Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelettekö 10 000 askelta päivässä?

Vierailija
19.03.2021 |

Olen vasta aloittanut tuon määrän tavoittelua ja aika paljon saa kävellä. Onnistuuko teiltä muilta helposti vai pitääkö erikseen lähteä lenkille, että tuo summa täyttyy?
Kertokaa myös BMI tai pituus ja paino. Mulla on lievä ylipaino, eli oliskohan noin 27 BMI. Painoa yritän tiputtaa.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kävellen töihin ja näin etätyöaikana olen käynyt aamu- ja iltakävelyillä Tavanomaisin askelmääräni on 10 000 ja 12 500 askeleen väliltä. Ei tämä mitenkään laihduttanut ainakaan ole, suoli toimii vähän paremmin, kun istuu vähemmän, mutta painolle ei ole tapahtunut mitään. Ruokailu samaa monipuolista kasvipainotteista kotiruokaa kuin ennekin. Syön vissiin vaan liikaa.

BMI 30.

Vierailija
42/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamuisin tunnin kävelyllä ja iltaisin myös tunnin. Muuten työskentelen etänä kotona. 15 000 askelta tulee päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee päivittäin käveltyä 15 000-20 000 askelta päivässä, mutta eipä se paino tunnu putoavan BMI tällä hetkellä 26, ja teen myös päivittäin lihaskunto treeniä joka päivä.

Kait sitten syön liikaa tai liian epäterveellisesti, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee:).

Jos laihtua yrität ja noilla askelmäärillä et laihdu, niin syöt väärin. Kulutuksesi on minimissään 3000 kcal noilla määrillä, lähempänä 3500, jos oot isokokoisempi.

Vierailija
44/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa tajua niitä jotka sanoo että tuo tulee ihan itsekseen täyteen lähtemättä edes kävelylle. Jos en käy kävelyllä niin askeleet 1800 per pvä.

Tässä kotona olen kökköinyt ja reilu 3000 on jo täynnä. Adhd:n plussa puolia, liikkeessä tulee oltua koko ajan. Parina (sisä-)remonttipäivänä tuli illalla katsottua, oli 12 000-13000 askelta koossa. 

Vierailija
45/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perhepäivähoitaja ja jo monesti aamupäivän ulkoilulla tulee se 10000 askelta. Liikumme siis paljon. Kerran laitoin hoitolapselle askelmittarin ja se oli ihan järjetön lukema mikä hänelle tuli. Jos kävelemme metsässä, minä aikuinen vain eteenpäin, juoksevat lapset edestakaisin ihan koko ajan.

Vierailija
46/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koiran askeleita tulee jotain 15000 päivässä. Teen etätöitä ja käyn lenkillä aamulla, ruokatunnilla, töiden jälkeen ja vielä nopea iltalenkki. 

Vierailija
47/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen aina ihmetellyt, miten tuo 10 000 on joillekin niin vaikea tavoite :D

Itselleni tulee työpäivän aikana 15 000 askelta ja siihen matkat + illan tekemiset, niin 5 000-15 000 lisää. Eilen askeleita hippasen vajaa 30 000.

Nyt kello on 13.30 ja askeleita on tähän mennessä otettu vähän reilu 10 000.

Viikonloppuisinkin tulee se 15-25 000. Viime lauantaina kävin juoksemassa 7km aamulla ja illalla vielä 2h kävelylenkki kaverin kanssa puhelimessa puhuen. Askeleita vähän reilu 21 000.

Sunnuntaina taas pyöräilin 10km päähän kauppaan ja takaisin ja illalla 5km juoksulenkki. Reilut 17 000 askelta.

Vierailija
48/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu helposti. En pysty istumaan koko päivää paikoillani, mua pitää kävelyttää niin kuin koiraa :D. Toimistossa käydessä työmatkoista tuli 5000, lounastunnilla kävin aina kävelyllä ja illalla vielä kauppaan tai pitempää reittiä kotiin. Mutta työmatkat jne ovat toki hyvin matalatehoista liikuntaa.

Nyt etätöissä lounastuntikävelyn lisäksi lähden käytännössä päivittäin heti koneen suljettuani puistoon ja tehot on korkeammalla koska vaatteetkin on lenkki- eikä toimistovaatteet, ei tarvi vältellä hikoilua jne. Illalla usein vielä poljen kuntopyörää, jos laitan kellon nilkkaan, tulee siitäkin "askelia" :).

En siis orjallisesti tavoittele askelia mutta niitä tulee joka tapauksessa. Etätyöaikana kuntoni on itse asiassa parantunut ja olen laihtunut reilun 10kg. 

Vierailija
49/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan, en tykkää käydä kävelyllä enkä lenkillä. Askeleita tulee varmaan joku muutama satanen kotipäivinä, ehkä joku max 4000 jos käyn jossain.

bmi 22,5

Vierailija
50/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee päivittäin käveltyä 15 000-20 000 askelta päivässä, mutta eipä se paino tunnu putoavan BMI tällä hetkellä 26, ja teen myös päivittäin lihaskunto treeniä joka päivä.

Kait sitten syön liikaa tai liian epäterveellisesti, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee:).

Jos laihtua yrität ja noilla askelmäärillä et laihdu, niin syöt väärin. Kulutuksesi on minimissään 3000 kcal noilla määrillä, lähempänä 3500, jos oot isokokoisempi.

Yli 3000 on kyllä vahvaa liioittelua. Kävely ja treenikin kuluttavat loppujen lopuksi aika vähän. Muutama sata kaloria voi olla niiden osuus. Peruskulutus riippuu tietenkin henkilön koosta ja aktiivisuudesta, mutta naisilla harvemmin on yli 2000.

Esim. mulla 67 kg peruskulutus ilman mitään liikuntaa on Sulamon mukaan vain reilu 1600 kcal.

Vierailija
51/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös mittarista. Jotkin mittaa pienetkin liikahdukset, jotkin taasen ovat kovin kitsaita laskemaan askelia. Tällainen on esim. Fitbit. Esim jos kävelen rauhallisesti vaikka vessasta keittiöön, ei taatusti mittariin tule mitään. Ulkona askel on rivakampi ja silloin tulee askeleet oikein.

Vierailija
52/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kanssa tajua niitä jotka sanoo että tuo tulee ihan itsekseen täyteen lähtemättä edes kävelylle. Jos en käy kävelyllä niin askeleet 1800 per pvä.

Tässä kotona olen kökköinyt ja reilu 3000 on jo täynnä. Adhd:n plussa puolia, liikkeessä tulee oltua koko ajan. Parina (sisä-)remonttipäivänä tuli illalla katsottua, oli 12 000-13000 askelta koossa. 

Miten voi jos olet vaan kotona kökkinyt, niin tulla jo alkuiltapäivästä 3000 askelta, joka siis vastaa n. 1.5 kilometriä??

Vierailija
53/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 3000 on kyllä vahvaa liioittelua. Kävely ja treenikin kuluttavat loppujen lopuksi aika vähän. Muutama sata kaloria voi olla niiden osuus. Peruskulutus riippuu tietenkin henkilön koosta ja aktiivisuudesta, mutta naisilla harvemmin on yli 2000.

Esim. mulla 67 kg peruskulutus ilman mitään liikuntaa on Sulamon mukaan vain reilu 1600 kcal.

Mä painan 67-68kg ja päivittäinen kulutus on noin 2200-2500kcal. Viikossa on noin 3 liikuntapäivää, 1x lyhyt treeni, bodypumppi tai jooga ja 2:na päivänä lenkki.

Vierailija
54/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painan 67-68kg ja päivittäinen kulutus on noin 2200-2500kcal. Viikossa on noin 3 liikuntapäivää, 1x lyhyt treeni, bodypumppi tai jooga ja 2:na päivänä lenkki.

Kannattaa muuten tsekata ne aktiivisuuskertoimet kohdilleen. Mulla on 1,4x ja 67kg painoisena kulutus Sulamossa 1900kcal.

Vierailija
55/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 13000 askelta/vrk, 9000 minimi. No tietty joskus ei vaan ole mahdollista. 181cm, 77kg.

Vierailija
56/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi jos olet vaan kotona kökkinyt, niin tulla jo alkuiltapäivästä 3000 askelta, joka siis vastaa n. 1.5 kilometriä??

Helposti. Kun koko ajan täytyy nousta ylös, käväistä tuolla, tehdä tämä juttu ja toinen juttu ja lopulta ootkin istunut joskus aamu 6:30 viimeksi, niin äkkiähän niitä askelia tulee.

Vierailija
57/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa esimerkiksi sairaalan potilaskuljettajaksi, palveluasumisyksikön hoitajaksi tms. Siinä kun juoksee 8h paikasta toiseen tulee kevyesti useampikin kymppitonni täyteen. 

Mutta tuossahan ihminen kävelee koko päivän työkseen. Tuntuu vähän ylimieliseltä sanoa, "enkä edes käy lenkillä", kun koko päivä on lenkkiä, palkallista vain ;)

Vierailija
58/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askelmäärä on huono mittari, koska suurin osa laitteista mittaa sen päin persettä. Minulle tuli mukamas 5 000 askelta, kun kävelin alle kilometrin lähikauppaan. 

Jotkut mittarit laskee askeleeksi, kun heiluttaa kättä. Tosiaan, aika erilaisia on nuo mittaimet.

Vierailija
59/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten tsekata ne aktiivisuuskertoimet kohdilleen. Mulla on 1,4x ja 67kg painoisena kulutus Sulamossa 1900kcal.

Yli 3000 kcal kulutus on silti hyvin epätodennäköistä. Laskin itse tarkoituksella epäaktiivisen peruskulutuksen, johon liikunta tuo sitten jotain lisäkulutusta. Tarkoitus on siis laihtua.

Vierailija
60/91 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20000 tulee aika normaalisti päivässä.Puolet töissä ja puolet kotinurkissa.Lenkillä ei juuri tule käytyä.

Tuo on liikaa :( Oletko ajatellut, missä kunnossa lonkkanivelesi on kun pääse eläkkeelle? 

Erinomaisessa kunnossa. Siitä ne nivelet vahvistuvat kun saavat liikuntaa. 

t. eri

Kauanko olet ollut jo eläkkeellä? Liikunta on tärkeää, mutta liika on liikaa, se on paitsi tutkittua myös maalaisjärjellä pääteltävä asia. 

Ketkä käy eniten lonkkaleikkauksissa, kenellä eniten kulumia? Aika usein aikanaan rankkaa fyysistä työtä tehneet ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan