Eli ihan samaa jaskaa kuin se timanttiyhtiön mainos jonka mukaan kihlasormukseen pitäis laittaa 3 kk palkka tai rahapeliyhtiön väite että suomalaiset ovat lottokansaa.

OLET MAINOKSEN UHRI

Jos tuo 10.000 sua häiritsee, niin keksi itse joku muu luku siihen tilalle. Vaikka 10.412, jos se jotenkin sua lämmittää.

Vierailija
89/91 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona etätöissä ja useimmiten tulee tuo 10000-12000. Käyn koiran kanssa 2-3 lyhyempää ja yhden pitemmän lenkin. Aivan itsestään tulee tuo määrä. Ilman koiraa ei varmaan joka päivä tulisi. Viikonloppuisin tulee varman 20000. Menen varmaan painoindeksillä mitattuna normaalipainon ja ylipainon rahoilla. Ennen koronaa liikuin huomattavasti enemmän. Odotan myös urheiluvamman jäljiltä tekoniveltä (ikä 42).

Vierailija
90/91 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipainoiset mammat alapeukuttaa täällä?

Vierailija
91/91 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske askeliani, kävelen minkä kävelen, en punnitse päivän vihanneksia, syön minkä syön. En mieti BMI ta, en juokse vaa'alla joka päivä tai viikko tai kk.

En edes panikoi ilmastonmuutoksen tähden. Toiset tekevät sitä ihan tarpeeksi, minunkin puolestani. On muutakin tekemistä lyhyen elämän aikana.

Tavatonta miten meidän niskaamme ladataan painolastia. Näin elät oikein!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi