Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ! Olisiko jollain takuu-hyvää kaalilaatikon ohjetta?

Vierailija
11.08.2006 |

Olen yrittänyt googlettaa, mutta ne ohjeet mitä olen löytänyt kuulostaa ihan oudoille!

Etsin siis sellaista ihan perinteistä, tavallista kaalilaatikon ohjetta

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskista jauheliha ja kuullota sipuli. Keitä rikotut ohrasuurimot kypsiksi lihaliemessä, myös puuroriisi käy, mutta ohralla tulee parempaa. Suikaloi kaali ja keitä kypsäksi. Voitele uunivuoka ja laita sinne kaikki ainekset, lisää vähän suolaa, valkopippuria ja siirappia. Kaada sekaan lihalientä niin, että ainekset melkein peittyy. Heitä uuniin ja paista 175-200 astetta 30-45 minuuttia.

Mä teen aina pari-kolme vuoallista kerralla ja pakastan osan, on kuitenkin aika suuritöinen ruoka.

Vierailija
2/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 paista jauheliha ja mausta se pippurilla ja suolalla

2 pistä kaali suikaleiksi ja kuullota pannulla. voit lisätä hiukan vettä jos haluat joukkoon niin pehmenee nopeammin

3 keitä riisi

4 sekoita keskenään koko systeemi ja laita vuokiin

5 lisää vuokiin lihalientä joka on maustettu siirapilla

ja sitten uuniin.

NAM!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan ohjeella tein, löytyi haulla " kaalilaatikko" toisena linkkinä. Reseptin nimi oli Jauheliha-kaalilaatikko.

Voin kertoa sitten parin tunnin päästä millaista oli...

Vierailija
4/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: odotan mielenkiinnolla tulosta :)

Vierailija
5/5 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maistamassa välissä, vielä oli puuroriisi raakaa, mutta hyvältä maistui! :) Just sellasta perinteistä kaalilaatikkoa. Käytin kevytkermaa nesteenä ja laitoin siirappia noin 1,5 rkl enkä 1 rkl. Suolaa kaalien keitinveteen ja myös vähän lihaan. Uunissa on ollut nyt 175-200 asteessa sen tunnin verran, saa olla vielä ainakin puoli tuntia että riisi kypsyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä