Kävelettekö 10 000 askelta päivässä?
Olen vasta aloittanut tuon määrän tavoittelua ja aika paljon saa kävellä. Onnistuuko teiltä muilta helposti vai pitääkö erikseen lähteä lenkille, että tuo summa täyttyy?
Kertokaa myös BMI tai pituus ja paino. Mulla on lievä ylipaino, eli oliskohan noin 27 BMI. Painoa yritän tiputtaa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten kuunnella kävellessä äänikirjoja, huomattavasti vähemmän ankeaa kuin pelkkä kävely hiljaisuudessa
Itse kuuntelen lähes aina suosikkimusiikkiani. Tuo kivemman tunnelman lenkeille.
Helposti onnistuu hoitajan töissä. Päivän päätteeksi on yleensä 12-15 tuhatta askelta kasassa.
En. Tuohan on ihan päästä keksitty höpönlöpömäärä muutenkin, että mitä väliä. Liikun ennemmin vähemmän, mutta tehokkaammin. Varmasti 5000 ripeästi käveltyä askelta tai rappusten ramppaamista on ihan eri juttu kuin 10 000 maleksimalla.
Tulee päivittäin käveltyä 15 000-20 000 askelta päivässä, mutta eipä se paino tunnu putoavan BMI tällä hetkellä 26, ja teen myös päivittäin lihaskunto treeniä joka päivä.
Kait sitten syön liikaa tai liian epäterveellisesti, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee:).
Eilen juuri puhuttiin miehen kanssa, kun tultiin 1,5h lenkiltä, jolloin askelia tuli 10500, että kyllä varmasti tuo määrä jää useimmilta toteutumatta, jos ei erikseen kunnon lenkille lähde. Ei ihan pikkujuttu sohvaperunoille ainakaan.
En tiedä painoindeksiä mutta olen 169 cm ja 69 kg. Päivittäin tulee täyteen, monesti noin 15 000 askelta. Minulla ei ole autoa ja asun 4 km päässä keskustasta sekä koulustani. Lisäksi lenkkeilen muutaman kerran viikossa.
En, eikä tarvitsekaan. 8000 askelta on aivan riittävä jonkun uuden tutkimuksen mukaan. Itse olen tyytyväinen jos tulee yli 5000, siihenkin pystyy pienen kävelylenkin tekemään.
BMI 23, 5
Vierailija kirjoitti:
20000 tulee aika normaalisti päivässä.Puolet töissä ja puolet kotinurkissa.Lenkillä ei juuri tule käytyä.
Tuo on liikaa :( Oletko ajatellut, missä kunnossa lonkkanivelesi on kun pääse eläkkeelle?
Kuinka paljon arviolta tuo askelmäärä on kilometreissä?
Katsoin juuri askelmittarista kuukauden keskivarvon / päivä, 12241 askelta. Kävelen päivittäin duuniin ja takaisin (yhteensä n. 2,5 km), teen lounastunnilla pienen lenkin (1 km) ja illalla usein kävellään miehen kanssa kahdestaan n. 3,5-6 kilsan lenkkejä.
Mitat 171 cm / 58,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuusrannekkeen mukaan olen kävellyt 6,75 km päivänä, kun otin 10 084 askelta. Olen 162 cm pitkä enkä ole erikseen syöttänyt askelen pituutta rannekkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa tajua niitä jotka sanoo että tuo tulee ihan itsekseen täyteen lähtemättä edes kävelylle. Jos en käy kävelyllä niin askeleet 1800 per pvä.
Tervetuloa esimerkiksi sairaalan potilaskuljettajaksi, palveluasumisyksikön hoitajaksi tms. Siinä kun juoksee 8h paikasta toiseen tulee kevyesti useampikin kymppitonni täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20000 tulee aika normaalisti päivässä.Puolet töissä ja puolet kotinurkissa.Lenkillä ei juuri tule käytyä.
Tuo on liikaa :( Oletko ajatellut, missä kunnossa lonkkanivelesi on kun pääse eläkkeelle?
Erinomaisessa kunnossa. Siitä ne nivelet vahvistuvat kun saavat liikuntaa.
t. eri
Edellisellä aktivisuus rannekkeella en ikinä meinannut saada kymppitonnia täyteen, tällä nykyisellä polarilla lähes joka päivä vaikka olisin vain kotona päivän.. Eli sanoisin myös että riippuu laitteesta millä mittaa..
Askelmäärä on huono mittari, koska suurin osa laitteista mittaa sen päin persettä. Minulle tuli mukamas 5 000 askelta, kun kävelin alle kilometrin lähikauppaan.
Ei hurraamista jos nuo askeleet on ainoa liikunta elämässä, ei se siitä lihaksia kasvata tai läskiä polta.
Vierailija kirjoitti:
Noin 7km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa tajua niitä jotka sanoo että tuo tulee ihan itsekseen täyteen lähtemättä edes kävelylle. Jos en käy kävelyllä niin askeleet 1800 per pvä.
Tervetuloa esimerkiksi sairaalan potilaskuljettajaksi, palveluasumisyksikön hoitajaksi tms. Siinä kun juoksee 8h paikasta toiseen tulee kevyesti useampikin kymppitonni täyteen.
Hypermarketin osastojen myyjillä tulee helposti kympit täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hurraamista jos nuo askeleet on ainoa liikunta elämässä, ei se siitä lihaksia kasvata tai läskiä polta.
Kävely hyvin tehokas liikuntamuoto. Siitä on lukuisia tutkimuksia. Googlettamalla löydät. Ja ihan järjelläkin voi päätellä, että jalkalihakset kehittyvät, kun niitä käytetään.
En saa. En vaikka kävisin kävelyllä. Mutta olen hyvin passiivinen ja teen töitä koneen ääressä istuallaan 12 tuntia päivässä.
Aikoinaan olin töissä, missä piti kävellä ympäri kaupunkia. Päivässä tuli helposti yli 20k askelta ja laihduin 10kg parissa kuukaudessa.